טראמפ התקיף את אמזון והוושינגטון פוסט על שלא שילמו "מסי אינטרנט"

נשיא ארצות הברית תקף את ענקית הקמעונאות ואת העיתון שבבעלות מנכ"לה באמצעות ציוצים בטוויטר - אלא שגם הפעם אף אחד לא הבין בדיוק למה התכוון האיש החשוב בעולם

הפסיד והפיץ תיאוריות קונספירציה. דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב. צילום: BigStock

"זה שה-AmazonWashingtonPost#, שלעתים נחשב כסנדק של אמזון (Amazon), לא משלמים מסי אינטרנט (והם צריכים) זה חדשות מזויפות!" צייץ נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אתמול (ד').

מתקפת הטוויטר (Twitter) המוזרה על הוושינגטון פוסט (Washington Post) ואמזון שהשיק נשיאה הייחודי של ארצות הברית – ושזכתה אפילו להאשטאג משלה – מאשימה את שני הגופים על כך שהם לא משלמים "מסי אינטרנט" (internet taxes) וזאת מבלי להסביר למה הכוונה במינוח המסוים, שהוא מיסוי שלא ממש מוכר לאיש.

לא בטוח, אבל עושה רושם שהנשיא האשים את העיתון גם בהפקת חדשות מזויפות (Fake News). התבטאויות אלו הותירו רבים תוהים על כוונת הנשיא, אבל הבית הלבן סירב להגיב לדברים.

אמזון דווקא משלמת מס בכל המדינות בארצות הברית, אם כי בעבר היא הואשמה בכך שנקטה בצעדים מכוונים במטרה לשלם מס קטן ככל האפשר, כך על פי הוושינגטון ג'ורנל (Washington Journal). לפי המתואר באתר Amazon.com, החברה אוספת מסים ממכירות בכל 45 המדינות בארצות הברית עם מס מכירה ייחודי במחוז קולומביה.

הקשר בין שני הגופים – הפוסט ואמזון – אינו מובהק כפי שנדמה מהציוץ של טראמפ. מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, אמנם רכש את הפוסט בשנת 2013, אך הייתה זו רכישה פרטית שלו, שבה לא הייתה מעורבת החברה שהוא עומד בראשה.

עיתון כמקלט מס ונשיא על טיל לחלל

על אף שבזוס היה אחד ממספר מנהלי היי-טק בכירים שביקרו בבית הלבן לאחרונה בפגישת אסטרטגיה בנושא מודרניזציה של הממשלה, יחסיו עם טראמפ היו תמיד בעייתיים, בלשון המעטה.

במאי 2016 אמר טראמפ לשון האניטי מפוקס ניוז (Fox News), "בכל שעה אנחנו מקבלים שיחות מכתבים של הוושינגטון פוסט ששואלים שאלות מגוחכות. ואני אגיד לך, העיתון הוא כמו צעצוע בידיו של ג'ף בזוס".

מבחינת מס, אמר, "אמזון כמו מתחמקת מעונש על רצח. הוא [בזוס] עושה שימוש בוושינגטון פוסט בעבור צבירת כוח, כדי שהפוליטיקאים בוושינגטון לא ימסו את אמזון כמו שהיא צריכה הייתה להיות ממוסה. הוא משתמש בוושינגטון פוסט, שהוא בוטנים בעבורו, ומנצל אותו למטרות פוליטיות כדי להציל את אמזון הן מבחינת מסים והן מבחינת הגבלים עסקיים", הוסיף וטען טראמפ.

גם עוד קודם לאמירה זו, והרבה לפני היבחרו לתפקיד הנשיא האשים טראמפ, במספר התבטאויות, את בזוס בכך שקנה את הפוסט רק על מנת לצבור השפעה פוליטית ובכדי להשתמש בעיתון כמקלט מס בעבור אמזון.

בשנת 2015 צייץ טראמפ כנגד בזוס וטען שהוא קנה את העיתון "לצורך שמירה על מסים נמוכים בחברה לא רווח שלו", והוסיף, "אם אי-פעם אמזון תחויב לשלם מסים הוגנים, המניה שלה תתרסק והיא תתפורר כמו שקית נייר. הונאת הוושינגטון פוסט שומרת עליה".

ברוב המקרים הקפיד המיליארדר מייסד אמזון שלא להגיב להתגרויות של טראמפ, אבל בעבר קרה גם שבזוס נכשל בהתאפקותו זו ופרסם ציוץ אחד שבו הציע לשלוח את מי שהפך לבסוף לנשיאה של ארצות הברית על טיל אל החלל.

אמזון לא מיהרה להגיב לדברים הלא-בהירים של הנשיא, בעוד שהוושינגטון פוסט סירב להגיב לתקשורת על המקרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים