מדענים פיתחו מצלמה ראשונה בעלת קוד פתוח

המצלמה, שפותחה על ידי מדענים מאוניברסיטת סטנפורד, מורכבת ממצלמה מטלפון סלולרי של נוקיה, מעגל משולב, עדשות מתוצרת קנון, ומערכת הפעלה לינוקס ● היתרון של מצלמה בעלת קוד מקור פתוח נובע מהעובדה שניתן לתכנת בה אלגוריתמים שונים לעיבוד תמונה, על מנת להשיג תוצאות טובות ממה שהאלגוריתמים המקוריים של קנון או ניקון, למשל, מעניקים כיום

מדענים מהמעבדה לגרפיקה ממוחשבת של אוניברסיטת סטנפורד (Stanford) פיתחו מצלמה ראשונה בעלת קוד מקור פתוח. היצירה, אשר מכונה Frankencamera, מורכבת ממצלמה שנלקחה מטלפון סלולרי מדגם N95 של נוקיה (Nokia); מעגל משולב; עדשות מתוצרת קנון (Canon); ומערכת הפעלה לינוקס (Linux). אב הטיפוס הנוכחי של Frankencamera יוצר מרכיבי מדף שחלקם נלקחו ממצלמות ישנות. יוצרי המצלמה מכירים בכיעורה, ומשום כך העניקו לה את שמה הלא מחמיא.

מה הוא, אם כן, היתרון של מצלמה בעלת קוד מקור פתוח? הוא נובע מהעובדה שניתן לתכנת במצלמה אלגוריתמים שונים לעיבוד תמונה על מנת להשיג תוצאות טובות ממה שהאלגוריתמים המקוריים של קנון או ניקון (Nikon), למשל, מעניקים כיום. משתמשים מתקדמים יוכלו ליהנות ממגוון רחב של אפשרויות להתאמה אישית – צלמי עיתונות יוכלו, למשל, לקבוע במצלמות SLR דיגיטליות הגדרות מתאימות לכל פריט ציוד או עדשה שיחברו למצלמה.

לפי שעה התאימו המדענים את Frankencamera לצילום תמונות בעלות טווח דינמי רחב, וכעת הם שוקדים על פיתוח מצלמה שתפיק סרטוני וידיאו איכותיים יותר, באבחנה גבוהה. הם מקווים להפיץ את הפלטפורמה בעוד שנה, בעלות מינימלית, לחוקרים המתמחים בצילום ממוחשב ולמרצים ברחבי העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים