פיקוד העורף התחבר לרשת החירום המשטרתית בפרויקט בהיקף יותר מ-50 מיליוני שקלים

הפרויקט כלל הקמת רשת תקשורת חדשה, הכוללת מתג שיחות חדש, והוחלף במסגרתו ציוד הרדיו על גבי עשרות אתרי אנטנות הפרושים ברחבי הארץ ● כמו כן, הוספו אתרי שידור חדשים ונרכשו שני אתרים ניידים, לטובת פעילות במקומות שיש בהם חוסר כיסוי ● תא"ל נחום בסלו, קצין קשר ותיקשוב ראשי וראש מטה אגף התיקשוב בצה"ל, אמר, כי "בכוונתנו להרחיב את פריסת המערכת בפיקוד העורף בשנה הבאה" ● בעתיד תוטמע המערכת במגן דוד אדום ובמכבי האש

פיקוד העורף העלה באחרונה לאוויר רשת תקשורת חדשה, שהתחברה לזו של המשטרה – כך נודע לאנשים ומחשבים. הפרויקט, "ברק כתום", ארך יותר משנה והסתיים באחרונה. היקפו לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי הוא עומד על יותר מ-50 מיליון שקלים.

במסגרת הפרויקט, שבוצע עבור פיקוד העורף על ידי אנשי ה-IT באגף התיקשוב של צה"ל, הוקמה רשת חירום לאומית לתקשורת והוחלפה מערכת הקשר המיושנת שלו.

רשת התקשורת שהועלתה לאוויר הינה חדשה לחלוטין, וכוללת מתג שיחות חדש. כמו כן, כלל הפרויקט החלפה של ציוד הרדיו על גבי עשרות אתרי אנטנות הפרושים ברחבי הארץ, הוספה של אתרי שידור חדשים ורכישת שני אתרים ניידים לטובת פעילות מבצעית-תקשורתית במקומות שיש בהם חוסר כיסוי, למשל בעת שריפה או אסון. בעתיד תשולב רשת החירום ב-"ממלכה", מערכת השו"ב הקיימת של פיקוד העורף, ויפותחו ממשקים למערכת השו"ב המשטרתית, "תמונת נוף". מערכת השו"ב תספק לגורמי הפיקוד תמונת מצב אחידה עם זרימה של קול, מידע ונתונים בפס רחב, ובכלל זה צילומי וידיאו בזמן אמת.

מערכת דיגיטלית לקשר, לדיבור ולהעברת נתונים

הצבא רכש מערכת תקשורת זהה לזו של המשטרה, שאף היא עלתה לאוויר באחרונה. מוטורולה (Motorola) ישראל סיפקה למשטרה את ASTRO 25 – מערכת תקשורת רדיו דיגיטלית, שמעניקה לה, בין השאר, כיסוי קשר משופר בפריסה ארצית. היא החליפה את המערכת האנלוגית שהייתה בשימוש המשטרה.

מדובר במערכת דיגיטלית לקשר, לדיבור ולהעברת נתונים (IV&D), שתוכננה ופותחה במיוחד עבור ארגוני חירום והצלה, ומיועדת למשימות קריטיות של המשטרה. היא מבוססת על תקשורת אלחוטית דיגיטלית P-25 – תקן לפרוטוקול תקשורת המשמש את הגופים העוסקים בתחום הביטחון האישי של האזרח בארצות הברית ובמדינות נוספות. כמו כן, מספקת המערכת כיסוי קשר ויכולת עבודה בשילוב עם כוחות נוספים, מחוץ לצבא ולמשטרה, עונה לצורך המבצעי שלהם בשימוש נרחב בתקשורת אלחוטית מתוחכמת ומעניקה טווח קישוריות רחב עם משתמשים הנמצאים בשטח.

בנוסף, המערכת משדרגת את יכולות משתמשיה בכמה היבטים: אבטחת התקשורת, הצפנת השיחות, קיבולת העברת הנתונים, תקשורת דיגיטלית ויכולת להגדיל את מספר השיחות והמשתמשים ברשת. היא אף מבטיחה כיסוי קשר מורחב ושימוש יעיל בתדרי הרדיו של המשטרה.

"צורה אידיאלית של תקשורת חלופית"

בין היתר, ניתן באמצעות ASTRO 25 לשלוח הודעות כתובות (TMS – ר"ת Text Messaging Services), מה שיאפשר לאנשי השטח, קציני פיקוד העורף ושוטרים, לקבל נתונים אודות משימות קריטיות מרחוק ובזמן אמת. על פי מוטורולה, מדובר ב-"צורה אידיאלית של תקשורת חלופית", כאשר מידע רגיש צריך להיות מחולק בין כמה גורמים.

פונקציה נוספת הכלולה ב-ASTRO25 היא יכולת מובנית לשדרוג לטכנולוגיית TDMA דיגיטלית. בנוסף, יש לה יכולות יתירות ושרידות, והיא כוללת מרכזי גיבוי הפרוסים ברחבי הארץ, כדי לאפשר לצה"ל ולמשטרה לשמור על פעולה רצופה בזמן פעילות שגרתית ובמצבי חירום.

הצבא רכש את מערכת התקשורת לאחר משטרת ישראל, מתוך הצורך ב-"רדיו לאומי לעורף" והבנה, כי בעתיד יצטרפו לרשת גורמי חירום והצלה אחרים, דוגמת מכבי האש ומגן דוד אדום.

תא"ל נחום בסלו, קצין קשר ותיקשוב ראשי וראש מטה אגף התיקשוב בצה"ל, אמר לאנשים ומחשבים, כי "בכוונתנו להרחיב את פריסת המערכת בפיקוד העורף בשנה הבאה. כל שנותר הוא לסכם את חיבור מגן דוד אדום ומכבי האש לרשת, וייווצר רדיו לאומי לחירום".

לדבריו, "זירת העורף היא זירה חשובה, שעל אגף התיקשוב לספק לה מענה תקשורתי ומבצעי, תוך יכולות שימוש נרחבות במצבי קיצון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים