ממשיך לרדת: ביל גייטס – כבר לא במקום השני בעשירי תבל

תנודות במדדי עשירי העולם: המיליארדר הצרפתי ברנרד ארנו, מנכ"ל תאגיד היוקרה LVMH, טיפס למקום השני על חשבון מייסד מיקרוסופט , אבל נשאר בכל זאת מאחורי אמריקני אחר - מייסד אמזון והאיש העשיר ביותר בעולם, ג'ף בזוס

לעבור לבשר סינטטי כדי להימנע מקטסטרופה אקלימית. ביל גייטס. צילום: מחלקת DFID הבריטית, מתוך ויקיפדיה

המגזין פורבס, המפרסם באתר האינטרנט שלו הערכות בזמן אמת של מצב הונם של מיליארדרים, בישר אתמול (ד') באמצע היום כי שוויו של ברנרד ארנו בן ה-70, מנכ"ל תאגיד LVMH, עומד כעת על 105.1 מיליארד דולרים, מה שמציב אותו מעל מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, שהונו מוערך ב-103.7 מיליארד דולר – משמע, ארנו עלה למקום השני ברשימת עשירי תבל. מייסד ומנכ"ל ענקית הקמעונאות אונליין אמזון, ג'ף בזוס, שומר עדיין על מעמדו כאיש העשיר ביותר בתבל, עם הון המוערך ב-131 מיליארד דולר.

דירוג מקביל של עשירי העולם, שעליו אמון בלומברג, העמיד גם הוא את ארנו לפני גייטס, ועשה זאת עוד יום קודם לכן (ג'), אז איבד לראשונה היזם המיתולוגי שהביא לעולם את מערכת ההפעלה חלונות, את אחד משני המקומות הראשונים בטבלה של בלומברג, מאז שהתברג לפסגה או למקום מס' 2 און-אנד-אוף לפני שבע שנים.

קיימים הבדלים באומדנים של בלומברג ופורבס, כשלטענת בלומברג, לאיל ההון הצרפתי יש שווי של 108 מיליארד דולר, אאחר שמאז תחילת השנה התווספו לשוויו 39 מיליארד דולרים – התוספת הגדולה ביותר בקרב 500 האנשים העשירים ביותר בעולם בשנת 2019. בדירוג של בלומברג, הונו של ארנו מוערך ב-108 מיליארד דולר ושל גייטס ב-107 מיליארד.

מעניין לציין כי עסקיו של ארנו מיועדים לעשירים גם הם – התאגיד הצרפתי הבינלאומי שהוא מוביל, LVMH, עוסק בתחום מוצרי המותרות ופועל מפריז. הוא נוצר עקב מיזוג בין בית האופנה לואי ויטון וחברת Moët Hennessy (גם היא תוצר של מיזוג בין יצרנית השמפניה Moët & Chandon ויצרנית הקוניאק Hennessy). ל-LVMH כ-60 חברות בנות, שמרביתן מנוהלות עצמאית. כל אחת מהן מייצרת מגוון מוגבל של מותגי יוקרה לאלפיון העליון.

הבזוסים לשעבר – ג'ף מכווץ ומקנזי מתברגת

בכל מקרה, שניהם נמצאים עדיין ובינתיים מתחת לבוס של אמזון, שאת שוויו אומד בלומברג ב-124 מיליארד דולר ופורבס ב-131 מיליארדים. הסכום "המכווץ" הוא תוצאה של הפחתת חלקה של זוגתו לשעבר של מנכ"ל אמזון, מקנזי בזוס, עקב גירושיהם – 38 מיליארדי דולרים.

מקנזי בזוס, אגב, נכנסה גם היא לרשימה, הישר למקום ה-22, בזכות חלקה בכספי בעלה לשעבר, שכעת עומד רק לזכותה. יצוין עם זאת שבמועד קבלת הכסף אמרה מקנזי כי בכוונתה לתרום מחצית מהונה הזה לצדקה.

אם כבר מזכירים תרומות, הרי שארנו זכה לכותרות השנה, כאשר הרים תרומה של 200 מיליון אירו (כ-224 מיליון דולר) לבנייתה מחדש של קתדרלת הנוטרדאם הפריזאית, שנשרפה; וגייטס – הוא וזוגתו מלינדה, באמצעות הקרן שייסדו, ידועים כפילנתרופים גדולים.

בשתי הרשימות, המשקיע וורן באפט ומייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, סוגרים את "חמשת הגדולים", אבל משתרכים הרחק מאחורי השלישייה הפותחת. כדאי לזכור עם זאת כי מדד העושר משתנה עקב מחירי שוק המניות, ולכן דירוגים אלה יכולים להשתנות מיום אחד למשנהו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים