מהנדס לשעבר ב-CIA מואשם בחשיפת כלי ריגול לוויקיליקס

העובד לשעבר של סוכנות הריגול האמריקנית הואשם בתחילת השנה בעיסוק בפורנוגרפיית ילדים אלא שהשבוע נוספו כנגדו האשמות אחרות לגמרי - העברת חומרי ריגול מסווגים ביותר לידיי ארגון חושפי השחיתויות ● עורכת הדין של שולטה בהצהרה לתקשורת: "הוא עצוב מאוד על כך שיואשם בריגול"

חושף שיטות ה-CIA מואשם בריגול. אילוסטרציה: BigStock

כתב אישום הוגש השבוע בבית המשפט הפדרלי של ניו יורק כנגד מהנדס מחשבים לשעבר שעבד כמהנדס ה-CIA. התביעה טוענת שהאיש, ג'ושוע שולטה, היה המוח שעמד מאחורי מה שנראה כדליפה הגדולה ביותר של מידע מסווג בהיסטוריה של סוכנות הריגול.

שולטה בן ה-29 הואשם כי מסר לארגון חשיפת השחיתויות וויקיליקס (WikiLeaks) חומרים רבים אודות כלי הפריצה הממשלתיים שבהם נעשה שימוש בארה"ב – מידע מסווג שהאתר פרסם במרץ 2017, כך הודיעה מחלקת המשפטים האמריקנית אתמול (ב').

כתב האישום הנוכחי מצטרף לשלל חשדות חמורים אחרים כנגד שולטה – הוא הואשם בעבר הלא רחוק בעיסוק בפורנוגרפיית ילדים בבית המשפט הפדרלי בניו יורק, אבל כתב האישום הנוכחי מרחיב את המקרה ומאשים אותו גם באיסוף לא חוקי של מידע מסווג, בפגיעה במחשבי ה-CIA, בעדות שקר לחוקרים ובעבירות רבות אחרות.

טראמפ בעקבות המדליפים

עורכי דין, המעורבים בפרשת הפורנו הפדופילי שבה נחשד שולטה, גילו בבית המשפט בינואר כי הגבר היה היעד של חקירה מרכזית בנוגע לחשיפת מסמכי ה-CIA הסודיים לוויקיליקס, פרשיה המכונה Vault 7. הידיעה ששחרר משרד המשפטים אודות המקרה, ושבה נמסר על כתב האישום של שולטה, לא הזכירה מפורשות את שמו של וויקיליקס, מה שמעיד על כך שהארגון לא מועמד לדין בנדון. בנוסף לא הוזכרה מעורבות של אנשים אחרים בנדון, כך ששולטה הוא הנאשם היחיד בפרשה נכון לעכשיו.

ההאשמות החדשות הופכות את שולטה לאדם הרביעי שעומד בפני האשמות הקשורות להדלפות מסווגות, מאז שהנשיא דונלד טראמפ נכנס לתפקידו והתחייב לטפל בדליפות מהסוג.

החודש נעצרה גם עובדת קבלן של ה-NSA, סוכנות האמריקנית לביטחון לאומי, באשמת הדלפה של דו"ח סודי ביותר על הטכניקות שבהם השתמשו, לכאורה, סוכני ממשלת רוסיה בכדי למקד מחשבים של גורמים שפעלו במסגרת הבחירות במדינה ב-2016. לפי ההאשמות, את החומרים המסווגים העבירה החשודה לאתר The Intercept, שם הם פורסמו. החשודה, שהיא יוצאת תכנית ריאליטי ומוכרת לציבור האמריקני, הודתה באשמה ומוחזקת במעצר ללא ערבות. משפטה נקבע לחודש אוקטובר.

החוקרים מצאו פורנו ילדים במחשבו

שולטה הניו יורקי הוחזק עד כה ב-Metropolitan Correctional Centre במנהטן, ללא אפשרות לשחרור בערבות, וזאת בגין החשדות בפורנוגרפיית הילדים. כשכעת הצטרפו אל ההאשמות נגדו גם הטענות לריגול.

לאחר שהוושינגטון פוסט (Washington Post) פרסם את זהותו של שולטה כבר ביום ג' בשבוע שעבר, פרסמה עורכת הדין והעוזרת הפדרלית להגנה, סברינה שרוף, הודעה שבה אמרה כי "מר שולטה השקיע שנים בעבודה כדי להבטיח את ביטחונה של המדינה שלו והוא עצוב מאוד לשמוע כי ייתכן שיעמוד בפני האשמות של ריגול".

ביום ו' שעבר, במהלך הופעה בית המשפט בניו יורק, נמסר כי סביר להניח שיוגשו נגדו כתבי אישום נוספים בתוך כ-45 יום. עוזר התובע הכללי של ארה"ב, מתיו לרוש, אמר עוד לפני חשיפת ההאשמות השבוע, כי מדובר ב"חקירה נרחבת יותר" שאינה קשורה למקרה הפורנוגרפיה.

ג"ייקוב קפלן, עורך דינו של שולטה בשימוע שנערך בינואר, אמר לבית המשפט כי "לממשלה יש גישה מלאה למחשבים ולטלפון שלו, והם אכן מצאו את הפורנוגרפיה של הילדים במקרה הזה, אבל מה שהם לא מצאו היה קשר לחקירה של וויקיליקס", כך על פי הדיווח ב-פוסט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים