האקרים מנומסים? פרצו למפעילת צינור הגז בארה"ב – והתנצלו

הבטיחו לתקוף בכופרות "מטרות פחות שנויות במחלוקת" ● "המטרה שלנו היא להרוויח כסף - ולא ליצור בעיות לחברה"

מתקן של קולוניאל פייפליין.

גם האקרים יכולים להיות מנומסים: ההאקרים שפרצו למפעילת צינורות הגז הענקית קולוניאל (Colonial Pipeline), התנצלו על שתקפו אותה בכופרה בסייבר.

קבוצת ההאקרים שמאחורי הכופרה התנצלה על "ההשלכות החברתיות" של המתקפה, שהביאה להשבתה חלקית של מערך שינוע הדלקים בחוף המזרחי של ארה"ב, וטענה כי מטרתה היא להרוויח כסף, ולא לגרום לבעיות חברתיות.

ה-FBI אישר כי הנוזקות של הקבוצה, DarkSide, הן שהיו אחראיות לפגיעה באחד מצינורות הדלק הגדולים בארה"ב.

ההתנצלות של הקבוצה הועלתה לאתר שלה ברשת האפלה: "אנחנו א-פוליטיים, אנחנו לא משתתפים בגיאופוליטיקה, אין צורך לקשור אותנו עם ממשלה מוגדרת ולחפש אחר המניעים שלנו. המטרה שלנו היא להרוויח כסף – ולא ליצור בעיות לחברה. מעתה ואילך – נתמתן (במתקפות שלנו, י.ה.), ונבדוק כל חברה שהשותפים שלנו רוצים לתקוף בכופרה ולהצפין את נתוניה, כדי למנוע השלכות חברתיות בעתיד".

בעקבות מתקפת הסייבר, ממשלת ארה"ב פרסמה שלשום (ב') חקיקת חירום, לאחר שצינור הדלק הגדול ביותר בארה"ב נפגע ממתקפת כופרה.

מפעילת מערכת צינורות הדלק הגדולה בארה"ב השביתה את פעילותה בסוף השבוע האחרון, לאחר שחוותה  מתקפת סייבר ביום ו'. המתקפה, מסוג כופרה, בוצעה על ידי קבוצת האקרים בשם DarkSide, שחדרה לרשת של קולוניאל ביום ה' האחרון וגנבה כמעט 100 ג'יגה-בייט של נתונים. לאחר תפיסת הנתונים, ההאקרים נעלו את הנתונים בכמה מחשבים ושרתים, ודרשו כופר ביום ו'. הם התריעו כי אם דמי הכופר לא ישולמו, הם ידליפו את הנתונים הגנובים לאינטרנט.

חקיקת החירום שהועברה על ידי משרד התחבורה האמריקני מתירה להעביר מוצרי נפט במכליות עד לניו יורק. מומחים ציינו, כי למרות החשיבות שבחקיקה הדחופה, עדיין לא בטוח שיהיה בה די כדי למנוע מצב של מחסור בדלקים בחוף המזרחי של היבשת.

החשש הוא, כי מתקפת הסייבר, מסוג כופרה, עלולה לשבש את התנהלות שוק האנרגיה ולפגוע באספקת הדיזל והגז בחלק המזרחי של ארה"ב. החברה שהותקפה מתפעלת צנרת באורך של כ-9,000 ק"מ והיא משנעת יותר מ-370 מיליון ליטרים ביום, נתון המשקף כ-45% מתצרוכת הדלק בחוף המזרחי של ארה"ב. הצינורות מובילים דלק מבתי הזיקוק שבחוף המזרחי, לאזור העיר ניו-יורק וסביבתה. היא מספקת דלקים לסוגיהם: בנזין, סולר, דלק סילוני ונפט.

ה-FBI, גוף הסייבר במשרד האנרגיה והסוכנות לאבטחת סייבר ותשתיות (CISA) במשרד להגנת המולדת פתחו בחקירה משותפת של המקרה. דובר משרד האנרגיה אמר כי "המשרד עוקב אחר כל ההשפעות האפשריות של האירוע על אספקת האנרגיה". עוד הצטרפה לחקירה גם ענקית הסייבר פייראיי (FireEye).

כיוון שחלק ניכר מתשתיות האנרגיה בארה"ב נמצא בבעלות של חברות מהמגזר הפרטי, CISA הוציאה ביום שבת אזהרה לחברות אלו ובו קראה להן לנקוט בצעדים לחיזוק מערכי הגנת הסייבר שלהן. אריק גולדשטיין, עוזר המנהל הראשי של CISA, אמר, כי "המתקפה מדגישה את איום הכופרה על ארגונים, בלא קשר לגודל שלהם ולמגזר בו הם פועלים. אנו ממליצים לכל ארגון לנקוט בפעולה כדי לחזק את מצב אבטחת הסייבר שלהם ולצמצם את חשיפתם לאיומים מסוג זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים