"ברוב הרשויות המקומיות אין מנמ"ר.ית – וזה מזיק לשירות לתושב"

"יש לשנות מצב זה: להמשיך ולהוביל את קידום מעמד המנמ"רים במגזר המוניציפאלי ולדאוג שיקבלו יותר הכרה על פעילותם החשובה", כך אמר יובב יהב, יו"ר איגוד המנמ"רים ברשויות המקומיות

ימשיך לכהן כיו"ר האיגוד לעוד קדנציה. יובב יהב, מנמ"ר עיריית ראש העין ויו"ר איגוד המנמ"רים ברשויות המקומיות.

"ברוב הרשויות המקומיות אין כיום מנמ"ר.ית, והעובדה הזו מזיקה לשירות לתושב.ת. המנמ"רים הם אלה שדואגים לתפעול מערכות המידע, שבאמצעותן ניתן לתת שירות טוב יותר לתושבים. יש לשנות מצב זה. צריך להמשיך ולהוביל את קידום מעמדם של המנמ"רים במגזר המוניציפאלי ולדאוג שיקבלו יותר הכרה על פעילותם החשובה", כך אמר יובב יהב, מנמ"ר עיריית ראש העין ויו"ר איגוד המנמ"רים ברשויות המקומיות.

יהב דיבר בפאנל מנמ"רים מוניציפליים, שעסק בתוכניות העבודה שלהם לשנה הנוכחית. הפאנל התקיים במסגרת כנס ערים חכמות של אנשים ומחשבים, שהתקיים באחרונה באולם האירועים לאגו בראשון לציון. את הפאנל הנחו יהב ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי יהב, "בסוף 2020 התאגדנו, מנמ"רים ומנמ"ריות מהרשויות המקומיות, והקמנו את איגוד המנמ"רים ברשויות. מאז אנחנו רואים שהממשלה וגורמים במגזר הציבורי-ממשלתי מתייחסים אלינו אחרת. יש שינוי, אבל הוא לא של 100%. יש פתיחות, ואנחנו רואים אור בקצה המנהרה".

הוא ציין כי "האיגוד מקדם ויוסיף לקדם שיתופי פעולה בין כמה רשויות מקומיות קטנות, שבהן ימונה מנמ"ר אזורי, שיסייע להן ויוביל אותן, על בסיס טכנולוגיות מתקדמות, להעניק שירות טוב יותר לתושבים. נקדם את היעד בו יהיו מנמ"ר.ית בכל רשות – אף שברובן אין כיום. נקדם את הרשויות המוניציפליות לקדמה דיגיטלית משמעותית".

איריס אלפסי, מנמ''רית עיריית מעלה אדומים.

איריס אלפסי, מנמ"רית עיריית מעלה אדומים. צילום: שמעון פסחוב

איריס אלפסי, מנמ"רית עיריית מעלה אדומים, דיברה על העיר החכמה ויישומה בעיר. "בבואי לשווק עיר חכמה – תחום דטומן בחובו לא מעט השקעות כספיות, אני מפרקת אותו לגורמים, כשהכול צריך להתחבר יחד. כך, אנחנו בונים מערכת שו"ב אחת גדולה, שמנהלת את כל העיר ושבאמצעותה ניתן לשפר את השירות לתושבים. זו המהות של עיר חכמה", ציינה. לדבריה, "בימים אלה אנחנו מחברים למערכת השו"ב מערכות נוספות, כשהיעד הוא שכל ניהול העיר ייעשה במערכת אחת, ובצורה פרו-אקטיבית".

יוסי בן סימון, מנמ''ר עיריית אשדוד.

יוסי בן סימון, מנמ"ר עיריית אשדוד. צילום: אלעד גוטמן

בין הדוברים.ות בפאנל היה גם יוסי בן סימון, מנמ"ר עיריית אשדוד, שאמר כי "הנהלת עירייה שלא מבינה שהיא צריכה להיות בעולם הערים החכמות תסב סבל לתושביה". הוא סיפר על יישום העיר החכמה בעירו: "בנינו תוכנית אסטרטגית ל-IT, והיא זוכה לגיבוי הקברניטים המקומיים, כולל גיבוי תקציבי. לגזבר אני מראה כיצד ה-IT מניב החזר השקעה, ולמנכ"ל – כיצד הוא מעניק ערך מוסף בשירות לתושב".

כמו כן, בן סימון ציין את "פרויקט הדגל שלנו השנה: הקמת מערכת CRM, כלקח ממשבר הקורונה, שבו היו לנו בליל מערכות, אולם הנתונים לא היו אחודים, וכך לא הייתה לנו אמת אחת".

דגנית בן יעקב, מנמ''רית עיריית רעננה.

דגנית בן יעקב, מנמ"רית עיריית רעננה. צילום: שמעון פסחוב

דוברת נוספת שדיברה על העיר החכמה הייתה דגנית בן יעקב, מנמ"רית עיריית רעננה. היא אמרה כי "עיר חכמה בעיניי זו עיר שיודעת לחזות את הבעיות שעמן היא תיאלץ להתמודד בשנים הקרובות, על בסיס תשתיות שעונות לאותן בעיות".

לדבריה, "העובדה שפרסנו ברעננה סיבים אופטיים הצילה אותנו בקורונה: נתנו מענה לאתגר הלימוד מרחוק, אבל לא רק. בנוסף, החיבור בין מערכות המידע הביא יכולת לחיזוי 'מה נדרש? איזה מידע צריך כדי שזה יקרה?'. העמוד השלישי בפעילות שלנו הוא העלייה לענן וכל התועלות הנובעות מכך".

היא סיימה בציינה ש-"במהלך משבר הקורונה, שיתופי הפעולה בין המנמ"רים ברשויות המקומיות קפצו מדרגה. כעת יש לעלות לשלב הבא: שהרשויות החזקות תסייענה לאלה החלשות, על בסיס IT".

שי קורנבלום, מנמ"ר המועצה האזורית גליל עליון.

שי קורנבלום, מנמ"ר המועצה האזורית גליל עליון. צילום: יח"צ

שי קורנבלום, מנמ"ר המועצה האזורית גליל עליון, אמר כי "אצלנו, הבעיה הקשה היא לא רק שזו מועצה אזורית בפריפריה, אלא גם שיש לסנכרן את הכול מבחינת התשתיות. לשמחתי, המנכ"לית וראש המועצה נענים לבקשותיי".

"התושבים אצלנו לא יודעים למי לפנות פעמים רבות, כי הם מוצפים באפליקציות עירוניות", אמר קורנבלום. "לקחנו רכיבים מהאפליקציה היישובית ואנחנו מזינים לתוכה מידע ביטחוני, תרבותי ואחר".

"'תושב' זה משהו מאוד ערטילאי ברשויות המקומיות", הוסיף. "זה יוצר לנו אתגר: עלינו לדעת מי נמצא בקיבוץ או במושב בזמן אמת, כדי שנדע אם נידרש לפנות אותו, למשל במקרה של מתקפת טילים מלבנון. מטרתנו היא לדעת מי התושבים, ומה הם צריכים ורוצים".

צחי שלום, מנמ''ר מרכז השלטון המקומי.

צחי שלום, מנמ"ר מרכז השלטון המקומי. צילום: אלעד גוטמן

צחי שלום, מנמ"ר מרכז השלטון המקומי, אמר כי "הרגולציה בתחום עלולה 'לתקוע' פרויקטי IT, למשל בתחום הגנת הפרטיות".

שלום ציין את פרויקט הענן הממשלתי נימבוס ואמר כי "הוא מבורך, ואנחנו רוצים מאוד שהרשויות המקומיות תהיינה חלק ממנו. זו אכסניה טובה, אבל יש חוסר חשיבה עד הסוף, בהיבט של המגזר המוניציפאלי. אסור שהרשויות המקומיות תהיינה הבן החורג של הממשלה, ומנגד – לא ראוי ולא כדאי שהרשויות יחפשו, וימצאו, פתרונות ענן חלופיים, אך פחות מאובטחים".

לדבריו, "אנחנו מנסים לייצר תהליך חשיבתי איך לקדם את הרשויות נטולות המנמ"רים, או מעוטות תקציבי ה-IT. אנחנו מנסים לשכנע ראשי רשויות לגייס מנמ"ר. עליהם להשקיע בכך, כמו שיש להם מהנדס ויועץ משפטי".

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים