דיווחים: דל תרכוש את קווסט תמורת שני מיליארד דולרים

דל מעוניינת לבצע את הרכישה כחלק ממהלך השינוי שלה - מחברה המספקת מיחשוב אישי, לחברה הפועלת באופן כולל בעולם ה-IT ומספקת לארגונים פתרונות מלאים - של תוכנה, חומרה ושירותים, לרבות תקשורת ואחסון ● התוכנות של קווסט מסייעות לעסקים בכמה תחומי מפתח בעולם המיחשוב, בהם ניהול בסיסי נתונים, הגנה על המידע וגיבויו וניטור ביצועים ● שתי החברות כינו את הידיעות על הרכישה "ספקולציות"

דל (Dell) צפויה לרכוש את חברת קווסט (Quest Software) תמורת כשני מיליארד דולרים – כך דיווחו סוכנויות הידיעות בסוף השבוע. התוכנות של קווסט מסייעות לעסקים בכמה תחומי מפתח בעולם המיחשוב: ניהול בסיסי נתונים, ניהול שרתים, ניהול סביבת המשתמשים, הגנה על המידע וגיבויו, ניהול זהויות וניהול גישה, וכן ניטור ביצועים.

המטה של החברה הנרכשת נמצא באליסיו וייג'ו, קליפורניה. היא מיוצגת בארץ על ידי ACS ויש לה מרכז מו"פ באור יהודה, שמבוסס על רכישת עבר שלה. בין השאר, קווסט רכשה ב-2009 את הסטארט-אפ מונוספיר (MonoSphere), המפתח פתרונות תוכנה לניצול משאבי אחסון וגיבוי נתונים, תמורת סכום לא ידוע.

שמה של דל כאחת המועמדות לרכישת קווסט צוין כבר בעבר. בכתבה שפורסמה בסוף השבוע בבלומברג-ביזנסוויק (Bloomberg Businessweek) צוטטו מקורות יודעי דבר שלפיהם דל הייתה אחת מכמה חברות שניהלו בחודשיים האחרונים משא ומתן על רכישת קווסט תמורת שני מיליארד דולרים. המגעים החלו לאחר שמנהלי קווסט הסכימו להירכש על ידי קרן השקעות ההון-סיכון Insight.

אנליסטים ציינו, כי רכישת קווסט תהיה עוד צעד במעבר של דל מחברה המספקת מיחשוב אישי לחברה הפועלת באופן כולל בעולם ה-IT ומספקת לארגונים פתרונות מוכללים – של תוכנה, חומרה ושירותים, לרבות תקשורת ואחסון. האנליסטים שיבחו את המהלכים לשנות את מהות החברה עוד מראשיתם, אלא שלעתים, התוצאות הבורסאיות לא עלו עימם בקנה אחד. כך, ברבעון הראשון של השנה, שתוצאותיו פורסמו מוקדם יותר החודש, ירדו ההכנסות של דל ב-4% לעומת הרבעון המקביל ב-2011 ל-14.4 מיליארד דולרים ואילו הרווחים צנחו ב-33% ל-635 מיליון דולרים.

רכישות של דל
בחודש שעבר רכשה דל את Wyse Technology, חברה שמציעה טכנולוגיות של מיחשוב ענן ו-וירטואליזציה של מחשבים שולחניים. מדובר בעסקה האחרונה בשורה של מהלכים שנועדו לסייע לדל להתקדם למעבר שלה לעסקי החומרה ולהציע גם פתרונות ניהול ושירותים נוספים. התנאים הכספיים של אותה עסקה לא פורסמו. הרכישה נעשתה במסגרת השאיפה של דל לגוון את היצע המוצרים שלה אל מעבר לעסקי ה-PC והשרתים – מהלך שהחל עוד ב-2009.

ככלל, בשנים האחרונות ביצעה החברה סדרת רכישות, בהן של פרו סיסטמס (Perot Systems). כמו כן, מהווה דל חברת אחסון, עם מוצרי אקווהלוג'יק (EqualLogic), קומפלנט (Compellent Technologies), אוקרינה (Ocarina) ואקסה-נט (Exanet) הישראלית. בגלל האינטגרציה המעמיקה שביצעו אנשי החברה בין כלל הרכישות, הם יכולים לספק היצע נרחב עבור מרכזי מיחשוב ארגוניים. רכישת Wyse מאפשרת להם, למשל, להרחיב את ההיצע בתחום הקריטי של מיחשוב הענן ולהציע ללקוחות פתרונות מיחשוב מקיפים וחדשניים, מגבולות הרשת ועד לליבת הענן.

הרכישה האחרונה שביצעה דל הייתה לפני ימים אחדים, עת קנתה את קלריטי (Clerity Systems), שעוסקת באספקת פתרונות ושירותים לחידוש יישומים ולמעבר מעולם הלגאסי (מורשת) למערכות IT חדשות, מבוססות תקנים ואף מיחשוב ענן.

דוברי דל וקווסט כינו את הדיווחים על הרכישה "ספקולציות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים