מיקרוסופט מזהירה כמיליון משתמשים מפגיעות בגרסה ישנה של Windows

הענקית מרדמונד קוראת למשתמשים לעדכן את המערכות שלהם בהקדם האפשרי, כדי למנוע התקפות של תוכנות זדוניות ● רק Windows 8 ו-Windows 10 אינן פגיעות לבאג החדש

עוד תקלה. Windows 7

חברת מיקרוסופט יצאה בקריאה לכל מי שמשתמש בגירסה ישנה יותר של Windows, והודיעה כי עליו לעדכן אותה בהקדם האפשרי. הענקית מרדמונד הזהירה מפני בעיית אבטחה קריטית הנקראת BlueKeep, שהופכת מחשבים שבהם מותקנות מערכות חלונות ישנות לפגיעים לתוכנות זדוניות.

מיקרוסופט הזהירה כי כמעט מיליון מחשבים ברחבי העולם עדיין נמצאים בסיכון מתקפות זדוניות בסגנון WannaCry, מתקפת הכופרה הגדולה בהיסטוריה, שהתפשטה ברחבי העולם בשנת 2017 וגרמה לנזקים בהיקפים של מיליארדי דולרים.

ענקית התוכנה גילתה לאחרונה פגיעות 'תולעת' ב-Remote Desktop Services בעבור Windows, שיכולה להתפשט באופן אוטומטי.

החברה פרסמה כבר הודעה שנייה בעניין והיא דוחקת במשתמשים לעדכן את המערכות שלהם בכדי למנוע מתקפות BlueKeep, כך דיווח Engadget ביום ו'.

"מיקרוסופט משוכנעת כי קיים ניצול לרעה של הפגיעות. עברו רק שבועיים מאז שהתיקון שוחרר ועדיין לא היה סימן של תולעת" כתב סיימון פופ, מנהל התגובות לאירוע במרכז האבטחה של מיקרוסופט (MSRC), שהוסיף והזהיר כי עדיין אין להסיק שהסכנה חלפה.

"ההמלצה שלנו נשארת זהה, אנו ממליצים בחום שכל המערכות המושפעות יתעדכנו בהקדם האפשרי", אמרה מיקרוסופט.

חובה לעדכן גם את Windows XP

חובה לעדכן גם את Windows XP

הבאג הוגדר כפגיעות "קריטית" המשפיעה על מחשבים שבהם פועלות מערכות Windows XP, Windows 7 ומערכות ההפעלה של השרת. מערכות הפעלה אלו נמצאות בשימוש נרחב במיוחד בסביבות ארגוניות.  המערכות שאינן בסכנה הן אך ורק Windows 8 ו-Windows 10, שאינן פגיעות לבאג החדש.

מיקרוסופט אמרה כי "הפגיעות יכולה לשמש להפעלת קוד ברמת המערכת, המאפשר גישה מלאה למחשב – כולל הנתונים שלו. גרוע מכך הוא הניצל מרחוק, המאפשר לכל אחד לתקוף מחשב המחובר לאינטרנט". כך לפי דיווח של TechCrunch.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים