קומסיין זכתה במכרז למערכת חתימה מרכזית בביטוח הלאומי

המערכת תייעל את כל תהליכי העבודה של הוועדות הרפואיות ותאפשר למבוטחים להתנהל בצורה דיגיטלית מלאה, כולל חתימה מאושרת ● ההיקף המוערך של הפרויקט: מאות אלפי שקלים

אילוסטרציה: BigStock

חברת קומסיין היא הזוכה במכרז של הביטוח הלאומי להטמעת מערכת חתימה מרכזית. המערכת, שהטמעתה החלה באחרונה, תקל ותפשט את כל תהליכי הטיפול של הוועדות הרפואיות מול האזרחים בשלב הראשון, ובהמשך – לכלל המבוטחים. ההיקף הכספי של הפרויקט מוערך במאות אלפי שקלים. כך נודע לאנשים ומחשבים.

הפתרון ישרת יותר מ-1,500 עובדי מוסד ורופאים ויאפשר לחתום על פרוטוקולים רפואיים בהיקף של עשרות אלפי מסמכים בחודש. כמו כן, ישמש לחיתום דיגיטלי של כלל התביעות ומסמכי המבוטחים הנשלחים לביטוח הלאומי בהיקף של כ-20 מיליון מסמכים בשנהA.

במסגרת המכרז נבחנו היכולות לספק פתרון אחוד תחת קורת גג אחת, תמיכה במגוון הפורמטים הרחב של מסמכי הביטוח הלאומי, נבחנו ניסיון קודם וניסון בביצוע פרויקטים דומים בארגונים בעל דרישות דומות ומערכת אשר תעמוד בדרישות המוסד מבחינת יכולת לביצוע שינויים בזמן תגובה קצר ועמידה בדרישות ביצועים מחמירות.

המוסד לביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי

הפתרון של קומסיין כולל פתרון של תוכנה ורכיב חתימה דיגיטלית, כולל קבלת אחריות מלאה על כל שלבי הפתרון. זאת לצד תוכנית לפריסת מפת דרכים להטמעת הפתרון בטלפונים סלולריים ובטאבלטים, עובדה שתצעיד את כל תהליכי ההתנהלות מול הוועדות הרפואיות כמה צעדים קדימה גם בהשוואה למדינות אחרות. אחד הרכיבים שעליהם הושם דגש במכרז הוא נושא הזדהות חזקה, במגוון אמצעים, וללא צורך להקליד סיסמאות בכל פעם.

קומסיין

זאב שטח, בעלים ומנכ"ל קומסיין, אמר: "אנחנו מקווים כי המשך שיתוף הפעולה הפורה והמחויבות שלנו להמשיך ולספק פתרונות מתקדמים לטובת הביטוח הלאומי יניבו הפחתת בירוקרטיה וחיסכון כספי למוסד ולאזרחי ישראל בכלל".

יריב נעים, מנהל אגף בקרה ובדיקות תוכנה, אישר את הידיעה, ואמר, כי הביטוח הלאומי סורק מסמכים כבר משנת 2001, וכיום הדיונים בוועדות הרפואיות הם כולם על בסיס תיקים ממוחשבים. הוא ציין, כי על פי חוק, המוסד חייב לשמור מסמכים לאורך שנים, במיוחד בכל מה שקשור למסמכים רפואיים או מסמכים שקשורים לתביעות". המסמכים חתומים דיגיטלית על פי חוק והם קבילים גם בבתי משפט, הסביר נעים. לדבריו, הפתרון של קומסיין מהווה למעשה תשתית טכנולוגית, שתשפר בצורה משמעותית את השירות למבוטחים, תאפשר העברת מסמכים חתומים דיגיטלית ללא צורך בניירת או בהגעה פיזית לסניפי המוסד. זאת ועוד, הדיגיטציה של פעילות הוועדות תאפשר פרסום החלטות ופרוטוקולים במהירות רבה, אונליין, ולמעשה התובע בתיק יוכל לראות את ההחלטה מייד לאחר קבלתה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים