מנכ"לי ה-IT: ההצעה להפוך את יום א' ליום שבתון – טובה לענף

59% מהמשיבים לסקר שערך אנשים ומחשבים בין קוראיו, סבורים שענף ההיי-טק ירוויח מהמהלך שהציע השר סילבן שלום, מאחר שחברות רבות עובדות מול שווקים בחו"ל, שם ממילא לא עובדים בימי א' ● משה בר שלמה, נס טכנולוגיות: "גם כך אנחנו עובדים סביב השעון - כולל סופי שבוע. כבר עדיף שיום א' יהיה יום חופש פורמלי שבו נוכל להיות עם המשפחות שלנו"

הצעתו של השר סילבן שלום להפוך את יום א' ליום שבתון בתמורה לשינויים בשעות וימי העבודה במהלך שאר השבוע, זוכה לתגובות חיוביות בענף ההיי-טק. 59% מהמשיבים לסקר שערך אנשים ומחשבים בין קוראיו, סבורים שענף ההיי-טק ירוויח מהמהלך, מאחר שחברות רבות עובדות מול שווקים בחו"ל, שם ממילא לא עובדים בימי א'.

לעומת זאת, 32% מהמשיבים לסקר דווקא מתנגדים להוספת שעת עבודה במהלך השבוע, משום שלדעתם היא לא תגדיל את התפוקה. 9% מהמשיבים הודו שמבחינתם זה לא משנה, כי ממילא הם עובדים מהבית בימי א' כשצריך.

ומה אומרים המנכ"לים?

לדברי נתי אברהמי, מנכ"ל יעל תוכנה, הארכת שעות העבודה תפגע בעובדים בענף ההיי-טק, "משום שהענף מאופיין גם כך באנשים שעובדים יותר שעות", אומר אברהמי. עם זאת, הוא מסייג, "למי שעובדים מול חו"ל, השבתון ביום א' מהווה דווקא יתרון, משום שבמקרים רבים הם נאלצים לעבוד גם ביום ו', כי הרי באירופה ובארה"ב זהו יום עבודה רגיל".

רמי נחום, מנכ"ל טריפל סי, סבור שהמעבר לשבתון ביום א' דווקא ישפר משמעותית את היחסים בין דתיים לחילוניים. "חלק גדול מהאנשים מבלה את יום המנוחה בספורט אתגרי, פעילויות נופש ובמסגרות חברתיות שונות. מניסיוני האישי, קשה מאוד לשלב אנשים דתיים בפעילויות הללו, בגלל השבת. עם הסידור החדש, אפשר יהיה לעשות סידורים ביום שבת ופעילויות ספורט משותפות ביום ראשון".

גם משה בר שלמה, סגן נשיא למגזר הציבורי בנס טכנולוגיות, בעד הרעיון. "גם כך אנחנו עובדים סביב השעון – כולל סופי שבוע. כבר עדיף שיום א' יהיה יום חופש פורמלי שבו נוכל להיות עם המשפחות שלנו".

לדברי בן פסטרנק, מנכ"ל קבוצת אמן, "יש יתרונות בהפיכת יום א' לשבתון, במיוחד לאור כמות העבודה מול השותפים שלנו מעבר לים בסופי שבוע. באמן, כל מי שעובד מול שווקי חו"ל מתחיל למעשה את שבוע העבודה שלו ביום ב', כי ביום א' רוב העולם גם ככה שובת". עם זאת, גם פסטרנק סבור שהארכת שעות העבודה בשאר ימי השבוע תיצור עומס גדול יותר על שכבת הביניים, בשל חוסר השוויוניות בחלוקת הנטל במשק והעובדה שיש אוכלוסיות שלא לוקחות חלק במעגל העבודה.

ימי א' בלתי מנוצלים

במסגרת ההכנות לדיון הציבורי ברעיון להפיכת יום א' ליום שבתון, מינה השר סילבן שלום את דורון אמיר, יועץ בכיר לענף ה-IT ויו"ר תחרות Mobi של אנשים ומחשבים, לעמוד בראש צוות חוקרים שייבחן את השלכות ההצעה על ענף ההיי-טק. אמיר הוביל צוות של סטודנטים לתואר שני בתחום הכלכלה והחשבונאות, שבדק את עמדותיהם של מנהלים ועובדים בתעשייה.

לדברי אמיר, 67% מעובדי ההיי-טק שנסקרו הביעו תמיכה ברעיון, וציינו שהוא מיטיב עם עובדי ההיי-טק. בנוסף, 36% מהמשיבים הודו, כי הם מצליחים לנצל רק באופן חלקי את סוף השבוע לבילוי בחיק המשפחה. 18% מהנשאלים אמרו, כי בגלל שהם עובדים מול שווקי חו"ל, הם לא מנצלים את ימי א' כראוי בעבודה.

"אם הרעיון יתקבל, יש סיכוי טוב שהישראלים יגלו שיש להם פתאום זמן לפתח קשרים חברתיים – ולא רק דרך הפייסבוק", סיכם אמיר.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. צבי רוזן

    שבתון ביום א' לא יעזור לדתיים כי כל ההכנות ליום הבילוי תערכנה בשבת. למשל, אם משחקי הכדורגל יתקיימו ביום ראשון במקום בשבת, עדיין הדתיים לא יוכלו לשחק כי האימונים יתקיימו בשבת. אין כאן שום יתרון, אלא להיפך, יום שישי המוגבל מבחינת שעות העבודה יפגע גם בתפוקה וגם בהכנות לשבת, ולא יכול להוות תחליף ליום א' כיום עבודה.

  2. יעקב

    קשקוש מקושקש שכולו ספין פוליטיף ברור לכל מי שעיניו עדיין בראשו שהמשמעות של התרגיל המבריק היא אובדן שעות עבודה, וזאת במשק שכמעט 50% מכח העבודה שלו לא עובד. כל התייחסות לספין הזה היא במקרה הטוב לא רצינית.

  3. יובל

    חשוב לשים לב לכותרת המאמר... "טוב לענף"... מכיוון שחלק ניכר מהעובדים בתחום בעלי משכורת גלובלית, הם יאלצו לעבוד באותו "יום חופש". איזה נשמות.

אירועים קרובים