תוכן שיווקי
לקראת אירוע VMware vForum, ב-17 בדצמבר במרכז הכנסים אווניו שבקריית שדה התעופה

חמש סיבות להקמת ענן פרטי מבוסס VMware על גבי תשתית AWS

25/11/2018 13:18

כתב: אתגר פישל, מנהל צוות ניהול פרויקטים ב-TeraSky.

עברה כשנה מאז הכריזו שתי ענקיות ה-IT אמזון ו-VMware על שיתוף הפעולה האסטרטגי ביניהן. הרקע לכך היה ההבנה של כל אחת מהן היכן היא חזקה יותר והיכן פחות: הענן הפרטי ל-AWS הוא מה שהענן הציבורי היה ל-Vmware. לכן, במהלך כנס VMworld 2017 הכריזו שתי חברות הענק הללו על שיתוף פעולה ביניהן, מה שמאפשר ללקוחות VMware להקים את הענן הפרטי שלהם בענן הציבורי של AWS. בכך הן מספקות פתרון היברידי, שנהנה מכל העולמות ומאפשר גמישות מלאה תחת פתרון הוליסטי, שלא דורש שינוי בשגרת העבודה של הארגון ומשפר את חוויית הלקוח הסופית.

כל מנמ"ר מכיר את היתרון שענן פרטי מספק לארגון שלו – יתרון שמאפשר לו לספק את התשתית כשירות ללקוחות הפנים של החברה במרחק של לחיצת כפתור דרך פורטל פשוט ונגיש. במקביל, הענן הציבורי מציע את היתרון שבהרצת כוח מחשוב זמין בכל גודל, בכל עת ומכל מקום, ללא הצורך לרכוש חומרה ייעודית.

בעולם של מחשוב הענן יש שתי מובילות ברורות: הראשונה היא VMware, שמוצבה כבר מזמן כתקן דה פקטו של תחום ה-SDDC, כאשר 80% מהחברות בעולם מריצות את תשתיות המחשוב הארגוני על גבי פורטפוליו המוצרים המגוון שלה. השנייה היא אמזון, שמהווה תשתית ל-50% מהארגונים בעולם שמריצים אפליקציות על גבי הענן הציבורי.

יש סיבות רבות שבגינן כדאי למנמ"ר בארגון לאמץ את הפתרון של VMware על גבי AWS (שנקרא בקיצור VMC). במאמר זה אנסה למנות את חמש המרכזיות שבהן.

קלות תפעול והתממשקות רכיבי הניהול
הפעלת כלי הניהול של VMware לתפעול התשתית הווירטואלית של הארגון היא כבר דבר שבשגרה. כאשר עוברים לעבוד עם הענן של VMware על גבי AWS, לא נדרש לוותר על vSphere עבור Xen, או על NSX עבור VPC. האפליקציות הארגוניות יכולות להמשיך לעבוד גם בסביבה החדשה, ללא צורך בשכתוב הקוד שלהן וללא שינוי בארכיטקטורה שבה הן פועלות.

זמינות
מדד ההצלחה של מחלקות התשתיות בכל ארגון במהלך השנים היה אחד: כמה אחוזי זמינות הן סיפקו ללקוחות החברה על פני תקופה. כאשר עוברים לענן מבוסס VMware על גבי AWS, נושא הזמינות הופך להיות כמעט שולי, מכיוון שהדטה סנטר הארגוני פרוס על פני10 אזורים וזמין בכל עת גלובלית, כאשר עומס העבודה מאוזן בהתאם לדרישת הארגון.

קלות
כמה זמן לוקח לך כיום מרגע שהבנת שאת/ה צריך/כה להוסיף עוד שרת ל-Cluster שלך ועד שהוא מתווסף וזמין לעבודה? בהנחה שהשרת זמין במלאי את/ה צריך/כה לפרוק אותו, להתקין אותו בארון, לחבר תקשורת ולהתקין את התוכנה. בקיצור, הרבה יותר זמן מהרצוי. בענן של VMware על גבי AWS זה קורה באופן מידי, בלחיצת כפתור, מבלי שתידרש/י לרכוש חומרה חדשה.

המשכיות עסקית – HCX
שירות הענן של VMware על גבי AWS יכול לקום במקביל לתשתית הווירטואלית של הארגון, ובעצם לשמש כשלוחה נוספת של מערכות המידע שלו. שרתים וירטואליים יכולים לטייל בין הסביבות באופן שקוף, ללא שינוי כתובת ה-IP, בהתאם לצרכי הארגון. דבר זה מתבצע במהירות ומאפשר המשכיות עסקית לארגון במקרה שהתשתית המקומית שלו נפגמה, או במקרה שנדרש לבצע תחזוקה, וכל זאת מבלי שהמשתמש יודע היכן השרת שלו פועל באותו הרגע ומבלי לאבד את ביצועי המערכת. הוא אף מייעל אותם במקרה שקיימים עומסים באתר הפרטי.

ביצועים
השירות פועל על תשתית ייעודית בתצורה של דייר (Tenant) בודד עבור כל לקוח, וכך אינך משתף/פת משאבים עם לקוחות אחרים. כמו כן, השרתים הווירטואליים שלך רצים על גבי חומרה פיזית ייעודית, שמאפשרת זמינות ביצועים גבוהה וזמינה לכל דרישה עסקית שתעלה.
לסיכום, לקוחות שצרכו ענן VMware לעתים אינם מודעים לכך שהם למעשה עובדים גם עם AWS. כל חוויית המשתמש, תפעול הסביבה, תמחור הפתרון, הרישוי וזרימת העבודה כל כך מוכרת, עד כדי כך שהלקוחות אפילו לא נדרשים לדעת שהמכונות הווירטואליות שלהם פועלות על התשתית של אמזון.

TeraSky הינה שותף מוביל של VMware. באחרונה הייתה החברה שותפה להטמעת פתרון VMware on AWS בפלייטיקה – תהליך שהוצג על הבמה במסגרת כנס VMworld 2018, שהתקיים באחרונה בברצלונה. החברה משקיעה רבות בלימוד הטכנולוגיות המתקדמות וזיהוי הטרנדים הטכנולוגיים החמים, על מנת להציע ללקוחותיה את הפתרון המתקדם ביותר והמתאים ביותר לסביבת המחשוב הארגוני שלהם. Terasky תשתתף גם בכנס VMware vForum, שיתקיים ב-17 בדצמבר בישראל.

.להרשמה לאירוע לחצו כאן

אירועים קרובים