הערכה: השיטפונות בתאילנד ישפיעו על שוק הכוננים הקשיחים

חברת המחקר IHS Suppli העריכה כי כ-25% מכלל הכוננים הקשיחים בעולם מיוצרים כיום בתאילנד ● מי שסובלת במיוחד מהשיטפונות היא ווסטרן דיגיטל שחלק גדול מהכוננים הקשיחים שלה מיוצרים ישירות בתאילנד ● מעבר לכך שצפויה עלייה משמעותית במחירי הכוננים הקשיחים, ההערכה בשוק היא שיצרניות קטנות ייתקלו בבעיות אספקה מכיוון שווסטרן דיגיטל וסיגייט ינסו קודם כל לעמוד בדרישות של חברות המיחשוב הגדולות

השיטפונות המאסיביים בתאילנד, שנוצרים עקב גשמי מונסון עזים במיוחד, ישפיעו באופן ניכר על תעשיית הכוננים הקשיחים, וכתוצאה מכך, על תעשיית המיחשוב. להערכת חברת המחקר IHS Suppli, כ-25% מכלל הכוננים הקשיחים בעולם מיוצרים כיום בתאילנד. בנוסף, במדינה מרוכזים מספר ספקים של חלקים של הכוננים הקשיחים, כדוגמת המנועים החשמליים שנמצאים בבסיסם של הכוננים הקשיחים המכניים, והפגיעה ביכולת הייצור של אותם ספקים יכולה להשפיע גם על יצרניות בתחום שנמצאות במדינות אחרות.

מי שסובלת במיוחד מהשיטפונות היא ווסטרן דיגיטל (Western Digital) שחלק גדול מהכוננים הקשיחים שלה מיוצרים ישירות בתאילנד. מנכ"ל החברה, ג'ון קווין, צוטט באתר CRN כמי שאמר בשיחת ועידה לסיכום הרבעון הכלכלי כי החברה נאלצה לקצץ בייצור שלה, ויש כבר יצרניות OEM וקמעונאיים שנמצאים ברשימת המתנה ומחפשים מקורות אחרים להשגת כוננים קשיחים. "מכיוון שווסטרן דיגיטל חשופה יותר בייצור שלה לאזורים המוצפים, אנחנו מאמינים שההשפעה על העסקים שלנו בטווח הקצר תהיה גדולה יותר לעומת ההשפעה על יצרניות כוננים קשיחים אחרות", הוא אמר.

סיגייט (Seagate), יצרנית הכוננים הקשיחים הגדולה בעולם, מסרה שההשפעה של השיטפונות על הייצור הישיר של הכוננים הקשיחים אינה משמעותית, מכיוון שמפעלי החלקים וההרכבה שלה בתאילנד פועלים ברובם בתפוקה מלאה. עם זאת היא צופה בעיה מצד ספקים חיצוניים, ובנוסף, בחברה חושבים שמדובר על בעיה שתבוא לידי ביטוי במשך מספר חודשים . "אנו צופים השפעה משמעותית על רמות הייצור שלנו בזמן שהספקים שלנו ייאבקו לתקן ולהפעיל מחדש את העסקים שלהם", מסרה החברה.

בעיות הייצור של הכוננים תשפענה ככל הנראה באופן ישיר על תעשיית המיחשוב כולה. מעבר לכך שצפויה עלייה משמעותית במחירי הכוננים הקשיחים, ההערכה בשוק היא שיצרניות קטנות ייתקלו בבעיות אספקה מכיוון שווסטרן דיגיטל וסיגייט ינסו קודם כל לעמוד בדרישות של חברות המיחשוב הגדולות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים