"ה-IT סייע לנו לחלק אלפי מענקים לנפגעים – בתוך ימים"

כך אמרה אלונה סטבנס, מנמ''רית הסוכנות היהודית ● "העבודה הצמודה שלנו מול חברה-בת טכנולוגית, מאפשרת גמישות ומענה בזמן אמת: אין לנו תלות בספקי IT חיצוניים"

אלונה סטבנס, סמנכ''לית מערכות מידע של הסוכנות היהודית.

"הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית הוקמה ב-2002, ומאז, במשך יותר משני עשורים, היא סייעה ל-9,000 משפחות. עד ה-7 באוקטובר 2023, הקרן חילקה בצורה כמעט ידנית, מאות בודדות של מענקים בשנה. אלא שבעקבות מלחמת חרבות ברזל, הקרן נדרשה לטפל באלפי בקשות בחודש, בסכומי תרומות בהיקפים של מיליוני שקלים. נדרשנו לפתרון מהיר, והקמנו מערכת מענקים בתוך שבועות ספורים, עם ממשק חכם, עיבוד מתקדם ומערכת תשלומים מהירה עם ממשקים לבנקים. כך, בתוך ימים, הנפקנו פתרון שעובד ל-13,000 משפחות שנפגעו, ונתנו מענקים ל-22.5 אלף זכאים וזכאיות. היינו הראשונים להעניק מענקים למגישי הבקשות הזכאים: חילקנו ב-2024 מענקים בסך יותר מ-31 מיליון דולר", כך אמרה אלונה סטבנס, סמנכ"לית מערכות מידע של הסוכנות היהודית.

סטבנס דיברה במפגש WIT, פורום נשים וטכנולוגיה, מבית אנשים ומחשבים. המפגש נערך שלשום (א') במשרדי מטריקס בכפר סבא, ונושאו היה "נשים מגינות בעורף ולוחמות בחזית: חדשנות, חוסן והשפעה". את המפגש פתחו גילי שלזינגר, מנכ"לית ONE Digital, ונטלי גבאי, סמנכ"לית האירועים, השיווק והמכירות של אנשים ומחשבים. נושא הרצאתה של סטבנס היה "טכנולוגיה כגשר בין יהדות העולם לישראל בעת חירום".

מנמ"רית הסוכנות (41), ילידת לטביה, הגדירה עצמה כ"סובייטית כהלכה", בעלת בגרות 5 יחידות במתמטיקה ופיזיקה. בתחילת המילניום הייתה בשליחות בת שלוש שנים בניו-יורק, והיא עובדת בסוכנות היהודית מ-2011. "עשיתי את השינוי המשמעותי שלי ב-2019", אמרה, "כאשר עברתי לעולם ה-IT בסוכנות". היא מונתה לתפקידה הנוכחי, מנמ"רית – ב-2024, "מהלך אשר היווה סגירת מעגל עבורי".

נעזרים ב-IT כדי "לחזק את הקשר בין הקהילות היהודיות בעולם – לישראל" 

"התשתית הטכנולוגית של הסוכנות", ציינה סטבנס, "נועדה לשמש כארכיטקטורה דיגיטלית, כזו המאפשרת מענה מיידי וגמיש, בשגרה ובחירום, לטובת מימוש מטרותיו".

"מערכת ה-ERP בסוכנות", המשיכה וסיפרה המנמ"רית, "היא של אורקל (Oracle), ולצד המודולים הקיימים בכל ארגון, יש בה גם מודול שליחים. היא הוקמה בתחילת שנות ה-2000, יש לה ממשקים עם בנקים ברוב העולם והיא מאפשרת את החיבור והעשייה הגלובלית של הארגון. בימים אלה אנו מצויים בעיצומו של תהליך הגירת מערכת ה-ERP, מגרסת EBS – לזו של פיוז'ן".

"פלטפורמת גיוס המשאבים שלנו מבוססת סיילספורס (Salesforce) והיא שודרגה בשנה האחרונה", הוסיפה ואמרה. "היא מאפשרת גיוס כספים – אנו מהווים מעין 'תשתית לגופי צד ג' ישראלים', לטובת גיוס וחלוקת כספים, ויכולת קליטת והעברת תרומות מחו"ל לפעילות הסוכנות בישראל. היינו מהראשונים בישראל להטמיע מערכת של סיילספורס – ובאחרונה הטמענו מערכת של monday.com ככלי ניהול חוצה ארגון".

סטבנס ציינה כי "לסוכנות יש חברה-בת טכנולוגית, טקיוניטי (TechUnity). זו מספקת שירותים טכנולוגיים, יישומים, תשתיות ושירותי הגנת סייבר. העבודה הצמודה שלנו מול החברה מאפשרת לנו גמישות לצד יכולת למענה בזמן אמת – כי אין לנו תלות בספקי IT חיצוניים".

"המוטו של היחידה בראשותי הוא לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית, כדי להמשיך ולחזק את הקשר בין הקהילות היהודיות בעולם – לישראל", סיכמה מנמ"רית הסוכנות. "הטכנולוגיה והמערכות נועדו לשרת אנשים ולהביא למימוש היעדים של הארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים