"אנחנו בתחילת העידן שבו אנשים מדברים עם מחשבים"

"ארגונים חייבים שיהיו להם צ'ט בוטים - זאת תהיה צורת התקשורת העיקרית בין עסקים לאנשים", אמר ארז באום, מנכ"ל Imperson, שזכתה השבוע בתחרות הסטארט-אפים בכנס Chatbot summit

ארז באום, מנכ"ל Imperson

השבוע זכתה Imperson, החברה שאתה משמש המנכ"ל שלה, בתחרות הסטארט-אפים בכנס Chatbot Summit. מה זה בעצם צ'ט בוט?
"בהגדרה כללית, צ'ט בוט הוא כלי שמאפשר חוויית שיחה חופשית בין המשתמש למחשב או לסלולר. כל אחד מהצדדים מבין את הצד השני, לכל אחת מהישויות יש אג'נדה. זה התחיל עם סירי (Siri), העוזרת האישית של אפל (Apple), והתפתח מאז".

לאילו תחומים צ'ט בוטים יכולים לשמש?
"לצרכים שונים, כאשר במיקוד עסקי הכוונה היא לשירות, תמיכה ומכירות. אנחנו, למשל, מתמקדים בצ'ט בוטים לשיווק ומכירות. בניגוד לבוטים, שם למעשה המשתמש עובד מול תפריטים, אצלנו המשתמש מתנהל מול ישות אחרת, כלומר: זו ממש שיחה. היא מתעניינת במשתמש ושומרת איתו על קשר. זה כמו הבדל בין לשים את הקטלוג שלך על מסנג'ר (Messenger) ללשים את איש המכירות על מסנג'ר".

למה, לשיטתך, ארגונים צריכים להשתמש בצ'ט בוטים?
"משום שכיום, הלקוחות והקהל העיקריים הם בין 13-25. הם לא גולשים באתרי ווב, לא רואים טלוויזיה ולא מורידים אפליקציות חדשות. הם עושים את הכול דרך אפליקציות מסרים מיידיים. במזרח הרחוק, משם מגיעים הרבה טרנדים, בני הגילאים האלה מבלים באפליקציות מסרים מיידיים חמש שעות בכל יום ובארצות הברית – קרוב לשלוש שעות. חברות רוצות ליצור קשר עם הדור הזה וזאת אחת הדרכים הטובות לעשות זאת.

כמה מגדולי הטכנולוגיה כבר הבינו את זה: למשל מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק (Facebook), שאמר שהמטרה היא שארגונים ידברו עם לקוחות כמו שחברים מדברים זה עם זה, וסאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft), שאמר שבינה מלאכותית וצ'ט בוטים הם העתיד".

למה התחום הזה צובר תאוצה דווקא עכשיו?
"מפני שקרו שלושה דברים: ראשית, בגלל סירי, אנשים התרגלו שהם יכולים לדבר עם מחשבים. יש דרישה. שנית, עולם המסרים המיידיים התפתח וזוכה לפופולאריות עצומה. הדבר השלישי הוא מה שקורה עם הבינה המלאכותית: אלגוריתמים שלפני 16 שנים לקח להריץ יותר מחודש, כיום אפשר להריץ אותם במיקרו-שניות".

איך הגעת לתחום?
"גדלתי כילד חנון והחלום שלי היה לדבר עם מחשבים. והנה, אני עוסק בזה – מאפשר לאנשים לדבר עם מחשבים.

לפני 16 שנים הקמנו חברה לבינה מלאכותית שהקימה מרכז מחקר. גילינו שזה מאוד מוקדם ולא מעניין אף אחד. המשכנו לפתח את הטכנולוגיה בהתנדבות וחיכינו שזה יהיה רלוונטי כדי להפוך את זה למסחרי. ראינו שהמועד הזה מגיע לפני שנתיים וחצי ואז הקמנו את Imperson. הבנו שזו הייתה נקודת הזמן הנכונה מהרבה בחינות לחזור ולפתח ממשקי שיחה".

מה Imperson עושה?
"אנחנו מאפשרים למשתמשים ולארגונים את החוויה הזאת שנקראת צ'ט בוט, בתחום השיווק והמכירות. אלא שאנחנו לא עושים לעצמנו הנחות ובניגוד לאחרים, הולכים על שיחה אמיתית ועל פרסונליזציה ללקוח. הצ'ט בוט שלנו משוחח עם הלקוח ומבין אוחתו, וכך הוא יכול להציע לו הצעה מכירתית טובה יותר.

אנחנו עובדים עם מותגים גדולים בעולם, כמו דיסני (Disney), מיקרוסופט (Microsoft), אמזון (Amazon) ויוניברסל (Universal). המטרה שלנו היא להביא את הטכנולוגיה שלנו גם לעסקים קטנים. אנחנו רוצים לעשות לצ'ט בוטים את מה ש-Wix עשתה לאתרי ווב. היא נתנה לכל עסק קטן אפשרות לעשות אתר ווב באיכות גבוהה, מה שהיה פעם בעלויות גבוהות. אנחנו נעשה את אותו הדבר בתחום הצ'ט בוטים. זה לא יקרה מחר בבוקר, אבל זה יקרה, משום שמסג'ינג יהיה צורת התקשורת העיקרית בין עסקים לאנשים. התמיכה, המכירה, השיווק – הכול יקרה דרך מסג'ינג. אנחנו בתחילת העידן שבו אנשים מדברים עם מחשבים וארגונים חייבים שיהיו להם צ'ט בוטים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים