בעקבות פרטים חדשים: ייתכן שבאירופה יפתחו מחדש את החקירה בעניין Street View

באירופה שוקלים לפתוח מחדש את החקירה בפרשת Street View של גוגל בעקבות הפרטים החדשים שנחשפו בדו"ח של ה-FCC בארצות הברית ● המפקח על הפרטיות בבריטניה מסר ש-"נבחן את הדו"ח של ה-FCC ונשקול אילו צעדים עלינו לנקוט, אם בכלל"

ייתכן שבגוגל (Google) יצטרכו להתמודד עם חקירת משטרה בפרשת Street View, שנדמה היה שהיא כבר היסטוריה רחוקה. זאת, לאחר שבדו"ח של רשות התקשורת הפדרלית (FCC) נחשפו פרטים חדשים בפרשה.

על פי ידיעה שהופיעה בגרדיאן (Guardian), בארגונים שפועלים לשמירה על הפרטיות מצפים שהמפקח על פרטיות הנתונים של הממשלה הפדרלית בגרמניה יורה לפתוח בחקירה מחדש בעקבות הפרטים שנחשפו בדו"ח של ה-FCC. החוקים לשמירה על הפרטיות בגרמניה הם מהנוקשים ביותר באירופה.

גם הדובר של המפקח על הפרטיות בבריטניה אישר שבמשרדו בוחנים את הפרטים שפורסמו על ידי ה-FCC. "נבחן את הדו"ח של ה-FCC ונשקול אילו צעדים עלינו לנקוט, אם בכלל", מסר הדובר. הוא הוסיף, כי "גוגל מסרה לנו בנובמבר 2010 התחייבות רשמית לגבי האופן בו תפעל מכאן והלאה, וכן אפשרה לנו לערוך ביקורות ביחס להתנהלותה. ממצאי הביקורת פורסמו באוגוסט 2011 ובחודש הבא תיערך ביקורת נוספת, על מנת להבטיח שההמלצות יושמו".

במאי 2010 הודו בכירים בגוגל, כי החברה אספה נתונים מרשתות Wi-Fi פרטיות ובלתי מאובטחות, אך טענו שהדבר נעשה בשוגג והופסק מיד כשהתגלה. עוד טענו מנהלי גוגל, כי הפרטים שנאספו היו שוליים וייחסו את הבעיה לטעות של מהנדס. אולם, מנתונים שפורסמו כעת על ידי ה-FCC עולה שהפרטים שנאספו על ידי גוגל כללו, בין השאר, שמות, כתובות דואר אלקטרוני ואפילו נטיות מיניות.

עוד התברר מהדו"ח, כי האיסוף שולב בתוכנה במודע ואף תועד היטב במסמכים הרשמיים של הפרויקט. המהנדס האחראי, שעל פי דיווחים הוא מריוס מילנר, מפתח ידוע של כלים לאיסוף מידע מרשתות Wi-Fi, גויס במיוחד על ידי גוגל לצורך תכנון האיסוף של הפרטים מרשתות Wi-Fi באמצעות כלי הרכב של החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים