מי שומר על השומרים? נפרצו מערכות ה-IT של יצרניות כיפת ברזל

מערכות ה-IT של רפאל, התעשייה האווירית ואלישרא נפרצו על ידי האקרים בשנים 2011-2012 - כך על פי דיווחים ● על פי הדיווח, ההאקרים גנבו כמות עצומה של מסמכים רגישים הנוגעים לפיתוח המערכת, לפעילותה ולטכנולוגיות הגנה מפני טילים של מערכות ביטחוניות אחרות ● מהתעשייה האווירית נמסר: "מדובר בניסיון חדירה לרשת האזרחית והלא מסווגת בחברה"

רפאל - "כיפת הברזל" של ה-IT. צילום: ויקיפדיה

האקרים פרצו למערכות ה-IT של רפאל, התעשייה האווירית ואלישרא – כך דווח באתר KrebsOnSecurity. שלוש החברות הן שתכננו, פיתחו ובנו את מערכת כיפת ברזל. על פי הדיווח, ההאקרים גנבו כמות עצומה של מסמכים רגישים הנוגעים לפיתוח המערכת, לפעילותה ולטכנולוגיות הגנה מפני טילים של מערכות ביטחוניות אחרות. הפריצות, שלא פורסמו עד לדיווח זה, בוצעו בשנים 2011-2012.

חברת המודיעין ואיומי הסייבר CyberESI מסרה כי האקרים סיניים תקפו את רשתות התקשורת של שלוש החברות בין אוקטובר 2011 לאוגוסט 2012. הקניין הרוחני שנגנב נגע לטילי החץ, כלי טיס בלתי מאוישים, טילים בליסטיים ומסמכים טכניים אחרים באותם שדות.

יוסף דריסל, מייסד ומנכ"ל CyberESI, אמר כי מהות הפריצות ומועדן מעידים שההאקרים הסינים חיפשו מידע הקשור למערכת כיפת ברזל ועשו זאת באמצעות מתקפות פישינג ממוקדות. לדבריו, מדובר בקבוצות האקרים סיניות הפועלות בחסות הממשל. דריסל ציין כי רבים מהמסמכים שנגנבו היו בעלי תיוג של מסמכים מסווגים, לרבות מסמך בן מאות עמודים של החץ 3, "שחלק ניכר מהטכנולוגיה שלו לא פותח בישראל אלא על ידי בואינג (Bowing) וחברות אמריקניות אחרות".

אלישרא ורפאל לא מסרו תגובתן לדיווח. מהתעשייה האווירית נמסר כי "מדובר בחדשות ישנות". אליענה פישלר, דוברת התעשייה האווירית, מסרה לאנשים ומחשבים בתגובה כי "הידיעות על זליגת מידע רגיש אינן נכונות. הפרסומים מתייחסים לניסיון חדירה לרשת האינטרנט האזרחית והלא מסווגת בחברה, שאירעה כביכול לפני מספר שנים. מערכות ההגנה על המידע של התעשייה האווירית פועלות בהתאם לדרישות קפדניות ביותר וגם במקרה זה הוכחה יעילותן".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    מה רלוונטי מה שקרה בשנים 2011-2012, ואם זה נכון מה ההשפעה של זה על מה שקורה היום. כמו כן בכל ארגון ביטחוני ישנן שתי רשתות אחת פנימית שלא ניתן לגשת אליה מבחוץ ואחת שפתוחה לאינטרנט. ואני רוצה להאמין שאף ארגון ביטחוני אינו מחזיק מסמכים מסווגים ברשת שמחוברת לאינטרנט. אם הצליחו לפרוץ את הרשת הפנימית אזי כל המערכות הפנימיות הינן בסכנה כולל מערכת ת.ז. חכמה

  2. אורי ארן

    אולי 'סתם' מלכודת דבש ... מי יודע?...

אירועים קרובים