למרות אי-הוודאות במשק: מטריקס הציגה הכנסות חציוניות של קרוב למיליארד שקלים – גידול של 17%

הכנסותיה של ענקית ה-IT הישראלית הסתכמו ב-995.59 מיליון שקלים בששת החודשים הראשונים של 2012, וביותר מחצי מיליארד שקלים ברבעון השני של השנה ● עם זאת, הרווח הנקי החציוני ירד ב-10% ל-20 מיליון שקלים ● מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס: "ההתנהלות הזהירה שלנו, יחסינו ארוכי הטווח עם הלקוחות וההשקעות בתחומים הצומחים, באים לידי ביטוי גם בתוצאות העסקיות שלנו" ● משה אטיאס, סמנכ"ל הכספים: "אנחנו סובלים מהשחיקה, אך נושכים את השפתיים ומקווים לזמנים טובים יותר"

המצב הכלכלי במשק לא הפריע לענקית ה-IT הישראלית מטריקס ליהנות מעליה של 17% בהכנסות – הן ברבעון השני של 2012 והן במחצית הראשונה של השנה. הישג נוסף שהציגה החברה בדו"חות הכספיים שפרסמה היום (ג'), הוא הכנסות של קרוב למיליארד שקלים בששת החודשים הראשונים של 2012. כך, הסתכמו ההכנסות החציוניות ב-995.59 מיליון שקלים – גידול של 17.05% לעומת 850.56 מיליון במחצית הראשונה של 2011. הרווח הנקי עלה במהלך המחצית הראשונה של השנה ב-0.4% והסתכם ב-44.57 מיליון שקלים אל מול 44.4 מיליון בששת החודשים הראשונים של 2011.

במהלך הרבעון השני עלו הכנסותיה של מטריקס ב-17.12% והסתכמו ב-501.8 מיליון שקלים, בהשוואה ל-428.4 מיליון עליהם דווח ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, הרווח הנקי ברבעון ירד ב-10.43% והסתכם ב-20.010 מיליון שקלים לעומת 22.342 מיליון ברבעון השני של 2011.

הרווח הגולמי של מטריקס רשם במהלך המחצית הראשונה של השנה עלייה של 6.08% ל-164.29 מיליון שקלים, בהשוואה ל-154.87 מיליון במחצית הראשונה של השנה שעברה. במהלך הרבעון השני עלה הרווח הגולמי ב-3.11% ל-80.29 מיליון שקלים, בהשוואה ל-77.87 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. זאת, לאחר שההוצאות הגולמיות עלו ברבעון ב-20.24% ועמדו על 421.52 מיליון שקלים אל מול 350.57 מיליון. הרווח הגולמי השולי ברבעון עמד על 16% לעומת 18.17%.

הרווח התפעולי של מטריקס פחת במחצית הראשונה של השנה ב-0.44% ועמד על 70.13 מיליון שקלים. זאת, בהשוואה ל-70.44 מיליון עליהם דווח במחצית הראשונה של 2011. ההוצאות התפעוליות ברבעון השני גדלו ב-11.28% ל-47.28 מיליון שקלים, לעומת 42.49 מיליון ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הרווח התפעולי ברבעון ירד ב-7% והסתכם ב-333.01 מיליון שקלים, בהשוואה ל-35.38 מיליון.

"הגידול – בעיקר בעסקי הליבה שלנו"
מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, אמר לאחר פרסום התוצאות, כי "אנחנו מסכמים רבעון עם גידול של 17% בהכנסות ליותר מחצי מיליארד שקלים, שנובע בעיקר מגידול בהיקף עסקי הליבה שלנו. למרות התקופה המאתגרת העוברת על השוק כולו, ופוגעת בכל ענפי המשק, הלקוחות מביעים בנו אמון וממשיכים איתנו עשייה קיימת וחדשה. ההתנהלות הזהירה שלנו, יחסינו ארוכי הטווח עם הלקוחות וההשקעות בתחומים הצומחים, בתקופה של אי-ודאות כלכלית במשק, באים לידי ביטוי גם בתוצאות העסקיות שלנו".

"אתגרי התקופה דורשים מאיתנו פתרונות יצירתיים ומודלים עסקיים גמישים, בהתאמה לצרכי לקוחותינו", ציין גוטמן. "סממנים אלה באים לידי ביטוי בהקטנת מה במרווחים, המושפעים בנוסף גם מגורמים ידועים בשוק כמו מכרז החשכ"ל וגם מהשקעות בתחומי עשייה נוספים והיערכות אליהם".

"יחד עם זאת", הוסיף, "גם בתקופה מאתגרת זו, הרווחים נשארו דומים לרווחי התקופה המקבילה אשתקד. זו השנה החמישית ברציפות שבה, בנוסף ל-STKI, ציינה גם IDC אותנו כמובילי השוק, עם נתח של כ-17.4%, בפער משמעותי מהגופים האחרים. מיצוב זה ויחסינו ארוכי הטווח עם לקוחותינו נושאים פרי לאורך זמן".

משה אטיאס, סמנכ"ל הכספים של מטריקס. צילום: פלי הנמרגוטמן אף התייחס לרכישות של מטריקס ואמר, כי הן "מתמקדות בתחומים צומחים שמתאימים לאתגרי התקופה, תחומים בהם הביקושים עולים ונדרשים מומחיות ייחודית וניסיון. רכישת 60% מ-Exzac האמריקנית, שפועלת בתחום ניהול הסיכונים והרגולציה בעולם הפיננסי ומשרתת את המוסדות הפיננסים המובילים בחו"ל, פותחת לנו הזדמנויות – הן בשוק האמריקני והן בשוק הישראלי, שחסר במומחיות מסוג זה. רכישת נטווייז, שביחד עם מטריקס יוצרת את הגוף המוביל בפתרונות לעולם הדיגיטל וניהול חווית לקוח אפקטיבית, רציפה ובעלת ערך, ממצבת אותנו כמובילת שוק אסטרטגי זה".

"אנחנו סובלים מהשחיקה ברווחיות – אבל נושכים שפתיים"
משה אטיאס, סמנכ"ל הכספים של מטריקס, אמר בראיון לאנשים ומחשבים, כי "הנתון הכי חשוב הוא שהצלחנו לגדול ב-17% בהכנסות על אף השחיקה ברווחיות, שהיא מסימני התקופה. אנחנו סובלים מהשחיקה, אך נושכים את השפתיים לטובת הלקוחות ומקווים לזמנים טובים יותר. גידול ב-17% בהכנסות משמעו גידול בנתח שוק, שבתקופות טובות יותר מניב יותר רווחיות".

אטיאס ציין ש-"אנחנו מקווים לצמוח צמיחה אורגנית יותר מאשר הצפי של הצמיחה הכוללת של הענף, שאמורה לעמוד על 3.8% השנה".

לשאלת אנשים ומחשבים לגבי רכישות עתידיות של החברה, השיב אטיאס, כי "אנחנו כל הזמן מתבוננים ובוחנים רכישות בארצות הברית ובארץ. מבחינה אסטרטגית, אירופה איננה יעד שלנו".

הוא הוסיף, כי "עסקי הליבה שלנו הם פתרונות תוכנה, שם גדלנו ב-23%. הצמיחה הגדולה ביותר שלנו היא בעסקים אלה ואנחנו מקווים שכך יימשך".

"אנחנו לא צופים פיטורי עובדים. להפך, אנחנו מגייסים עובדים", סיכם אטיאס.

השתתף בהכנת הידיעה: יוסי הטוני

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים