סעודיה: חברת הנפט הגדולה בעולם נפגעה מווירוס

הפגיעה במחשבים של החברה, סעודי ארמקו, גרמה להשבתת חלקם, אולם לדבריה, הייצור שלה לא נפגע ורשת התקשורת בין המחשבים בה תשוב לפעילות סדירה "בקרוב" ● מסעודי ארמקו נמסר שהיא מבודדת את כלל מערכות ה-IT שלה - כחלק מהתנהגות זהירה, הגנה ובחינת מקרה ההיפגעות

Flame, סטוקסנט (Stuxnet) וגאוס (Gauss) לא לבד במזרח התיכון רווי המתקפות הקיברנטיות: מחשבי סעודי ארמקו (Saudi Aramco), חברת הנפט הסעודית, נפגעו אמש (ד') על ידי נוזקה – כך מסרה החברה. עם זאת, לדבריה, אף שמחשביה ניזוקו מהווירוס ושחלק מהם הושבתו, הייצור שלה לא נפגע.

מסעודי ארמקו, שהינה חברת הנפט הגדולה בעולם, נמסר שהיא מבודדת את כלל מערכות ה-IT שלה – כחלק מהתנהגות זהירה, הגנה ובחינת מקרה ההיפגעות.

עוד מסרה החברה, כי אף שהווירוס השפיע על פעולת כמה מחשבים, הוא לא השפיע בצורה כלשהי על פעילות רשת תקשורת המחשבים בחברה, שתשוב לפעילות סדירה "בקרוב". בסעודי ארמקו שבו והדגישו, כי בשל מערכות אבטחת המידע המתקדמות, לטענתה, שמוטמעות בה, לא נפגעו בצורה כלשהי ייצור ושינוע הנפט.

יצוין, כי שמועות על מתקפת ההאקרים שחוותה חברת הנפט, שנמצאת בבעלות סעודית-אמריקנית, התפשטו בקרב הסוחרים מוקדם יותר ביום רביעי.

תקיפות קיברנטיות נוספות במזרח התיכון
המתקפה על סעודי ארמקו התגלתה כשבוע לאחר שחוקרים של קספרסקי (Kaspersky Labs) חשפו את קיומה של גאוס – תוכנת ריגול למגזר הבנקאי, שחדרה בעיקר למחשבים של בנקים בלבנון אולם נתגלתה גם בישראל וברשות הפלסטינית. על פי ההערכות של חוקרי קומסק, שבדקו אותה, מדובר באחת מסדרה שלימה של נוזקות שנועדו לריגול בין מדינות, בעיקר במזרח התיכון.

בגאוס, מפתח ההצפנה של המידע שמוחזר מהשרת הוא באמצעות XOR – הצפנה חלשה, שניתנת לפענוח בנקל – ומפתח במיקום 0xACDC, ציינו החוקרים. לדבריהם, "מצחיק לראות שזהו המפתח, משום שזה מזכיר את הדיווח שהיה באחרונה לגבי מחשבים במעבדות באיראן שהיו נגועים בווירוס ופתאום החלו להשמיע מוזיקה של להקת AC/DC".

החוקרים של קספרסקי בטוחים שאלה שיצרו את גאוס יצרו גם את Flame, שנתגלתה במאי האחרון ותקפה מחשבים במדינות שונות במזרח התיכון, ובעיקר באיראן. נטען עליה, כי מדובר ב-"אחת התוכנות הזדוניות המתוחכמות והמורכבות ביותר שנתגלו עד כה, הרבה יותר מתוחכמת ממה שראינו עד כה". היא אף כונתה על ידי החוקרים "נשק על קיברנטי", עקב "ההיבט הגיאוגרפי, הבחירה הדקדקנית של יעדי התקיפה והשימוש המתוחכם בנקודות תורפה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים