שומר החומות: פייסבוק מסרבת לרוב הבקשות להסרת תוכן תומך טרור

החברה נענתה לפחות מחצי מכ-600 הבקשות להסרת תכנים מסיתים ותומכי טרור שהמדינה הגישה לה מאז שהתחיל המבצע ● מחלקת הסייבר בפרקליטות: זינוק של מעל 700% בפניות של גורמי הביטחון להסרת תכנים כאלה

רוצה שתעקבו וכמה שיותר. פייסבוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

גם בימים אלה של מלחמה, ירי טילים בלתי פוסק על יישובי הדרום והמרכז וניסיונות לבצע פיגועים, פייסבוק לא נענית לרוב הבקשות שמגיעות מפרקליטות המדינה להסרת תכנים מסיתים ותומכי טרור. זאת, בשתי הרשתות החברתיות שבבעלותה – אינסטגרם ורשת האם. לעומת זאת, שיעור ההיענות של טוויטר וטיקטוק גבוה מאוד.

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה טיפלה בעשרת הימים האחרונים בכ-1,340 פניות של גורמי הביטחון להסרת תוכן מסית או תומך טרור מהרשתות החברתיות. לאחר שבפרקליטות בחנו את הפניות הם מצאו שכ-1,010 מהן מכילות תוכן שלדבריהם מהווה סכנה לביטחון הציבור, ומפר הן את החוק והן את התנאים של הרשת החברתית שבה הוא פורסם. לאור זה, פנה צוות הסרת תכנים במחלקה לחברות השונות בבקשה לצמצם את החשיפות של התכנים או להסירם. בפרקליטות מציינים שנכון להיום (ד') אחר הצהרים הוסרו כ-595 פרסומים וכ-380 פרסומים נוספים ממתינים להסרה.

חלוקה לחברות ולרשתות חברתיות מעלה כי נעשו 598 פניות להסרת תכנים בפייסבוק, ש-46% מהן נענו; 246 פניות להסרה מהרשת הבת שלה, אינסטגרם, שרק 41% מהן נענו; לטיקטוק בוצעו 258 פניות ושיעור ההסרה עומד על 89%; ולטוויטר – 185 פניות, עם 82% הסרה. 38 מהבקשות הופנו ליוטיוב, שם התכנים ממתינים להסרה.

עו"ד ד"ר חיים ויסמונסקי, מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, אמר כי "לפרסומי ההסתה לאלימות ולטרור כלפי קבוצות שונות באוכלוסייה, כמו גם לתמיכה במעשי הטרור, יש השפעה ברורה ומיידית על מעשי האלימות והטרור ברחבי הארץ. בימים האחרונים אנחנו עדים לזינוק של מעל 700% במספר הפניות שמועברות אלינו על ידי גופי הביטחון, ובמסגרת המשאבים הקיימים אנחנו עושים מאמץ מיוחד במחלקה על מנת לתת להן מענה".

יש לציין שפייסבוק (ורשתות חברתיות אחרות) מואשמת לעתים קרובות בכך שהיא לא מונעת פרסום תכני שנאה ולא עושה די כדי להסיר את אלה מביניהם שמתפרסמים על גבי הפלטפורמות שבבעלותה – לרבות תכנים נגד ישראל, תכנים אנטישמיים ואף הכחשת שואה. לפי טענות שונות שנשמעו לאורך הזמן, במקרים רבים מדובר בתכנים שמפרים את המדיניות שלה עצמה – ועדיין, היא לא אוכפת אותה. פייסבוק הודפת בדרך כלל את הטענות האלה ואף מדווחת על שורה של צעדים שהיא מבצעת להסרת תכני שנאה. טרם התקבלה תגובה מפייסבוק על הדיווח הזה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים