תחזית: חמישית מהקניות בחגי סוף השנה יגיעו מכלי AI

סיילספורס חוזה שחודשי הקניות של סוף השנה צפויים להניב שיא במכירות גלובליות של 1.25 טריליון דולר, כאשר 263 מיליארד דולר יגיעו מכלי GenAI

יותר ויותר קונים באמצעות סוכני AI.

סוכני ה-AI משפיעים גם על עולם השופינג, וכבר מסייעים לנו בקניות. מגמה זו מתחזקת בחודשים האחרונים, ורק בשבוע שעבר השיקה OpenAI פרוטוקול שלדבריה מהווה "הצעדים הראשונים שאנחנו לוקחים לקראת קניות מבוססות סוכנים ב-ChatGPT", במטרה לשרת הן את הקונים והן את העסקים.

חברה נוספת שעוסקת בתחום סוכני ה-AI ו-"שמה עין" על היכולות שלהם כדי שנקנה יותר וחכם יותר היא סיילספורס. החברה פרסמה באחרונה את התחזית השנתית שלה לחגי הקניות של סוף השנה האזרחית (בחודשים נובמבר ודצמבר), ושמה בה דגש על ההשפעה של כלי הבינה המלאכותית היוצרת על החלטות הקניות שלנו.

על פי התחזית של סיילספורס, בינה מלאכותית וסוכני AI צפויים להוביל ל-21% מכלל ההזמנות בתקופה האמורה, השוות 263 מיליארד דולר. בנוסף, היא מצאה שהתנועה מעוזרי בינה מלאכותית מזנקת ב-119% משנה לשנה, במחצית הראשונה של 2025.

הדו"ח מבוסס על סקר שנערך בקרב מעל מיליארד וחצי צרכנים בעולם. הוא חושף כי חודשי הקניות הקרובים צפויים להניב שיא במכירות הגלובליות של 1.25 טריליון דולר – עלייה של 4% לעומת השנה שעברה.

הנתון שלפיו יותר מחמישית מהקניות בחגי סוף השנה האזרחית הנוכחית יבוצעו בסיוע כלי GenAI כגון ChatGPT וג'מיני מהווה גידול ניכר לעומת השנה שעברה. עוד נתון משמעותי שהחברה מצאה הוא ששיעורי ההמרה מסוכני הבינה המלאכותית היו במחצית הראשונה של השנה גבוהים ביותר מ-700% מהתנועה ממדיה חברתית, וב-200% ממקורות אחריםף כמו חיפוש מסורתי וחיפוש ישיר – מה שמדגים את יעילותם של הסוכנים בכלל, ובהחלטות הקניות שלנו בפרט.

מגמות שנראה בחגי הקניות הקרובים

הדו"ח מצביע על העדפה גוברת של צרכנים לחסכון וקיימות, לנוכח אי הוודאות הכלכלית. על פי הדו"ח, סכום של 64 מיליארד דולר מהמכירות בחודשים אלה יגיע משוק המכירות החוזרות (Resale), כאשר חיסכון כספי הינו הסיבה המובילה לכך. חיסכון כספי הוא גם הסיבה לכך ש-77% מהצרכנים מדווחים כי הם יחכו עד בלאק פריידי וסייבר מאנדיי, שיחולו שניהם בחודש הבא, כדי לבצע את הרכישות העיקריות שלהם. בנוסף, 46% מהקונים מתכננים לתת פריט שהיה בבעלותם בעבר כמתנה.

עוד נתון מעלה שבאופן די מפתיע, שלושה מכל ארבעה צעירים בני דור ה-Z מתכננים לבצע את הקניות שלהם בחנות פיזית, ולא בדיגיטל – ובמיוחד בימי קניות מרכזיים כמו בלאק פריידי. בהתאם, על כל דולר שקונה מדור ה-Z יוציא בחגי הקניות הקרובים באינטרנט, הוא צפוי להוציא שלושה דולר בחנות פיזית. זה מדגיש את החשיבות עבור קמעונאים ליצור חוויית מותג מגובשת בכל הערוצים, וללכוד דור חדש של צרכנים הן באינטרנט והן בחנויות הפיזיות.

על פי הסקר, למרות תחזית המכירות החיובית, קמעונאים צפויים להיות זהירים עם מבצעים: התחזית צופה 2% פחות הזמנות שיבוצעו עם קוד קופון, ככל הנראה בתגובה לעלייה בעלויות שרשרת האספקה. בסילספורס אומרים שירידה זו בהנחות, בשילוב עם עליית המכירות המונעות על ידי בינה מלאכותית ושוק המכירות החוזרות המשגשג, מציירים תמונה מורכבת של נוף קמעונאי, שעובר עיצוב מחדש במהירות על ידי טכנולוגיה, הרגלי צרכנים מתפתחים ותנאים מקרו-כלכליים המשתנים במהירות.

כיצד קמעונאים יכולים לייצר הכנסות לנוכח שינויי הרגלי הצריכה?

הנתונים של סיילספורס מראים שקמעונאים יכולים לרתום את הבינה המלאכותית כדי להגדיל את נתח ההכנסות, במיוחד לאורך מסע הקנייה ובתחום שירות הלקוחות.

מודלי שפה גדולים (LLMs) וכלי מענה גנרטיביים הפכו לכלי היפר-פרסונליזציה, שמשנים את הדרך שבה צרכנים מגלים מותגים ומוצרים חדשים. הנתונים מראים כי 17% מהצרכנים השתמשו בעוזר AI או ב-LLM בשנה האחרונה כדי לחפש מוצרים. חשוב מכך, האמון בהמלצות הללו זינק – 86% מהמשתמשים סומכים עליהן כיום, לעומת 46% בלבד בחודש מאי.

בסיילספורס אומרים שהחיפוש בכלי GenAI צומח במהירות כערוץ חיפוש דיגיטלי חדש לגילוי, ומרחיב את המגרש שה-SEO הגדיר במשך שנים. מעבר לכך, העניין של צרכנים בסוכני AI שפועלים בשמם הולך וגובר: הנתונים של סיילספורס מצביעים על כך ש-48% מהקונים שכבר משתמשים ב-AI לקניות פתוחים לאפשרות שסוכני הבינה המלאכותית יבצע עבורם רכישה בפועל. בחברה מעריכים שקמעונאים דיגיטליים שישכילו לשלב סוכני AI שינחו את הקונה משלב הגילוי ועד לתשלום יראו שיעורי המרה גבוהים יותר.

סוכני AI גם מייעלים את שירות הלקוחות (רק באחרונה התגאה מנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, בכך שפיטר אלפי עובדי שירות לקוחות ומכירות לטובת סוכני AI). הסקר מצא שבפעם הראשונה מזה עשור, הצפי הוא לירידה במספר הפניות לשירות הלקוחות – סימן ברור לכך שסוכנים יכולים לטפל בפניות שגרתיות מהר יותר, ולפנות את הנציגים האנושיים לטיפול במקרים מורכבים יותר. סיילספורס צופה שהשימוש ב-AI ובסוכנים לשירות לקוחות יצמח ב-39% במהלך חודשי הקניות – מה שיוביל לירידה כוללת של 2.5% במספר האינטראקציות מול שירות הלקוחות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים