מלחמת הסייבר נמשכת: האקרים תקפו אתרים ישראליים – בהם של בתי חולים ואמצעי תקשורת

האקרים פרו-פלסטינים תקפו את האתרים של אסותא, שיבא, קבוצת הארץ, ישראל היום, דן, פסטיבל ישראל והסינמטק ● אתר בית החולים שיבא קרס לאחר שבוצעו, במקביל, מיליוני ניסיונותלכניסות אליו ● מהארץ נמסר, כי הסיבה לנפילת האתרים היא מתקפה מבוזרת למניעת שירות שבמסגרתה שלחו הפורצים לאתר חבילות מידע שמטרתן ליצור עומס חריג על מערכות האתר - וכך להפיל אותן

המלחמה הקיברנטית נמשכת במלוא עוזה: האקרים פרו-פלסטיניים פרצו אתמול (ד') לאתרים של גופים מרכזיים בישראל – בתי חולים, אמצעי תקשורת, מוסדות תרבות וחברת דן.

בשעות הצהריים קרס האתר של בית החולים אסותא, לאחר בלילה שבין שני לשלישי נפרץ האתר של בית החולים שיבא. אמש הופלו אתרי קבוצת הארץ והאתרים של ישראל היום, דן, פסטיבל ישראל והסינמטק.

אתר בית החולים שיבא קרס לאחר שבשעה 02:00 בלילה זוהו, במקביל, ניסיונות של מיליוני כניסות אליו במקביל. גולשים שנכנסו לאתר פסטיבל ישראל יכולים היו לראות, במקום התוכן הרגיל, כתובות בערבית, בעברית ובאנגלית בנוסח "לשחרר את פלסטין, מוות לישראל". באתרים של דן, הסינמטק וקבוצת הארץ כתבו ההאקרים: "נפרוץ לשירותים שלכם והסיוט שלכם מגיע בקרוב. נחטוף ארבעה כמו גלעד שליט. יהודי = נאצי". האתרים שבו לפעול לאחר יותר משעה.

משתמש המזדהה כ-"אנונימוס פלסטין" הכריז בטוויטר (Twitter) על הפלת אתרי הארץ. מהעיתון נמסר, כי הסיבה לנפילת האתרים היא, ככל הנראה, מתקפה מבוזרת למניעת שירות (DDoS) שבמסגרתה שלחו הפורצים לאתר חבילות מידע שמטרתן ליצור עומס חריג על מערכות האתר – וכך להפילן.

"מתקפת הסייבר הגדולה ביותר נגד מטרות ישראליות"

הפריצה האחרונה היא חלק ממתקפת האקרים כוללת על ארגונים וחברות בישראל. לפני ימים אחדים הביאו הפורצים לקריסת האתרים של אל על, הבורסה וקבוצת הבנק הבינלאומי. כמה ימים קודם לכן נפרצו אתרי רכישות ישראליים ונחשפו פרטיהם של עשרות אלפי מספרי כרטיסי אשראי.

חוקרי האבטחה של מגלן טכנולוגיות הגנת מידע טענו שהפריצות, במשולב, מהוות חלק מ-"מתקפת הסייבר הגדולה ביותר שבוצעה אי פעם נגד מטרות ישראליות באופן מתוכנן וסדור". ההאקרים מכנים את המבצע שלהם "חופש פלסטין" (OPfreepalestein). על פי מגלן, מאחורי המבצע עומדת התארגנות מסודרת, ראשונה מסוגה, של קבוצת האקרים בינלאומית בשם Team Poison, שמהווה את חוד החנית של המבצע, ואיתה האקרים פרו-ערביים ופלסטינים רבים. במגלן העריכו, כי הקבוצה כוללת יותר מ-50 חברים, חלקם ברמה מקצועית גבוהה ביותר. Team Poison שמה לה למטרה לתקוף אתרים בישראל בהתקפות לוגיות – גניבת מידע, גניבת בסיסי נתונים, כרטיסי אשראי ופגיעה במערכות – ובתעמולה (השחתת פני אתרים ופרסום מסרים אנטי ישראליים בהם).

הקבוצה הוקמה ב-2009 במטרה לפעול במרחב הקיברנטי נגד מטרות ישראליות ואמריקניות. מאז היא ביצעה כמה פריצות חמורות לספקי שירותי אינטרנט, לאו"ם ולחברות היי-טק שונות. כמו כן, חברי הקבוצה פורצים לאתרים ומערכות במדינות שמקיימות פעילות משותפת עם ישראל.

השלב הבא במתקפות, על פי מגלן, מתוכנן להגיע לשיאו בפברואר 2012.

רוצים לשמוע עוד? הירשמו עכשיו לכנס CyberSec של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים