מיהו איש ההיי-טק הכי עשיר בעולם?

התשובה לכך, כפי שניתן לנחש, היא אילון מאסק: הבעלים של SpaceX וטסלה ניצב במקום הראשון ברשימת המיליארדים של פורבס - הרבה לפני ג'ף בזוס, שבמקום השני ● וגם: מיהו איש ההיי-טק הישראלי העשיר ביותר?

האנשים העשירים ביותר בעולם - קצת פחות עשירים.

איש ההיי-טק העשיר ביותר בעולם, והאיש הכי עשיר בכלל, הוא אילון מאסק – גם ברשימת המיליארדרים השנתית של פורבס, שפורסמה אתמול (ג'). גם בה, מאסק גובר – ובגדול – על ג'ף בזוס, שעמד בראש הרשימה במשך כמה שנים. יצוין שכלל ההון של עשירי העולם ירד ב-2021 ב-12.7 מיליארד דולר.

מאסק, מנכ"ל טסלה ו-SpaceX, ומהימים האחרונים גם בעל מניות וחבר בדירקטוריון טוויטר, מחזיק בהון של 219 מיליארד דולר – נכון למועד סגירת הרשימה, באמצע החודש שעבר. לעומת זאת, הונו של בזוס, מנכ"ל אמזון ובלו אוריג'ין, והבעלים של הוושינגטון פוסט, עומד על 171 מיליארד. למקום השלישי ברשימה הגיע איש העסקים הצרפתי ברנאר ארנו עם 158 מיליארד, ואחריו בכיר היי-טק נוסף, שגם הוא היה במשך שנים האיש העשיר ביותר בעולם – ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט, שהונו עלה לעומת הרשימה הקודמת ל-129 מיליארד דולר. וורן באפט סוגר את החמישייה הראשונה עם 118 מיליארד.

מימין: השני - ג'ף בזוס, והראשון - אילון מאסק.

מימין: השני – ג'ף בזוס, והראשון – אילון מאסק. צילום: מתוך ויקיפדיה

כמעט כל החמישייה השנייה מורכבת מבכירים בעולם הטכנולוגיה: לארי פייג' וסרגיי ברין, מייסדי גוגל, ממוקמים שישי ושביעי, בהתאמה, כשלפייג' יש 111 מיליארד דולר – ארבעה מיליארד יותר מאשר לשותפו. לארי אליסון נמצא במקום השמיני וממשיך להיות היהודי העשיר ביותר בעולם, עם הון של 106 מיליארד דולר. תשיעי ממוקם סטיב באלמר, לשעבר מנכ"ל מיקרוסופט, עם 91.4 מיליארד דולר. את העשירייה הראשונה סוגר איש העסקים ההודי מוקש אמבאני עם הון של 90.7 מיליארד דולר.

אנשי היי-טק שנמצאים בהמשך הדירוג הם: מארק צוקרברג במקום ה-15 עם הון של 67.3 מיליארד דולר; מייקל דל ב-24 עם 55.1 מיליארד; מק'ינזי סקוט, גרושתו של בזוס, במקום ה-30, כשלה הון של 43.6 מיליארד; ג'ק מא, מייסד עלי באבא, במקום ה-67 עם 22.8 מיליארד; אריק שמידט, לשעבר מנכ"ל גוגל, שלושה מקומות אחריו, כשבכיסו 22.1 מיליארד; וג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה, שצבר הון של 10.6 מיליארד דולר והגיע למקום ה-78. מלינדה גייטס, גרושתו של ביל, נמצאת במקום ה-411 עם הון של 6.2 מיליארד דולר "בלבד", ומייסד טוויטר, ג'ק דורסי, נמצא 100 מיליון דולר ושבעה מקומות אחריה – באותו המקום עם איוואן שפיגל, שייסד את סנאפצ'ט. קן קסי, מנכ"ל פורטינט, הגיע למקום ה-460 עם 5.7 מיליארד דולר.

כמה הרוויחו העשירים ביותר בהיי-טק הישראלי?

הרשימה של פורבס כוללת 30 ישראלים, כשהשניים הראשונים שבהם אלה האחים עופר: אייל עופר במקום ה-117 ברשימה הכללית עם 15.4 מיליארד דולר ועידן עופר במקום ה-188 עם 10.5 מיליארד. ההיי-טקיסטים הישראלים הראשונים ברשימה הם האחים דמיטרי ואיגור בוכמן, שמחזיקים בחברת המשחקים אונליין פלייריקס. הם ממוקמים במשותף במקום ה-275, כשלכל אחד מהם יש הון של 8.1 מיליארד דולר.

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט.

גיל שוויד, מנכ"ל צ'ק פוינט. צילום: יח"צ

פרופ' אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי והמייסד והבעלים של הבנק הדיגיטלי הראשון.

פרופ' אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי והמייסד והבעלים של הבנק הדיגיטלי הראשון. צילום: יונתן הפנר

אדם נוימן, מייסד WeWork.

אדם נוימן, מייסד WeWork. צילום: מתוך ויקיפדיה

שמות בולטים נוספים של אנשי היי-טק כחול לבן הם: טדי שגיא עם 5.6 מיליארד דולר, שאול שני עם 4.1 מיליארד, גיל שוויד – 3.5 מיליארד, שלמה קרמר – 2.2 מיליארד, זיו אבירם ופרופ' אמנון שעשוע, מייסדי מובילאיי, עם 1.5 מיליארד כל אחד, מריוס נכט ואדם נוימן – כל אחד מהם עם 1.4 מיליארד, ומוריס קאהן עם מיליארד דולר.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים