ועדה ממשלתית תבחן מחדש את מכרז שירותי המיחשוב למשרדי הממשלה

בראש הוועדה תעמוד סופיה מינץ, מנמ"רית משרד החינוך, שתגיש את מסקנותיה אודות המכרז לכרמלה אבנר, מנמ"רית הממשלה ● הוועדה תמליץ לממשלה אילו סעיפים ניתן להמשיך עמם, ואילו סעיפים יש לשנות או לבטל כלל בהתאם לניסיון בפועל, כאשר בין היתר נבחנים הקלות בתנאי ההתקשרות עם ספקים כבר במכרז הנוכחי

הממשלה הקימה ועדה לבחינה מחדש של מכרז כוח האדם של החשב הכללי, אשר עורר סערה ציבורית ואף הגיע לערכאות. המדובר בחלק מפעילותו של פורום מנמ"רים פעילים חדש שהקימה כרמלה אבנר, מנמ"רית הממשלה. בראש הוועדה תעמוד סופיה מינץ, מנמ"רית משרד החינוך.

תפקיד הוועדה הוא לבדוק כיצד ניתן לשפר את המכרז, לרבות בחינת התעריפים הכלולים בו. בין הסיבות לפעילות הוועדה היא העובדה שבסוף שנה הבאה צפוי לפוג תוקפו של המכרז הנוכחי, והממשלה אמורה לבחון דרכים ליציאה למכרז חדש. כך, הוועדה תמליץ לממשלה אילו סעיפים ניתן להמשיך עמם, ואילו סעיפים יש לשנות או לבטל כלל בהתאם לניסיון בפועל. בין היתר נבחנים הקלות בתנאי ההתקשרות עם ספקים כבר במכרז הנוכחי, כגון ביטול או שיקול דעת נוסף במתן קנסות לחברה אשר כלולה במכרז ולא הצליחה לגייס את האנשים המתאימים. עוד ייבדקו נושאי האשכולות ואפשרויות הניידות שלהם.

במשרד האוצר טוענים, כי למרות החששות הרבות שהיו ערב היציאה למכרז, היישום שלו בשטח לא הביא לזעזועים משמעותיים במערך המיחשוב של הממשלה, ואחוז הנטישות הוא קטן יחסית.

מכרז החשב הכללי הוא בין המכרזים הבולטים והמשמעותיים שפרסמה הממשלה בתחום המיחשוב, אשר נועד להסדיר מחדש את הדרך שבה מגייסת הממשלה עובדים למערך המיחשוב שלה. היקפו הכספי של המכרז נאמד בכשישה מיליארד שקלים, והתמודדו בו לא פחות מ-40 קבוצות גדולות בתחום שירותי המיחשוב, בשישה אשכולות שונים.

מרבית הספקים, בהם גם אלו שזכו במכרז, מתחו ביקורת קשה על אופן ניהולו ויישומו. לטענתם, המכרז יפגע בכל מערך המיחשוב הממשלתי. מנגד, משרד אוצר הגיב בביטול לדברים, בטענה כי שיטת הגיוס בטרם המכרז החדש היתה מבוססת על שיטת הקוסט-פלוס, שגרמה עוול לעובדים רבים עקב פערי תיווך לא ריאליים. מסקנות הוועדה יוגשו למנמ"רית הממשלה לאחר התייעצות עם החברות בשוק.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    הגיע הזמן להעסיק עובדים ישירות בלי חברות "תיווך" מיותרות...

  2. מדריך "פשוט"

    מרבית הספקים, בהם גם אלו שזכו במכרז מתחו ביקורת על אופן ניהולו ויישומו ? עד מתי הגזל והעושק שלהם יימשך תוך כדי עצימת עין של האוצר .... בואו נעשה חשבון פשוט ( כולה מדריך SAP ) , לפי המכרז החדש אמור האוצר לשלם 102 ₪ לשעה עבור מדריך "פשוט", כאשר מתוך הסכום יורד לו 27% על תקורה של החברה. כלומר נשאר בערך 70 ₪ לאחר מכן בואו נגיד שלחברה יש { לפתע פתאום } עוד הוצאות ונשתולל חזק של 20% כלומר נשאר 56 ₪ בערך. אז תסבירו לי וגם לכל ה"גאונים" באוצר למה אבל באמת למה המקסימום שהציעו החברות למדריכים נע בסביבות ה 30 ₪ לשעה . נכון שהחברות אומללות ועושקים אותם – אין אין עליהם שהם מחזיקות מעמד בתנאים תת אנושיים של המכרז החדש – באמת מגיע להם ציון לשבח על שסבלו את המכרז הזה . או אולי הגיע הזמן שהאוצר יפתח את העניים ויתחיל להפנים את משמעות המכרז ובכך להפסיק את הביזיון הזה ולתת לאנשים { כולה מדריך } להרוויח בכבוד את עמלו. וכל זה לפני ועדה לועדה לשינויים וכולי וכולי.... מדריך פשוט

אירועים קרובים