יחיאל גפנר, שירותי בריאות כללית: "כנראה שפרויקט רשומה רפואית לאומית יבוצע על התשתית שלנו"

"אין לנו אינטרס כלכלי בכך, אבל נשמח שזה יקרה, לטובת איחוד המערכות", אמר גפנר, מנמ"ר שירותי בריאות כללית, בפאנל שנערך במסגרת תחרות מצטייני המיחשוב ITAwards 2010, בהפקת אנשים ומחשבים ● הוא הוסיף, כי שירותי בריאות כללית מתכוונת למחשב מחדש את כל המערך הניהולי של בתי החולים שלה ולבצע קפיצת מדרגה נוספת במיחשוב הרפואי ברמה המחלקתית

"אנחנו עובדים על פרויקטים רבים במקביל. בשל מגבלות משפטיות, המדינה לא הצטרפה לפרויקט רשומה רפואית שלנו. כפי שנראה כעת, פרויקט רשומה רפואית לאומית מצילת חיים יבוצע על גבי התשתית שלנו. אין לנו אינטרס כלכלי בכך, אבל נשמח שזה יקרה, לטובת איחוד המערכות", כך אמר יחיאל גפנר, מנמ"ר שירותי בריאות כללית.

גפנר דיבר במסגרת פאנל מנמ"רים, בהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים, שהתקיים במסגרת תחרות מצטייני המיחשוב ITAwards 2010. טקס הכרזת הזוכים בתחרות, שהתקיים ביום ה' האחרון, נערך זו השנה השמינית בהפקת אנשים ומחשבים. הטקס החגיגי היה חלק מוועידת Closing The Year, שהתקיימה במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה בהשתתפות מאות מנמ"רים, מקצועני IT בכירים ומנכ"לי ספקיות המיחשוב בארץ, ונערכה בהנחיית פלי הנמר, נשיא קבוצת אנשים ומחשבים.

גפנר אמר, כי השנה "התמקדנו בשני סוגי פרויקטים: בסוג הראשון הושם דגש על שיפור התהליכים הארגוניים והתוצרים הרפואיים המסופקים, והשני נגע לשיפור השירות. כך, שישה מ-14 בתי החולים של הכללית עברו הליכי מיחשוב מסיביים, המטפלים בתהליכי העבודה בתוך המחלקות. בנוסף, אנחנו נותנים משקל גדול לביקורי בית: צוותים מגיעים עם מערך המיחשוב לבית הלקוח. בתחום השירות, התחלנו ונמשיך לספק מגוון שירותים בשרות עצמי ללקוח, בערוצי הסלולר וברשת, לצד שירותי מידע באתרים". לדבריו, "אנחנו רק בתחילת הדרך וצפויים חידושים בתחום זה. כך, פרויקט קבלת מרשמים באופן דיגיטלי, שהתמודד וזכה בתחרות, צפוי לחסוך מיליוני ביקורים פיסיים במרפאות. בשנה הבאה נתחיל בהטמעת פרויקט CRM. הפרויקט יהיה רב-שנתי".

יחיאל גפנר, מנמ"ר שירותי בריאות כללית. צילום: קובי קנטורלצד פרויקט זה, אמר גפנר, שירותי בריאות כללית אף מתכוונת למחשב מחדש את כל המערך הניהולי של בתי החולים שלה ולבצע קפיצת מדרגה נוספת במיחשוב הרפואי ברמה המחלקתית. "נוסף ל-9,000 הרופאים שלנו, נבנה תשתית IT לאלפי הרופאים האחרים העובדים עם הכללית", הוסיף.

"מנמ"ר צריך להיות בהנהלה"

רונן זרצקי, סמנכ"ל ומנמ"ר ישראכרט, אמר, כי "בחלק התשתיתי שב-IT, פעלנו בעולמות הגיבוי וההתאוששות מאסון. בנינו אתר חדש בבית ברל, ערכנו תרגיל לוודא שהגיבוי עובד, ובקרוב נעביר אתר לנתניה".

הוא תיאר את מערכת ה-CRM שעלתה השנה לאוויר, בזמן שיא של פחות מחצי שנה ובהיקף של כמיליון דולרים. זרצקי הסביר, כי היא משמשת 600 עובדים ומבוססת על פתרון מעטפת של יבמ (IBM), המייצר שולחן עבודה וירטואלי. בנוסף, אמר, הוטמעו מודולים בודדים של ה-CRM של מיקרוסופט (Microsoft). "הטמעת מערכת קונבנציונלית הייתה נמשכת לפחות שלוש שנים והייתה עולה לפחות פי שלושה", אמר זרצקי. "מאז העלאת המערכת יש שיפור במהירות התגובה ללקוחות וכמות הפניות פחתה ב-19%".

רונן זרצקי, סמנכ"ל ומנמ"ר ישראכרט. צילום: קובי קנטורבין הדברים שאותם לא הצליח השנה לעשות, אמר זרצקי, כי "לא הצלחתי להעלות את שכר העובדים".

הוא סיים בציינו, כי "ה-IT משפיע על כלל החברה. בניית תוכנית העבודה שלנו אושרה בדירקטוריון בהבנה שכל פעילות של ישראכרט, אם היא לא תהיה מבוססת IT – היא לא תעלה לאוויר. מנמ"ר שלא נמצא בהנהלת החברה – לא יכול להשפיע".

שלמה שמאי, משנה למנכ"ל וראש אגף מערכות המידע של הפניקס, אמר, כי "החברה מזמן אינה חברת ביטוח, אלא ארגון פיננסי לכל דבר". הוא ציין, כי "השנה שמנו יותר דגש על הממשקים מול 1,800 הסוכנים ושיפרנו את תשתיות התקשורת שלנו. זאת, לצד שיפור התשתיות של מערכות הליבה והאיחסון". בנוסף, אמר שמאי, "שיפרנו את יכולות ה-DR שלנו, עשינו ניסוי אמיתי שבו העברנו את פעילות המיחשוב באמצע יום העבודה לאתר הגיבוי ולאחר מכן החזרנו את הפעילות לאתר הראשי".

שלמה שמאי, משנה למנכ"ל וראש אגף מערכות המידע של הפניקס. צילום: קובי קנטורלגבי תשתיות ה-IT, אמר שמאי, כי "החלטנו שאיננו מחליפים את התשתיות מבוססות קובול בנות שנים רבות, אלא עושים להן הנדסה מחדש ומשפרים אותן. עד כה סיימנו לטפל ב-80% מהן". בנוסף, ציין, החברה פעלה למימוש הרחבת היבטי אבטחת מידע והלימה לרגולציות.

לשאלה מה לא עשה, ענה, כי "לא הספקנו לעשת מערכות ללקוח הקצה ב-iPhone וב-iPad, כי אנחנו בעיקר חברת סוכנים, אבל נעשה זאת בהמשך". הוא סיכם בציינו, כי "לא נצא לענן חיצוני ב-2011. נהדק את הקשר בין היבטיו העסקיים של הארגון ובין ה-IT. כל הארגון יעבור לעבוד בתהליכים עסקיים. כל פרויקט IT יימדד לראות כיצד הוא משפר את שורת הרווח בארגון. תקציב ה-IT יישאר אותו דבר, או שיגדל אולי באחוזים בודדים".

"שקיפות טובה לניהול ה-IT"

דב יהב, מנמ"ר הסוכנות היהודית. צילום: קובי קנטורדב יהב, מנמ"ר הסוכנות היהודית, אמר כי "השנה הרמנו מערכת CRM מבוססת Salesforce.com, אשר תשמש מאות לקוחות, שליחים בעולם, ותעבוד בעשרים שפות ובחמישים מדינות. הקמת המערכת ענתה לצורך של השליחים להתקשר לדטה סנטר מרכזי". הוא ציין, כי יש לסוכנות 70 אתרים בארץ, וכולם מקושרים למרכז המיחשוב המרכזי, הנמצא בירושלים.

יהב ענה לשאלה מה לא עשה השנה, כי "לא הספקנו לעשות אבטחת מידע על הניידים. בשנה הבאה ניכנס לתחום ה-VDI. חשוב לנו שעובדי הסוכנות יוכלו לעבוד על המערכות האפליקטיביות שלנו ועל היישומים הארגוניים". הוא ציין כמה פעילות עתידיות נוספות: בשנת 2011 ניכנס לעולם ה-GRC. כלקוח ארגוני של אורקל ניישם את התחום ראשונים בארץ. כמובן שנחליף את מערכות ההפעלה שלנו ואת תחנות הקצה". יהב סיים בציינו, כי "השקיפות הנוצרת בתוך מערך ה-IT היא חלק משמעותי בתפקודו. הדבר מאפשר לנהל את ה-IT בצורה טובה ושקופה יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים