גוגל השיקה את שירות צילום הרחובות בארץ

השירות יאפשר למשתמשים לנווט באופן וירטואלי בשכונות ובאתרים היסטוריים בישראל, באמצעות תמונות פנורמיות מגובה הרחוב ● מלבד שלוש הערים הגדולות - ירושלים, תל אביב-יפו וחיפה, הושקה סדרת צילומים הכוללת כמה אתרים נוספים, ביניהם אתר מיני ישראל, אוניברסיטת בן גוריון, הספארי ברמת גן ועוד

גוגל (Google) השיקה היום (א') את שירות Street View בישראל, אשר מאפשר לגולשים לנווט ולסייר באופן וירטואלי ברחובות ובאתרים שונים באמצעות צילומי 360 מעלות פנורמיים מגובה הרחוב.

מלבד שלוש הערים הגדולות – ירושלים, תל אביב-יפו וחיפה – הושקה סדרת צילומים הכוללת כמה אתרים נוספים בישראל, ביניהם אתר מיני ישראל, אוניברסיטת בן גוריון, הספארי ברמת גן, ועוד. בחודשים הקרובים יתווספו לשירות צילומי ערים ואתרים נוספים בישראל, ביניהם רמת גן, בת ים, ראש העין, אשקלון, חדרה, טבריה, נצרת, דלית אל כרמל, עכו, צפת, באר שבע, ים המלח, אילת, ועוד.

Street View הינו יישום חינמי של Google Maps שהושק במאי 2007 וזמין ב-36 מדינות. השירות מאפשר למשתמשים לנווט באופן וירטואלי בשכונות ובאתרים היסטוריים באמצעות תמונות פנורמיות מגובה הרחוב. היישום זמין גם ב-Google Maps for Mobile.

באתרים ובאזורים בישראל שזמינים בשירות, הגולשים יוכלו להיכנס לתמונת הרחוב באמצעות גרירת דמותו הכתומה של ה-"אטב-איש" ב-Google Maps, מצד שמאל של המפה, אל הרחוב המודגש בכחול. כך, ניתן לראות מסעדה לפני שיוצאים אליה, לתכנן נסיעות וטיולים וכן לקבוע נקודות מפגש. עסקים יכולים להטמיע את השירות בחינם באתר שלהם, וכך לסייע לקידום מכירות של רשת מלונות, או להגביר מודעות לחנות או מסעדה מקומית.

שני גופים בישראל כבר החלו לעשות שימוש ב-Street View. האחד, עמותת נגישות ישראל, אשר הטמיעה את השרות בתוך מפת הנגישות שלה, כדי לאפשר לאנשים בעלי מוגבלות ומשפחותיהם לצפות מראש במקומות ולבדוק את נגישותם. השני הוא המרכז לטכנולוגיה חינוכית, אשר יצר אוספי צילומים חינוכיים לשימוש התלמידים והמורים.

כלי למינוף התיירות
רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו, אמר כי "כיום, כדי ליהנות מהעיר, לא חייבים להיות בה. אפשר להזדנגף גם דרך גיגול מהבית. אולי יום אחד Street View יצליח להראות איפה יש חנייה זמינה בעיר?"

יונה יהב, ראש עיריית חיפה: "השירות החדש מביא את הרחובות, הבתים והאתרים אל כל מסך, ומנגיש את העולם לכל המתעניין. הוא ישמש ככלי לפיתוח תיירותי. אנו שוקדים על יישומים שימנפו את השירות לתיירים שיטיילו ברחובות העיר, אשר יצטרפו לתנופת התיירות המתרחשת בחיפה".

ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, אמר כי "יותר משלושה מיליארד איש בעולם נושאים את עיניהם לירושלים ורוצים לבקר בה לפחות פעם אחת בחייהם. ירושלים מצטרפת לערים מובילות בעולם, ורבבות אנשים מכל קצותיו יוכלו באמצעות השירות לגעת בירושלים, לחוש אותה ולהסתובב בה באמצעות מחשב או טלפון סלולרי. 'לִבִּי בְמִזְרָח וְאָנֹכִי בְּסוֹף מַעֲרָב', כתב יהודה הלוי על הריחוק הגיאוגרפי בין ירושלים לספרד, ונדמה שאם היה חי בימינו היה יכול להרגיש הכי קרוב לירושלים. השירות הוא כלי חשוב להגדלת מספר התיירים הבאים לירושלים ובפתיחת אוצרותיה לעולם. הוא יאפשר לכל מי שרוצה להגיע לירושלים לתכנן טוב יותר את ביקורו בה ולטעום ממנה".

מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל ומנהל אזורי אפריקה ויוון, ציין כי "היום אנו שמים את ירושלים, תל אביב-יפו וחיפה 'על המפה'. אתרים ייחודיים, עסקים מקומיים ושכיות חמדה היוצרות את פניה היפות של ישראל, כעת נגישים לעולם כולו. לראשונה, ניתן יהיה לסייר באופן וירטואלי באתרים היסטוריים ובעלי משמעות דתית כמו הויה דולורוזה או הכותל המערבי, מוזיאונים כמו יד ושם ומוזיאון ישראל, או אתרים מקסימים כמו שכונת נווה צדק והגנים הבהאיים. נוסיף עוד ערים ואתרים בישראל לשירות בחודשים הקרובים".

מגוגל נמסר, כי השירות מופעל בתיאום עם רשויות הביטחון בישראל ובאישורן, וכן בהתאם להנחיות רמו"ט (הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע) במשרד המשפטים, האמונה על נושא הפרטיות. עוד מסרה ענקית החיפוש, כי פרצופים ולוחיות רישוי שנקלטו בתמונות באקראי טושטשו אוטומטית על מנת לשמור על הפרטיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים