תוכן שיווקי

מ-BI פסיבית למכירות: כך ה-AI פותרת את בעיית הקילומטר האחרון בדאטה

לפי מקינזי, ארגונים משקיעים הון ביצירת נתונים, אך נכשלים ברגע המכריע - הנעת אנשי השטח לפעולה ● Insighting.io מעבירה ארגונים מאנליטיקה פסיבית לבינה אקטיבית, ומאפשרת להם לצמוח גם בשווקים רוויים

14:23
אילוסטרציה.

בעשור האחרון, ארגוני מיד-מרקט ואנטרפרייז בישראל עברו תהליך מואץ של דיגיטליזציה. מערכות ה-ERP שודרגו, מחסני הנתונים (Data Warehouses) התמלאו ודשבורדים מתוחכמים מרצדים על מסכי ההנהלות באזורי התעשייה של קיסריה, פתח תקווה ואיירפורט סיטי. למרות זאת, מנכ"לים וסמנכ"לי מכירות רבים עדיין מתוסכלים: הגרפים עולים ויורדים, אבל השורה התחתונה לא זזה באותו הקצב.

הפער הזה זכה לשם מקצועי בדו"ח מקיף של חברת הייעוץ האסטרטגי מקינזי: The Last Mile of Analytics (הקילומטר האחרון של האנלטיקה). לפי המחקר, בעוד שחברות משקיעות משאבים עצומים באיסוף וניתוח נתונים, רובן המוחלט (כ-90% מהארגונים שאינם מובילי שוק) נכשל בשלב הקריטי ביותר – הטמעת התובנות בתוך תהליכי העבודה היומיומיים של העובד בקצה. בדיוק בנקודת הכשל הזו פועלת הפלטפורמה של Insighting.io, שנועדה לגשר על הפער שבין הדאטה במטה לפעולה בשטח.

האתגר: "רעש" נתונים מול הזדמנויות מכירה

הבעיה מחריפה משמעותית בחברות הפצה, קמעונאות, תעשייה ושירות, המנהלות קטלוג מוצרים ושירותים רחב. בארגונים אלה, איש המכירות הממוצע אחראי על מאות לקוחות ואלפי פריטים. הציפייה שהוא ייכנס לדשבורד, ינתח מגמות ויזהה עצמאית שלקוח ותיק הפסיק לרכוש קטגוריה ספציפית שהיה אמור לרכוש היא לא ריאלית. זהו "רעש" נתונים, שגורם לאובדן הכנסות שקט אך עקבי.

הדשבורד המסורתי הוא כלי פסיבי, שדורש מהמשתמש לשאול את השאלה הנכונה בזמן הנכון. אך בעידן של מורכבות עסקית גוברת, ארגונים זקוקים למערכת אקטיבית.

אילוסטרציה. מקור: ג'ינרוט מ-AI.

אילוסטרציה.

המעבר ל-Agentic AI – המערכת כשותף מכירות

הפתרון הטכנולוגי שצובר תאוצה בשנה האחרונה, ומיושם בישראל על ידי Insighting.io, הוא מעבר מאנליטיקה תיאורית (Descriptive) לאנליטיקה מכוונת פעולה (Prescriptive). המערכת לא מסתפקת בהצגת המצב, אלא מתפקדת כסוכן אוטונומי, שסורק את הנתונים 24/7 ומאתר הזדמנויות שהעין האנושית מפספסת.

כיצד סוכני ה-AI של Insighting.io מגדילים מכירות בפועל?

המערכת מפעילה מגוון סוכנים חכמים לזיהוי תרחישים עסקיים מורכבים. הנה דוגמה לחלק מהפעולות שהמערכת מבצעת באופן אוטונומי עבור אנשי המכירות:

  • מניעת נטישה כירורגית (Churn Prediction) – במקום לחכות שהלקוח יעזוב, הסוכן מזהה דפוסים עדינים של ירידה ברכש (למשל, הפסקה של רכישת מוצרים נלווים בקטגוריה ספציפית) ומתריע לאיש המכירות לפני שהמתחרה נכנס לתמונה.
  • הגדלת סל (Upsell/Cross-sell) – אלגוריתמים של AI מנתחים את התנהגות הרכישה של לקוחות דומים וממליצים לאיש המכירות להציע פריטים משלימים שלקוח ספציפי "שכח" להזמין, או מוצרים שלקוחות דומים לו קונים והוא עדיין לא.
  • סגירת המעגל (Execution) – זהו הפתרון לבעיית "הקילומטר האחרון". התובנה לא נשארת במטה – היא נשלחת כ-"משימה חכמה" לנייד של הסוכן בשטח. המערכת לא עוצרת שם – היא מודדת את אחוזי המימוש של ההמלצות הללו ומוודאת שהתובנה הפכה לכסף בקופה.

השורה התחתונה

בעולם שבו המוצרים והמחירים הופכים דומים, היתרון התחרותי עובר ליכולת הניהולית. חברות שיצליחו לגשר על "הקילומטר האחרון" ולהפוך את הררי הדאטה שלהן להוראות עבודה פשוטות ומדויקות לאנשי המכירות, הן אלה שישברו את תקרת הזכוכית של הצמיחה.

Insighting.io מאפשרת למנהלים לעשות בדיוק את זה: להפסיק לנתח את העבר, ולהתחיל לעצב את המכירה הבאה.

כדי לראות איך ליישם זאת בארגון שלכם, היכנסו ל-Insighting.io – מערכת Sales Intelligence וניהול מכירות.

אירועים קרובים