ביל ומלינדה גייטס, אחד הזוגות הנוצצים של ההיי-טק – מתגרשים

ההודעה פורסמה על ידי ביל גייטס בטוויטר ● השניים ימשיכו לעבוד יחד בקרן הפילנתרופית שהקימו

מלינדה וביל גייטס

ביל גייטס, מייסד שותף והמנכ"ל לשעבר של מיקרוסופט, ואישתו, מלינדה פרנץ' גייטס, הפתיעו את העולם כשהודיעו אתמול בטוויטר כי הם נפרדים לאחר 27 שנות נישואים. השניים ימשיכו לעבוד יחד בתחומי הפילנתרופיה שבהם הם פועלים מזה שנים, המכוונים לחינוך, בריאות ושוויון מגדרי.

"לאחר מחשבה מעמיקה והרבה עבודה על מערכת היחסים שלנו, החלטנו לסיים את נישואינו", כתבו הגייטסים בהצהרה שביל פרסם בטוויטר.

"במהלך 27 השנים האחרונות גידלנו שלושה ילדים מדהימים ובנינו קרן שעובדת ברחבי העולם במטרה לאפשר לכל בני האדם לנהל חיים בריאים ויצרניים. אנו ממשיכים לחלוק באמונה במשימה זו ונמשיך לעבוד יחד בקרן, אבל איננו מאמינים שנוכל להמשיך יחד כזוג בתקופה הבאה של חיינו. אנו מבקשים מרחב ופרטיות למשפחתנו בשעה זו שאנו מתחילים בחיים החדשים".

ביל גייטס ניהל את מיקרוסופט מאז הקמתה (יחד עם פול אלן) ב-1975 עד שנת 2000, שאז הפך לנשיא וארכיטקט התוכנה. ב-2008 עזב גם תפקיד זה ועסק יותר בענייני הקרן שהקים עם אישתו בשנת 2000, ששניהם משמשים בה כיו"רים משותפים. בשנה שעברה פרש גם ממועצת המנהלים של החברה.

מלינדה עבדה גם היא כמנהלת במיקרוסופט, והשניים הכירו במפגש עובדים של החברה ב-1987.

ההסדרים כספיים של הפרידה לא פורסמו. לביל יש 1.37% ממניות מיקרוסופט, שערכן יותר מ-26 מיליארד דולר, אבל זהו רק חלק מנכסיו. לפי פורבס, הוא האדם הרביעי העשיר ביותר בעולם, ולפי הערכות, שווי ההן של בני הזוג עומד על 146 מיליארד דולר, וכמו במקרי גירושים של זוגות מפורסמים ועשירים, החלו לצוץ ניחושים והשערות על חלוקת הממון בין בני הזוג, שעשויה להיות בעלת השפעה על ציבורים גדולים, בהתחשב בקרן הפילנתרופית שהם מנהלים, שתרמה עד כה כ-50 מיליארד דולר והיא מחזיקה כיום בהון של 51 מיליארד דולר.

לפי דיווחים שונים, המסמכים שהוגשו לבית המשפט מעידים כי לבני הזוג אין הסכם ממון, ומוזכר בהם רק הסכם פרידה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים