יו"ר קרן מוזילה לאנשים ומחשבים: "קהילת מוזילה בישראל היא קריטית עבורנו"

"הגעתי לישראל כדי להרגיש את הדופק, אני רוצה להבין את הטכנולוגיה כאן", אמרה מיטשל בייקר ממוזילה, שניצלה את ועידת הנשיא בירושלים כדי להגיע לביקור ראשון בישראל ● ולא, היא לא מרוצה ממעמדו של פיירפוקס בארץ - למרות שהיא לא מבינה מה הסיבה לאחוזי האימוץ הנמוכים יחסית

"הקהילה של מוזילה (Mozilla) בישראל קריטית בעבורנו. בלי קבוצת האנשים הזו, היה קורה מעט מאוד בישראל בקידום הרעיונות והמוצרים שלנו כאן", אומרת מיטשל בייקר, יו"ר קרן מוזילה, בראיון לאנשים ומחשבים. בייקר עורכת בימים אלה את ביקורה הראשון בישראל, במסגרתו היא לוקחת חלק גם בוועידת הנשיא השלישית בירושלים. בייקר, שפעילה בארגון מיומו הראשון, לא הגיעה לוועידה כדי להשתתף באחד הפאנלים או המליאות. ברגע האחרון, היא אומרת, החליטה להצטרף ולבקר בישראל במטרה להקשיב, ללמוד, וגם להיפגש עם מספר אנשי טכנולוגיה – וגם זאת בקצרה רבה.

"רציתי להבין מה קורה בישראל עם מוזילה, עם קוד פתוח, עם הקהילה ועם הצרכנים באופן כללי", אמרה לנו בייקר. “הרבה משתנה היום. מוזילה נמצאת בתקופה של שינוי וזה זמן טוב לראות מה קורה כאן, בישראל. אנחנו ארגון קהילתי, והגעתי לכאן כדי לפגוש את הקהילה המקומית ולנסות ולהבין את הטכנולוגיה כאן".

"הקהילה הישראלית חשובה מאוד ומבטאת את הרוח של מוזילה – קוד פתוח וארגון לטובת הציבור", מדגישה בייקר. "מדובר בדברים שהם מאוד נדירים בטכנולוגיה – וזה עושה אותנו לארגון שונה, אך לא מונע מאיתנו ליצור מוצרים נהדרים".

יש הבדל בין הקהילה הישראלית לקהילות אחרות?
"כל קהילה היא ייחודית, אבל כל הקהילות של מוזילה ברחבי העולם חולקות את אותם ערכי ליבה בנוגע לרשת, ואת הרעיון שחלק מהרשת לא צריך להישלט על ידי חברות גדולות, אלא על ידינו – האזרחים שרוצים להיות מעורבים. זה נכון בכל קהילת מוזילה.

עם זאת, ההנהגה העולמית של מוזילה רוצה לוודא שהקהילה אכן מייצגת את הערכים שלנו. אם מנסים ליצור עולם שבו אדם אחד חושב וכולם משרתים אותו – זה לא מוזילה. מלבד זאת, אנחנו מנסים להפוך קהילות מקומיות ליעילות יותר. אנחנו מאוד קשורים למוצר שלנו. בכלל, מוזילה הוא ארגון מאוד ממושמע, וככל שמתקרבים לקוד – הוא יותר ממושמע".

חשבתם על לערוך אירוע לקידום מעמדה של מוזילה בישראל?
"ככל הנראה נתחיל עם השקת פורטל חדש. תחילת עבודה עם מוזילה היא לרוב תהליך טכני מאוד ולעיתים קשה להיות מעורב. לכן, ננסה לסייע לחברים החדשים בקהילה בעזרת הפורטל. בנוסף, יכול להיות שנייצר גם פעילויות וכנסים בישראל".

פיירפוקס (Firefox) לא תפס בישראל כמו בשאר העולם. איך בכוונתכם לשנות זאת?
"נתח השוק שלנו בישראל אכן נמוך יחסית לשאר העולם. קשה לדעת מה הסיבה. הרעיון של לבנות חלק מרשת האינטרנט תוך התייחסות לערכים חברתיים, שלא תלויים בחברה אחת, תפס מאוד באירופה ובדרום אמריקה – שם נתח השוק שלנו מאוד גבוה. במקומות האלו, מוזילה הוא הדפדפן הפופולרי ביותר. בארה"ב זה מהדהד פחות מבאירופה, אבל נתח השוק שלנו שם עדיין גבוה פי שניים מאשר בישראל. אולי המוצרים של מיקרוסופט (Microsoft) מספיק טובים כאן לאנשים, אולי לא עשינו עבודה טובה מספיק בישראל, ואולי אנשים חושבים על דברים אחרים. אני עדיין לא יודעת”.

הראיון המלא יפורסם בגיליון הקרוב של InformationWorld.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים