סטיב ווזניאק מאמין ב-AI ובביטקוין – ואיבד אמון בצוקרברג

מייסד אפל העניק ראיון לבלומברג ובמהלכו פיזר הצהרות מרגיעות על הפוטנציאל של הבינה המלאכותית, התייחס בחיוב לביטקוין וביקר את מנכ"ל פייסבוק: "אתה יכול לעשות בחירה ולמתוח את קו הגבול במקום הטוב ולא הרע"

עם הראש בחלל. סטיב ווזניאק. צילום: ניקולס הריסון, מתוך ויקיפדיה

סטיב ווזניאק, שותפו של סטיב ג'ובס להקמת אפל, נוהג להעניק מעת לעת ראיונות שמספקים כותרות צבעוניות. הוא לא אכזב גם הפעם, כשאמר בראיון לבלומברג, שנערך שלשום (ג'), למשל שהוא איבד את האמון במארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק. אבל זה לא הכל.

בנוגע לשערוריות הנתונים האחרונות שנקשרו ברשתות החברתיות ובהתנהלותן אמר ווזניאק כי "קודם כל, אני חושב שג'ק דורסי (מנכ"ל טוויטר – ג"פ) עושה הרבה יותר מאשר צוקרברג בכדי לתקן את זה. איבדתי הרבה כבוד שהיה לי לצוקרברג כשהתבוננתי בו מדבר ועונה על שאלות (בעדותו בקונגרס – ג"פ), וכביכול נוקט בכמה צעדים שהם בעצם כלום. אפילו לא ניקל או פני אחד מההכנסות של פייסבוק. אני לא בוטח בזה".

"אתה יכול לעשות בחירה ולמתוח את הקו במקום הטוב ולא הרע", הבהיר ווז, שהוסיף וסיפר שעזב את פייסבוק, ושאין לו גם חשבון טוויטר.

ווז כבר לא ממש רוחש לו כבוד. מארק צוקרברג. צילום: Freisehamburg, מתוך ויקיפדיה

ווז כבר לא ממש רוחש לו כבוד. מארק צוקרברג. צילום: Freisehamburg, מתוך ויקיפדיה

בדבריו בראיון הוא הצטרף לקולות שתומכים בפיקוח הדוק יותר על ענקיות הטכנולוגיה. "הרגולציה טובה. הרגולציה משמעה שחברות לא יעשו דברים רעים או ממשלות לא יעשו דברים רעים. ארצות הברית מצויה הרבה מאחורי אירופה בכל הנוגע בהכרה בבעיות הפרטיות של הנתונים", ציין.

הרס ערך מסיבי או יצירת ערך מסיבית?

כשהמראיין שאל את ווז על המטבע הווירטואלי המוביל: "ראינו הרס ערך מסיבי בביטקוין. האם אתה עדיין מאמין בכך?", הוא סיפק בתגובה, כהרגלו, כותרת וטען: "אני לא בטוח שאני יכול לקנות את זה שראינו הרס ערך מסיבי. אני חושב שראינו יצירת ערך מסיבית".

"זה היה פרק זמן… הפסיכולוגיה היא לרוב שמניעה את הצלילות בשוק המניות. הגורם הפסיכולוגי הוא סוג של פחד. היה רעיון שהביטקוין עשוי לעלות עד 40 אלף דולר, והוא עלה עד 20 אלף דולר – ואז צלל", הסביר המשקיע והמיליארדר את הדרך שבה הוא רואה את הדברים.

ווזניאק אמר עוד שהוא עצמו קנה את הביטקוין שהיה ברשותו רק בכדי לבחון את הטכנולוגיה וסיפר שבמהלך השנה הדרמטית האחרונה מכר את נכסיו אלה (למעשה לא את כולם. לפני שנה נודע כי שבעה מטבעות שכאלה נשדדו ממנו). "היו לי הרבה מטבעות ביטקוין, אבל לא כמשקיע, אלא רק בכדי להתנסות במטבע, ולברר כיצד לקנות ולמכור באמצעותו דברים ברחבי העולם, כיצד לנסוע ולמצוא מסעדות שיקבלו את המטבע הזה. דברים כאלה. ואז, כשהמטבע עלה, אמרתי: 'וואו, רגע. אני לא רוצה להיות אחד מאותם אנשים – אני לא משקיע במניות, מעולם לא השתמשתי באפליקציית המניות של אפל. אני לא רוצה להיות אחד מהאנשים האלה שמסתכלים כל הזמן במחיר של הביטקוין. אז מכרתי. אני לא יודע איפה זה (מחיר המטבע – ג"פ) עומד עכשיו, אבל מה שלא יהיה, זה הרבה מעבר למה שקניתי", הבהיר.

"הבינה המלאכותית לא תצליח להניע כלי רכב אוטונומיים"

בהתייחסו לבינה המלאכותית, שהולכת ותופסת יותר ויותר מקום בחזית הטכנולוגיה, אמר ווז כי היא "נותנת לנו יתרונות גדולים. זה לא כמו איך שהמוח עובד, אלא סוג של חשיבה מהירה שנדרש לנו".

ווזניאק הוסיף שהוא "לא קונה" את הרעיון שהבינה המלאכותית מייתרת עובדים ומובילה לפיטורים המוניים. "מחשבים מחליפים בני אדם במשימות חוזרות ונשנות. רובוטים במפעל, שיכולים להרכיב דברים שוב ושוב, זו עבודה של טיפשים ולא סוג של חוכמה", אמר. הוא ציין שכבר זמן רב שהמכונות מחליפות בני אנוש, אלא שעכשיו הן מתחילות גם להידרש לקצת מחשבה, "אבל הן לא חושבות כמו מוח אמיתי" – ובכך הבהיר מדוע הוא לא מודאג מהשינוי.

ווז אף הטיל ספק רב באפשרות שה-AI יהיה אי פעם חכם מספיק בכדי להנחות לבדו כלי רכב אוטונומיים, משום שבעוד שהבינה המלאכותית יכולה להיות מאומנת לזהות אובייקטים מוכרים, היא לא מסוגלת להעריך כראוי סימני דרכים לא מוכרים ולהימנע ממכשולים פתאומיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים