חברות ההיי-טק מסייעות לעובדיהן להתמודד עם מבצע "עם כלביא"
מה עושות החברות כדי לסייע לעובדים שפונו מביתם, שגויסו למילואים או ש"נתקעו" בחו"ל ? (חלק ראשון)
מבצע "עם כלביא" (מכונה בעולם "מלחמת ישראל-איראן"), שהביא בשורה מרגיעה-משהו של הסרת האיומים האיראניים על קיומה של מדינת ישראל, או לפחות חלקם הגדול, גם הציב אתגרים גדולים בפני אוכלוסיית העורף, בהם משפחות שפונו מביתן בשל פגיעת טילים, הצורך לשהות במקלטים, אי היכולת של אזרחים השוהים בחו"ל לשוב ארצה בשל סגירת המרחב האווירי של המדינה, סגירת מוסדות החינוך, שמאלצת את ההורים להישאר בבית עם הילדים ועוד, ואלה עוד לפני שמזכירים את ההתמודדות הרגשית עם המצבים הקשים.
חברות היי-טק רבות התגייסו לסייע לעובדיהן, שנקלעו למצוקה כלשהי בשל המלחמה, ומסייעות להם. להלן כמה מהחברות שמסייעות לעובדיהן (חלק ראשון, מחר נפרסם חברות נוספות):
מטריקס – בחברה חזרו לעבודה במודל היברידי. החברה מאפשרת לעובדיה להשתמש במוקד תמיכה נפשית "אשחר" לעובדי החברה ובני משפחתם. כמו כן, החברה מעניקה 5,000 שקלים לנטו לכל עובד שפונה מביתו בשל הטילים. עד כה פונו 15 מעובדי החברה שקיבלו את המענק.
קומסקיור – המפיצה של תוכנת האבטחה העולמית ESET ושל מגוון פתרונות אבטחה לארגונים, שלחה ל-40 העובדים שלה (שממשיכים לספק שירות ותמיכה גם מהבית) שוברים להזמנת חצי ק"ג גלידה ברשת גולדה, כמחווה ובמטרה להנעים ולהמתיק את השהות במקלטים ובממ"דים. עובדי החברה מחוברים מרחוק על מנת לתמוך בלקוחות.
טרנד מיקרו – בחברת אבטחת הסייבר הבינלאומית מעניקים תמיכה מקיפה לעובדים שנתקעו בחו"ל בעקבות המצב הביטחוני, ומממנים את מלוא שהותם בחו"ל, כולל טיסות ושהות. עובדי החברה עובדים מרחוק.
מלם-תים – הקבוצה מפעילה את מוקד התמיכה הנפשית "אשחר" לכל עובדי החברה, 24/7. עובדים שפונו מביתם מקבלים 5 מפגשים אישיים עם עובדות סוציאליות מ"אשחר", שובר של 2,000 שקלים ויומיים חופש על חשבון החברה. החברה מארגנת פעילויות לילדים ולהורים – סדנאות יצירה והפעלה לילדים, סרטים בהקרנת טרום בכורה לילדים ולמבוגרים, הרצאות להורים, סדנת עזרה ראשונה בחירום עם מד"א – והכל בזום. בנוסף, נשלחים מארזים למשפחות המילאומניקים. מילואמניקים שחוזרים מקבלים הפחתת שעות בחזרה שלהם לשבוע הראשון ויום חופש נוסף, ומועברות הרצאות לעובדים על חוסן, התמודדות עם אי-ודאות, הרצאות למנהלים, כלים לניהול במצבי חירום.
אברא – החברה נוקטת שורת צעדים משמעותיים על מנת ללוות את עובדיה ומשפחותיהם באופן אישי, רגיש ומקיף. החברה עוקבת מקרוב אחר מצבם של כל אחת ואחד מעובדיה שנפגעו – ישירות או בעקיפין – ודואגת להתאים לכל אחד מענה ייחודי בהתאם לצרכיו האישיים והמשפחתיים. למשפחות של עובדים המשרתים במילואים נשלחים מארזים אישיים מחבקים, כהוקרה על תרומתם האדירה. עובדים שבתיהם נפגעו מקבלים ליווי רגשי ומקצועי, המוענק על ידי מלקת ה-HR בליווי עובדת סוציאלית קבועה בצוות – עם מענה מותאם גם לעובדים המתמודדים עם חרדה, מצוקה או קשיים תפקודיים. בנוסף, נשלחו לעובדים אלו מארזים מותאמים אישית וארוחות חמות – כמחווה של אכפתיות ותמיכה מיידית. במקביל, החברה מגבשת תקציב ייעודי לתמיכה כספית בעובדים שנפגעו – כחיזוק, הוקרה ומחווה אנושית כנה. תוך תיאום ישיר עם המנהלים האישיים, נבנית בימים אלה מעטפת פתרונות נוספת שתואמת את הצרכים המדויקים של כל עובד. לצד זאת, כלל עובדי החברה מוזמנים לקחת חלק במרחב רגשי דיגיטלי, שנפתח בשיתוף עם אפליקציית Group Hug – וכולל תכנים וכלים פרקטיים להתמודדות עם תקופות מאתגרות, כמו גם שיעורי יוגה לוויסות מתחים וסדנאות ייחודיות בנושא תיווך המציאות לילדים. באברא מאמינים שתמיכה אמיתית נבנית מהיכרות, הקשבה ודאגה אישית – ובעיקר: נוכחות אנושית בימים שבהם היא נדרשת יותר מכל.











חברת one נתנה קדחת, המנהלים אפילו לא התענינו מי חי ומי מת...