פלטפורמת התמלול ורביט גייסה 157 מיליון דולר והופכת ליוניקורן

סבב הגיוס הנוכחי יתמוך בצמיחה המואצת של ורביט וישמש אותה בשאיפתה לגייס כ-200 עובדים חדשים עד סוף השנה ולהתרחב לוורטיקליים נוספים 

תום ליבנה, מנכ"ל ומייסד ורביט. צילום: שלומי יוסף

חברת הסטארט-אפ הישראלית ורביט (Verbit), שפיתחה מערכת תמלול מבוססת בינה מלאכותית לתמלול קובצי אודיו ווידיאו בזמן אמת, הודיעה אתמול על סבב גיוס נוסף, של 157 מיליון דולר. הגיוס נעשה פחות מחצי שנה לאחר הסבב הקודם, והפך את החברה לחד-קרן, עם שווי של יותר ממיליארד דולר, וזאת רק ארבע שנים לאחר הקמתה.

את הסבב הובילה קרן Sapphire Ventures, לצד משקיעים חדשים כמו Third point של דן לאוב, גוף ההשקעות הישראלי מור, Lion Investment Partners ו-ICON Fund. בסבב לקחו חלק גם  משקיעים קיימים, כמו Stripes ,Vertex Ventures  ו-Vertex Growth ,HV Capital, Oryzn Capital, Viola Ventures ו-ClalTech. מאז הקמתה, סך גיוסי החברה עומד על כ-250 מיליון דולר, כולל גיוס חוב מסיליקון ואלי בנק SVB)).

סבב הגיוס הנוכחי יתמוך בצמיחה המואצת של ורביט וישמש אותה בשאיפתה לגייס כ-200 עובדים חדשים עד סוף השנה במגוון רחב של תפקידים, כגון: פיתוח, ניהול מוצר, ניהול קהילת המתמללים, ניהול לקוחות, שיווק ומכירות ואנשי כספים, שיסייעו בהכנת החברה לקראת ההנפקה הצפויה ב-2022.
החברה הגדילה את הכנסותיה פי שישה לעומת השנה שעברה, עם קצב הכנסות חוזרות שנתיות של קרוב ל-100 מיליון דולר. עם גיוס זה, תמשיך ורביט להתרחב לוורטיקליים נוספים ולשמר את קצב הצמיחה העקבי.

ורביט משתמשת בטכנולוגיית בינה מלאכותית כדי לתמלל אודיו לטקסט כתוב במגוון תחומים, תוך שימוש ביותר מ-30 אלף מתמללים פרילנסרים לצורך דיוק מקסימלי של תוצאות התמלול, ומתחייבת ללקוחותיה לדיוק של יותר מ-99% באיכות התמלול. כתוצאה מכך, ה"מכונה" לומדת, משתפרת ומדייקת את האלגוריתם עם הזמן. השילוב בין הבינה האנושית למלאכותית מאפשר לחברה לעבוד בקנה מידה מאוד גבוה ולצמוח בקצב מהיר.

בחודש האחרון הודיעה החברה על רכישת חברת VITAC האמריקנית, ספקית הכתוביות הגדולה ביותר בצפון אמריקה בתחום המדיה, אשר מיצבה את ורביט כשחקנית המובילה והמשמעותית ביותר בעולם בתעשיית התמלול והכתוביות, ובעיקר בתחומי המשפטים, המדיה והחינוך – הן במגזר הציבורי והן בעסקי עם שורת לקוחות בולטים, כמו CNN ,FOX, אוניברסיטת הרווארד, אוניברסיטת סטנפורד, קלטורה ועוד.

"הקמתי את ורביט כדי לשלב קדמה וחזון בשוק התמלול, שהיה צמא לחדשנות והיו חסרים בו אלמנטים טכנולוגיים רבים. המעבר לעבודה מרחוק והדיגיטציה המואצת בשל השפעות מגיפת הקורונה היוו זרז מרכזי להתפתחות המהירה שלנו כחברה בתעשיית התמלול העולמית, המגלגלת כ-30 מיליארד דולר", אמר תום ליבנה, מנכ"ל ומייסד ורביט. "כיום ורביט נחשבת לפלטפורמת התמלול הטכנולוגית הגדולה בעולם, והגיוס הנוכחי הוא אבן דרך משמעותית עבורנו ומשקף את הבעת אמון האדירה בפוטנציאל הרב שעוד לפנינו. האסטרטגיה הייחודית שלנו, אשר באה לידי ביטוי ברכישת חברות תמלול מסורתיות, הוכיחה את עצמה. בכוונתנו להכפיל את מאמצי ההתרחבות שלנו באמצעות רכישות והשקעות אסטרטגיות נוספות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שלמה קפלן

    קראתי וגם שמעתי, שמר תום ליבנה, איים לעזוב את הארץ, בשל תוכנית הרפורמה המתבקשת במערכת המשפט. 1) שיצטרף לקבוצת המאיימים/ות ויממש את איומו, רק נאמר לו, שמי שמאיים כיוון שתוצאות הבחירות הדמוקרטיות לא מוצאות חן בעיניו, ציוני הוא לא !!! 2) כל מי שהגיע גם בזכות המדינה, ההון האנושי, ואולי הטבות נוספות גלויות או סמויות , שיועיל בטובו להשיבם למדינה. 3) היה והוא יתקל חלילה בחו"ל, במצב, שיאלצו לקבל סיוע מהמדינה, למשל חטיפה וכל כיוצ"ב, מובטח לו שהמדינה תבצע כל מאמץ לחלצו, חינם אין כסף.

אירועים קרובים