הטכנולוגיה שמאפשרת לנהל את הפנסיה והביטוח שלנו יותר בקלות

הסטארט-אפ רובין חיפש דרך "להנגיש את המידע המגיע ממקורות רבים, ולפשט עבור המשתמש את ניהול הפנסיה והביטוח שלו מהטלפון הנייד", הסביר יונתן ווקס, סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה ● כיצד היא עושה זאת?

יונתן ווקס, סמנכ"ל טכנולוגיות, רובין. צילום: יח"צ

החיסכון הפנסיוני הוא אחד העוגנים הכלכליים העיקריים להבטחת עתידנו בגיל הפרישה. למרות חשיבותו העצומה והעובדה כי שיעור ההפרשה חובה בישראל לעובד בשכר ממוצע עומד על 18.5 אחוזים (כולל הפרשה לפיצויים בגובה 6% – רוב הציבור מתקשה להבין לאן הולך כספו מדי חודש והאם הוא מקבל עבורו תשואה ראויה.

במקרים רבים הכספים שנצברים מנוהלים על ידי יותר מקרן פנסיה אחת, והדבר מקשה על ביצוע מעקב מסודר ושקול אחרי כל הסכומים שנצברו. מורכבות הנושא והבלבול הרב השורר בו, היוו את הטריגר להקמתו של רובין, סטארט-אפ המתמחה בתחום הפנסיה והביטוח.

"המטרה היתה למצוא דרך להנגיש את המידע המגיע ממקורות רבים, ולפשט עבור המשתמש את ניהול הפנסיה והביטוח שלו מהטלפון הנייד", הסביר יונתן ווקס, סמנכ"ל הטכנולוגיות של רובין. האפליקציה של החברה – שהוקמה על ידי יוסי ירקוני, אודליה כהן ודדי בן נתן ב-2016 – מתחברת למסלקה הפנסיונית ולאתר "הר הביטוח", המכילים מידע על כל המתרחש בענף, וכך היא מקנה לחוסך תמונה מקיפה ושוטפת של החיסכון הפנסיוני שלו.

לא רק שהאפליקציה מיידעת את הלקוח היכן מושקעים כספי הפנסיה שלו, ואת גובה הקצבה החודשית הצפויה לו עם צאתו לגמלאות, הרי שבאמצעות מנוע משוכלל שאוסף נתונים מכ-100 בתי השקעות שונים, הצרכן מקבל מידי חודש המלצה למסלול הטוב ביותר עבורו מבין כ-1,500 מסלולים, תוך שקלול אובייקטיבי של משתנים כמו דמי ניהול, רמת סיכון, תשואה ועוד.

ניוד דיגיטלי פשוט ומהיר בין הגופים המוסדיים השונים

ווקס מציין כי בנוסף היישומון מאפשר למשתמש "ניוד דיגיטלי פשוט ומהיר בין הגופים המוסדיים השונים, ולוודא שהניוד אכן אירע על הצד הטוב ביותר. המערכת שלנו מאוד מורכבת ומלאה בפרטים. היות שזהו תחום דינמי ועתיר שינויים, הפלטפורמה מאוד מודולרית, ומכילה מודולים רבים כמו גמל, פנסיה וביטוח בריאות, כך שניתן לבצע תהליך דיגיטלי בעולם שהוא בעצם אנלוגי".

ביטוח פנסיוני. אילוסטרציה: BigStock

ביטוח פנסיוני. אילוסטרציה: BigStock

על-פי ההערכות, קרוב ל-30 מיליארד שקל נמצאים בידי הגופים הפיננסיים בישראל מבלי שבעליהם יהיו מודעים לכך. האפליקציה של רובין מאפשרת לאתר את אותם כספים אבודים, ומיידעת בנוסף את המעסיקים לאילו אפיקי חיסכון יש להפריש את הכספים עבור עובדיהם.

RobinX – האפליקציה לגופים מוסדיים וארגונים גדולים בארץ ובחו"ל

לאור ההצלחה הנאה שנחל השירות בישראל, עליו נמנים 200 אלף משתמשים, השיקה לאחרונה החברה את RobinX, גרסה משודרגת של האפליקציה המיועדת לגופים מוסדיים וארגונים גדולים בארץ ובחו"ל. המערכת הרב ערוצית ומבוססת טכנולוגיית הענן תאפשר לאותם גופים, תמורת תשלום חודשי, להשתמש ביישומון לניהול הביטוחים והפנסיה של לקוחות הקצה שלהם, באופן שיותאם עבור כל ארגון בהתאם לצרכיו ודרישותיו. "הכנסנו ל-RobinX מצד אחד את היישומים הכי מתקדמים, ומצד שני את הדברים הכי יציבים, כך שהכל מתנהל בסביבה סופר-מנוהלת וסופר-מאובטחת, לאור רגישות המידע שעובר במערכת".

הפלטפורמה, שנחשפה לראשונה בתערוכת אינשור-טק קונקט (ITC) בלאס וגאס, מאפשרת בין השאר לבנקים בחו"ל שמוכרים ביטוח, או לבנקים בישראל המעוניינים להיכנס לתחום, לערוך השוואה פשוטה בין המוצרים הקיימים בשוק. הפעילות הבינלאומית תשווק בשלב הראשון באמצעות שלושת בעלי המניות המוסדיים של רובין: בנק ברקליס, תאגיד הביטוח הבינלאומי האודן ו-טקסטארס, מאיץ הטכנולוגיה המוביל בתחומי הפינטק. במקביל, נמצאת החברה במגעים מתקדמים להשקת השירות של RobinX עם בנקים, חברות ביטוח וחברות תקשורת בארץ.

Robin Experts – פורטל המומחים של רובין

המודל העסקי של החברה מבוסס על עמלות על כל שינוי בתיק שמבצע הלקוח. עד כה גייסה רובין יותר מ-5 מיליון דולר, בנוסף למענקי המדען הראשי וישראל דיגיטלית בהיקף של 2 מיליון דולר. למרות שהיא פונה בעיקר לדור המילניום, האפליקציה, לדברי ווקס, ידידותית מאוד למשתמש הרבה בזכות ה-Robin Experts, פורטל המומחים של רובין. "המערכת מאפשרת למשל למי ששוקל ניוד להתייעץ עם מומחה, אותו היא תשדך לו, והלה יענה על כל שאלותיו ויסייע לו בתהליך הניוד. אותם מומחים הם סוכני ביטוח חיצוניים, המספקים שירותי ייעוץ, וככה הצלחנו לשלב בפלטפורמה גם את אנשי המקצוע, מבלי שיראו בנו אויב".

כיצד מתייחסות אליכם חברות הביטוח הפנסיוני?
"תחילה הן התייחסו אלינו כאל אויב, והיום הן רואות בנו שותף שיכול להביא להם לקוחות. אנחנו עובדים עם כולן וחלקן אפילו שוקלות להשתמש ב-RobinX כשירות ללקוחות שלהן".

אילו שינויים צפויים להערכתך בתחום, וכיצד תראה האפליקציה בשנים הקרובות?
"ככל שיחלוף הזמן, הצרכנים לא יסכימו לשלם – לא בזמן ולא בכסף – על כל גורמי התיווך הקיימים בתחום הביטוח והפנסיה, ואשר גוזרים כיום קופון. התחום הזה יצטרך להתייעל, בדומה לתחום הבנקאות, שהולך יותר על שירותים דיגיטליים ויותר שירותים ישירים. בנושא הזה, אגב, רובין גם ערוכה מצוין, כי אנחנו מספקים ללקוחות הקצה את המידע מהספקים. בנוסף, הדטה שזורמת ב-RobinX מאפשרת לנו לזהות דפוסים ומגמות בקרב הצרכנים, ולמנף את זה בכך שניידע את הספקים אילו מוצרים כדאי להם לייצר. יש לזה פוטנציאל צרכני אדיר, בשוק שמגלגל טריליוני שקלים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים