"הלקוחות מצפים לחוויה מודרנית גם בחנויות הפיזיות"

הקניות בקניונים ובחנויות הרחוב לא הולכות לשום מקום, אבל הצרכנים רוצים חוויה משודרגת וטובה הרבה יותר מזו שהייתה להם לפני הקורונה - אמר שגיב גרינשפן, מנכ"ל פריוריטי ● איך מביאים אותה ללקוח?

שגיב גרינשפן, מנכ"ל פריוריטי.

"הרבה מאוד דיברו על המוות של הקמעונאות המסורתית, של החנויות הפיזיות, וטענו שהכול הופך להיות אונליין. זה היה הרבה לפני שהגיעה הקורונה, הכניסה אותנו לבתים והצמידה אותנו למסכים. אבל אנחנו יודעים שהרכישה המקוונת לא אחידה ברמתה, ויש ויש, ועם ההקלה על הסגרים אנחנו מבינים שחוויית הקניות בחנות הפיזית לא הלכה לשום מקום. אנשים עדיין אוהבים ללכת, לראות, לבדוק, למשש ולקנות, אבל בציפייה לחוויה מודרנית גם בחנות עצמה", כך אמר שגיב גרינשפן, מנכ"ל פריוריטי.

גרינשפן אמר את הדברים בהרצאה שנתן בוועידת הפסגה של ה-IT מבית אנשים ומחשבים, שנערכה שלשום (א') במרכז האירועים לאגו בראשון לציון.

תחת הכותרת "המסע אל Headless Operations", גרינשפן הסביר כיצד המערכת הקמעונאית שמציעה חברת התוכנה שלו, Priority Retail, מאפשרת לקחת את כל הלוגיקה העסקית ולנהל אותה באופן מרכזי – ואז לחשוף אותה לערוצים, מהליבה החוצה ולא ההיפך. זאת, כדי לספק במקומות רבים חוויה קמעונאית מודרנית.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

"כיום, בחנויות רבות ברחבי העולם, ברגע שלקוח נכנס לחנות הוא מזוהה, ואם זה לקוח קבוע כבר ניתן לדעת מה מעניין אותו, מה הוא שם ואיפה הוא שם את מה שהוא אוהב. משם אפשר להמשיך את החוויה כמעט לכל כיוון. אחד התרחישים הוא להתחיל קנייה בחנות ואז להמשיך אותה אונליין, כשכל הדיאלוג בינו לבין המוכר הוא מה יש בחנות, על המלאי הזמין בה. זאת חוויית הקמעונאות המעודכנת של השנים הבאות", ציין.

מה הופך את הפתרון של פריוריטי ל-Headless?

"מעבר לכך שהפתרון שלנו מעביר את כל הלוגיקה העסקית לליבה, הוא הופך למקום המרכזי שבו מתרחשת כל ההתנהלות הקמעונאית. זה כולל את שרשרת האספקה, קביעת המחירים, החשיפה לנתונים האישיים עבור כל לקוח, היכולת להתאים לכל לקוח הצעות בהתאם למה שהוא אוהב לקנות, ולא משנה אם הוא עושה את זה בבית, בנסיעה או אם הוא נכנס לחנות הפיזית", טען גרינשפן. הוא הוסיף כי זה אומר בעיקר הפצה לערוצים שונים ורבים: "זה שימוש בפייסבוק, באינסטגרם או באלקסה, הצגה במקרר או על המסך באוטו, זה להיות בכל מקום ובכל דרך שבהם הצרכן יכול לצרוך את הנתונים. הצרכן מתעסק במוצר ובבקאנד מתעסקים באסטרטגיית המכירות, והמערכת חושפת בפניו את כל המידע באופן שקוף".

גרינשפן ציין את וולט כדוגמה לחברה שהצליחה להביא מהפכה של ממש לתחום הקמעונאי המודרני – במיוחד של משלוחי המזון שלה, שהפופולריות שלהם זינקה לשמיים בתקופת הקורונה. "וולט עשתה מהפכה אמיתית כי היא שינתה את כל מערך הכוחות", אמר. "הלקוח כבר לא פונה למסעדה, הוא פותח את וולט ודרך האפליקציה מגיע למסעדה שממנה הוא רוצה להזמין. כל המידע מנוהל על ידי וולט והכול מבוצע דרך וולט, שהולכת וצוברת עוד כוח. וולט הראתה שעם חוויית קנייה טובה אפשר לשנות את מאזן הכוחות. כל אחד צריך לחשוב על זה: חייבים לשמור על חוויית רכישה טובה, חייבים להיות זמינים ללקוחות וחייבים לשמור על יחסים ישירים מולם. זה העולם המודרני: רכישה אונליין ורכישה בחנות כאחד".

"איך צריכה להיראות מערכת שמנהלת את כל זה?", שאל גרינשפן והשיב: "קודם כל, יש צורך להסתמך על בקאנד חזק, שמסוגל להתאים את עצמו מהר לשינויים. הבקאנד חייב להתבסס על קוד פתוח, להיות פתוח לרשתות חברתיות כדי להביא לקוחות ולהיות מחובר להרבה מאוד פתרונות פרונטאנד, כדי לחשוף נתונים לצרכנים שונים ובדרכים שונות. בעצם, עליו להיות זה שמאפשר לחבר עוד ועוד פתרונות לליבה, כדי להציע פתרון שהוא באמת מקצה לקצה".

לסיום הוא קבע: "הקמעונאות הפיזית ממשיכה להוביל את החוויה הצרכנית, אבל יש עוד ועוד עזרים, כלים וערוצים דיגיטליים. ככה זה הולך להמשיך ובכך אנחנו, בפריוריטי, מאמינים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיקי

    העיקר לדחוף ל״לקוח״ ש״אוהב חווית קניה״ עוד ועוד מוצרים, רק שיהנה ויקנה ויקנה. נטמטם אותו באפשרויות עד יקנה ויקנה. זה הפריוריטי

אירועים קרובים