כיצד נשים מרקע לא טכנולוגי יכולות לשרוד ואף להצליח בהיי-טק?
במפגש פורום WIT מבית אנשים ומחשבים דנו המשתתפות בדרכים הייחודיות שבהן נשים בעלות רקע לא טכנולוגי יכולות לפלס את דרכן לעמדות ניהול בתעשיית הטכנולוגיה הצומחת במהירות
להיות אותנטית, לשמוע לקול הפנימי שלך, להמשיך ללמוד ולהעשיר מקצועית את עצמך, לא לפחד, להעז, להכיר את עולם המכירות ואת הארגון שלך, ולא להיות "רק" מנהלת שיווק – זו תמצית הדברים, או העצות, של מנהלות שיווק בכירות בהיי-טק, שהשתתפו בפאנל בנושא "מנווטות את העתיד: מנהלות שיווק פורצות דרך בעולמות הטכנולוגיה החדשניים".
הפאנל התקיים היום (ג') במסגרת מפגש של פורום הנשים מנהלות הטכנולוגיות WIT מבית אנשים ומחשבים. המפגש נערך במשרדי סיסנת מקבוצת אמנת ברמת החייל בתל אביב. את הפאנל, כמו גם את המפגש כולו, הנחתה גילי שלזינגר, מנכ"לית וואן דיגיטל (One Digital).

דנה כהן, מנהלת השיווק של דל ישראל. צילום: גואי כהן
"חשוב להמשיך לבטא קול אותנטי – ולא להיבלע בתאגיד"
דנה כהן, מנהלת השיווק של דל ישראל, אמרה כי "נשים הן מותג, שכולל ערכים מוספים משלו. חשוב לשמור עליו ולהמשיך לבטא קול אותנטי – ולא להיבלע בתאגיד. בעת בניית אסטרטגיה שיווקית, המלצתי לנשים היא להבין לעומק את הארגון ואת גוף המכירות – ולא רק את השיווק. בסופו של דבר, השיווק תומך במכירות, ויש לבחון כיצד ניתן לתמוך בתהליך ובלקוח ולתת לו מענה לצורך, שלמשל מנהל המכירות לא שם אליו לב. נדרשת אינטליגנציה רגשית בשיווק ובעסקים", ציינה.

אור קדוש, סמנכ"לית השיווק של רד האט לאזור ישראל, יוון וקפריסין. צילום: ניב קנטור
"שאפי לפסגה, תעבדי קשה, תהיי את – וההצלחה כבר תגיע"
אור קדוש, סמנכ"לית השיווק של רד האט לאזור ישראל, יוון וקפריסין, אמרה ש-"הדבר שאני הכי גאה בו הוא הדרך שעברתי. גדלתי בשכונת מצוקה בראשון לציון. כשהייתי ילדה עשו עליי חרמות, הרגשתי דחויה ולא טובה מספיק. שאבתי השראה מנשים חזקות בחיי וצמחתי. עשיתי זאת באמצעות הצבת מטרות ועבודה קשה – עד להגשמה. תוך כדי הדרך, מצאתי את האמת שלי, האמנתי בעצמי לנוכח התוצאות בשטח והבאתי את עצמי בצורה הכי אותנטית שיש – ומשם הגיעה ההצלחה. המסר שלי הוא שצריך לעבוד קשה כדי להשיג את היעד. לא משנה מהיכן הגעת – שאפי לפסגה, תעבדי קשה, תהיי את – וההצלחה כבר תגיע".

עדה אהרוני, מנהלת שיווק בגוגל קלאוד ישראל. צילום: יח"צ
"הכי חשוב זה לא לפחד – ולהעז"
דוברת נוספת בפאנל הייתה עדה אהרוני, מנהלת שיווק בגוגל קלאוד ישראל. היא אמרה כי "הכי חשוב זה לא לפחד – ולהעז. כדאי לקדם יוזמות חדשות ולעודד חדשנות. זה בסדר לטעות – ואז ללמוד ולתקן. עוד חשוב, לטעמי, להמשיך ולהתפתח מקצועית: יש לנו, בגוגל קלאוד, תוכניות מותאמות למנהלים, הדרכה ומנטורינג, ואני נעזרת בנשים מנטוריות. אני משקיעה בעצמי – כי רק כך ניתן לצמוח ולהיות מנהלת שיווק טובה יותר".

הדר צדקה חזן, מנהלת השיווק של מטריקס. צילום: יח"צ
"כשאת מביאה ערך, אינך צריכה 'לפרוץ' לשולחן הדיונים – יקראו לך לבוא אליו"
לדברי הדר צדקה חזן, מנהלת השיווק של מטריקס, "התחלתי את תפקידי השיווק בחברה בחטיבת מוצרי התוכנה שלה. לאחר שבע שנים שהיו בית ספר עסקי ואסטרטגי, עם ניסיון נרחב בעבודה מול ספקיות IT מובילות בעולם, הגעתי לתפקידי הנוכחי. מכירות B2B הן מורכבות יותר, והשיווק מעורב לאורך כל שרשרת המכירה. בנוסף, הלקוח השתנה במהלך השנים: פעם מכירות תוכנה נעשו אל מול המנמ"ר ואילו כיום, מקבלי ההחלטות בארגון לגבי טכנולוגיה הם גם סמנכ"לי הכספים ואפילו המנכ"ל, ובסיום התהליך – גם מנהל הרכש מעורב. התהליך נהיה מורכב יותר ומכיל יותר נקודות התייחסות. אך תמיד, מה שמוביל את הערך לארגון הוא לאו דווקא חיסכון בכסף – אלא ערך טכנולוגי משמעותי שמביא תוצאות וצמיחה. זה מרתק, כי זה גורם לך להיות יצירתית. כשאת מביאה ערך, אינך צריכה 'לפרוץ' לשולחן הדיונים – יקראו לך להצטרף לשולחן ההנהלה ולהביא ערך עסקי נכון לארגון".

גלית רשף, סמנכ"לית השיווק של נס. צילום: ניב קנטור
"להיות אותנטית, לעבוד קשה ולא לעסוק בפוליטיקה ארגונית"
גלית רשף, סמנכ"לית השיווק של נס, ציינה ש-"צוות השיווק שלנו כולל רק שלוש נשים, שנותנות מענה לכ-5,000 עובדי החברה, ללא מיקור-חוץ. זה מצליח, כי אנחנו מאוד ורסטיליות בתוך הארגון ומנסות לעשות את הכול: להיות מגדלור לשוק, להבין את השוק, להיות מחוברות להנהלה וללקוחות, להבין את הצרכים של כולם, לרבות השותפים, ולהכיר את המתחרים – ואז לתרגם את כל זה לשפה הארגונית שלנו. המלצתי היא להיות אותנטית, לעבוד קשה ולא לעסוק בפוליטיקה ארגונית, ולספק לכלל הלקוחות, הפנימיים והחיצוניים, חוויה טובה יותר".











שאפו לכולן !!! כל אישה ובכל גיל לא לוותר, וכן את זה אני אומרת גם לעצמי. זה אפשרי שאנחנו הנשים לא נוותר ובהחלט נצליח לנהל ולהגיע לדרגים ניהוליים גבוהיים בתוך חברה.