טיפים לחופשה ביוון

אם אתם מאוהבי הים והחופים, הרי שהפתרון פשוט - סעו ליוון

נטע טרגל-שמואלי, נטע טיולים

הפעם בחרתי להציג כמה טיפים לאוהבי הים והחופים. פיתחתי פעם תיאוריה, לפיה הבריות נחלקים באופן גס לשתי קבוצות: אוהבי הים והחום ואוהבי ההרים והקור. יתכן שפעם יצליחו המדענים לבודד את הגן הנושא תכונה זו…

אם אתם מאוהבי הים והחופים, הרי שהפתרון פשוט – סעו ליוון. את יוון גיליתי בסוף שנות השבעים, עת השכילו הורי החביבים לקחת אותי לשם. עת ילדתי ילדים משלי, מתוך הנוחיות שבדבר, השתדלתי גם אני לקחת אותם לשם, כל אימת שהדבר היה אפשרי.

יוון  היא מקום אידיאלי לחופשה משפחתית: הים שקט כמו בריכה, המים נקיים וצלולים, מזג האוויר נעים והאוכל טעים, בריא ופשוט. הנוף הים תיכוני משרה שלווה ומזכיר לנו קצת את נופי הגליל העליון. פשטות – זה שם המשחק ביוון. אחרי שנה של ריצה ועבודה קשה – אין כמו חופשה שלווה עם המשפחה בווילה יפה באי יווני.

טיפ ראשון: לנסוע בסוף אוגוסט או בתחילת ספטמבר

עדיף לנסוע ליוון לקראת סוף אוגוסט ועדיף עוד יותר לעשות זאת בתחילת ספטמבר. בתקופה זו תגלו שרוב התיירים כבר עזבו, מזג האוויר נפלא והמחירים נמוכים יותר. כך, יש סיכוי טוב יותר להכיר קצת יוונים ולפגוש אותם כשהם סבלניים וידידותיים יותר (למרות שלרוב הם כאלה). לקראת סוף ספטמבר מזג האוויר מתחיל לרוב להתקרר מעט וטמפרטורת המים יורדת. עדיין כיף לטייל, אבל לרחוץ בים – קצת פחות.

ים, ים וים. יוון

טיפ שני: קחו מעבורת לאחד האיים

אני מעדיפה איים שאין בהם שדה תעופה ושההגעה אליהם מתבצעת באמצעות מעבורת. הסיבה הראשונה, היא שיש סיכוי לפחות תיירות שכר שמציפה את איי יוון, במיוחד בחדשי החופש הגדול. הסיבה השנייה, היא שזוהי חוויה והרגשה של מסע – והילדים מאד אוהבים זאת.

שני איים האהובים עלי במיוחד הם סקופלוס – שבקבוצת האיים הספוראדיים, וקפלוניה – שבקבוצת האיים היוניים. בגלל כמות המשקעים הגבוהה יחסית, האיים ירוקים, הציקדות מצקצקות בעוז והים כחול ושקט. בקלות מרגישים כמו חלק ממשפחתו של ג'ראלד דארל ובגוף משתררת תחושה אמיתית של חופש ושלווה.

טיפ שלישי: שכרו וילה פרטית

קחו וילה, ואפשר כמובן עם חברים על מנת להוזיל עלויות. אין כמו חופשה בווילה פרטית, רצוי עם בריכה. הילדים ישתגעו על זה ולכם תהיה הרגשה של  בני אצולה. לא מגיע לכם אחרי שנה של עבודה קשה??

וילה פרטית עם בריכה. הילדים ימותו על זה

אל תשכחו להשאיר לעצמכם עוד יום חופש בארץ או לנחות ביום חמישי. חשוב לחזור לשגרה בצורה הדרגתית, אחרת כל ההשפעה של החופש נמוגה כלא הייתה והרי טעינת המצברים היא חלק מהסיבה שיצאנו, לא כן?

נשמח לשלב בפינה זו גם את הטיפים שלכם ממסעותיכם בעולם. נשמח לקבל תגובות, הערות והארות לכתובת הדוא"ל הבאה.

נטע טרגל-שמואלי (נטע טיולים, חוויה משפחתית בחו"ל) היא בוגרת חברת כלנית-כרמון ובעלת עסק לתפירה ותכנון של טיולי משפחות בחו"ל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים