"הנתונים עוברים דמוקרטיזציה – והרשתות משתנות בהתאם"

"הדמוקרטיזציה של הנתונים מאפשרת לתת לכל קשת האנשים הטכניים בארגון גישה לרובד תקשורת הנתונים", אמר אריאל פיסצקי, סמנכ''ל IT בטאבולה ● "עד היום ארגונים עבדו עם מתגים רגילים ורק אנשי התקשורת ידעו לטפל בהם - אלא שתם העידן הזה"

משמאל לימין: גונת׳אר בראנד-נ שיא אירופה אריסטה, אריאל פיסצקי - סמנכ״ל טאבולה, גיא אלכסנדר מנהל פעילות אריסטה נטוורקס ישראל, רוני בן-סימון מנהל מכירות בכיר סלקום. צילום: יח"צ

"הנתונים עוברים דמוקרטיזציה: הם צריכים להיות מונגשים לכולם, ובמהירות, ורשתות תקשורת הנתונים משתנות בהתאם", כך אמר אריאל פיסצקי, סמנכ"ל IT בטאבולה.

פיסצקי השתתף בפאנל שנערך במסגרת כנס לקוחות עולמי שערכה אריסטה. הכנס התקיים במטה החברה בסנטה קלרה, קליפורניה, לפני ימים אחדים. את הפאנל הנחה אנשול סדאנה, משנה למנכ"לית אריסטה.

פנל הלקוחות בנוכחות נציגי טאבולה, קומקאסט ויבמ קלאוד. צילום: יח"צ

פנל הלקוחות בנוכחות נציגי טאבולה, קומקאסט ויבמ קלאוד. פיסצקי שני מימין. צילום: יח"צ

"אנו נותנים שירות ל-1.3 מיליארד משתמשים (unique user) בחודש, ואנו משרתים יותר מ-3 מיליארד דפי אינטרנט ביום". לדבריו, "השירות שלנו, של המלצות תוכן, נועד לאפשר לגולשים תוכן הרלוונטי ומתאים להם – בזמן שהם מעוניינים לצרוך את התוכן. במקום שעורך האתר ישים את הדברים שהוא חושב שמעניינים את הגולש – אנו עושים זאת בצורה אוטומטית, לצד תוכן מקודם. בדרך זו אנו מסייעים לגולש להגיע לתוכן שייתכן שהוא כלל לא ידע על קיומו".

ההמלצות, הסביר פיסצקי, "נעשות באמצעות אלגוריתמים משוכללים, של לימוד מכונה. אלה דורשים תקשורת מאד מהירה בין שרתי הקצה של טאבולה לבין השרתים המשמשים ללימוד מכונה. כך, אנו נדרשים לתעבורת נתונים מהירה בין שרתי טאבולה השונים".

הדמוקרטיזציה של הנתונים, הסביר פיסצקי, "מאפשרת לי לתת לכל קשת האנשים הטכניים בארגון גישה לרובד תקשורת הנתונים: אם עד היום עבדת עם מתגים רגילים, הרי שרק אנשי התקשורת ידעו לטפל בהם. אלא שתם העידן הזה. כיום אנו נמצאים בעולם שלאריסטה יש מתגים מתקדמים. המתג מוציא נתוני טלמטריה באופן שוטף. הנתונים נגישים לא רק לאנשי התקשורת – אלא לכל האנשים הטכניים בארגון. בדרך זו כל אחד מהם יודע מה מצב הרשת, מה מצב התעבורה, ומה נדרש, והאם נדרש – לייעל את הרשת, או לתקן בה תקלה".

משמאל לימין: רוני בן-סימון מנהל מכירות בכיר סלקום, אריאל פיסצקי-סמנכ״ל טאבולה. צילום: יח"צ

משמאל לימין: רוני בן-סימון מנהל מכירות בכיר סלקום, אריאל פיסצקי-סמנכ״ל טאבולה. צילום: יח"צ

"רשתות תקשורת מתקדמות צריכות לאפשר לא רק לאנשי התקשורת להגיע אל המידע – אלא לספק שקיפות מלאה על מצב התעבורה גם למפתחים, לצוות הסיסטם ולמערכות השליטה והבקרה", אמר פיסצקי, "ככל שהרשת מספקת יותר מידע לגופים רבים יותר בתוך הארגון, ועושה זאת בצורה מאובטחת – כך היכולת לשרת את הארגון משתפרת, והארגון חווה קפיצת מדרגה משמעותית בזמינות של המערכות הפנימיות, או המוצרים אותם הארגון מנגיש ללקוחותיו".

"במקרה של טאבולה", סיכם פיסצקי, "החברה מספקת יותר מ-30 מיליארד המלצות תוכן ביום. המשמעות היא זמינות משופרת עבור הלקוחות ושביעות רצון גבוהה יותר של משתמשי הקצה, המקבלים את המלצות התוכן בצורה מהירה יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים