יבמ תשקיע שלושה מיליארד דולר במחקר ופיתוח של שבבים

החברה מקווה בכך להשיג פריצת דרך ולהפיח חיים חדשים בחטיבת החומרה המדשדשת שלה ● אנליסטים ציינו כי ההודעה על המהלך נועדה להרגיע את הלקוחות ולבשר שהטכנולוגיה שבבסיס עסקי החומרה והתוכנה של יבמ תמשיך להתקדם

יבמ (IBM) תשקיע בחמש השנים הקרובות שלושה מיליארד דולר במחקר ופיתוח של שבבים – כך הודיע הענק הכחול. החברה מקווה בכך להשיג פריצת דרך ולהפיח חיים חדשים בחטיבת החומרה המדשדשת שלה.

הענק הכחול הכריז על התוכנית החדשה שבוע לפני מועד פרסום התוצאות הכספיות של הרבעון השני. ברבעון הראשון ירדו המכירות במגזר החומרה של יבמ בשיעור של 23% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת והחברה רשמה בו את ההכנסות הנמוכות ביותר בחמש השנים האחרונות.

ביבמ מקווים למצוא דרכים חדשות למזעור של שבבי סיליקון ולצמצום צריכת החשמל שלהם. עוד מקווים בחברה למצוא חומרים חדשים לייצור שבבים, דוגמת שפופרות ננו-פחמניות – חומר שאמור להיות יציב יותר מסיליקון, להציע עמידות טובה יותר בפני חום ולאפשר קצב תקשורת מהיר יותר.

היקף ההשקעה בתחום משתווה לכמעט מחצית מכלל ההשקעות של יבמ במחקר ופיתוח בשנה האחרונה, שעמדו על 6.2 מיליארד דולר. בענק הכחול נערכים לגוון את פעילות ייצור השבבים ולהתמקד בקניין רוחני. באחד האתרים הטכנולוגיים נכתב כי החברה עומדת לסגור עסקה עם יצרנית השבבים Globalfoundries. לא התקבלה תגובת היצרנית.

המהלך – להרגעת הלקוחות
אנליסטים ציינו כי ההודעה על המהלך נועדה להרגיע את הלקוחות ולבשר שהטכנולוגיה שבבסיס עסקי החומרה והתוכנה של יבמ תמשיך להתקדם. רוג'ר קיי, אנליסט ב-Endpoint Technologies, אמר כי יבמ צפויה לשמור על עיצוב השבבים למערכות שלה ולצד זה לפנות לקבלת שירותי ייצור מיצרניות שבבים, דוגמת GlobalFoundries. לדבריו, "המסר הבסיסי של יבמ הוא 'אנחנו עדיין בעסקי השבבים – אבל לא רוצים לשלם על מכלול התהליך'".

טום רוזמיליה, סגן נשיא בכיר בחטיבה למערכות טכנולוגיה של יבמ, אמר כי "המסר למשקיעים שלנו הוא שאנחנו מחויבים לתחום זה ומאמינים שנוכל להשיג חידושים חשובים, שהם חיוניים בעולם ניתוח ה-Big data. אלה מרכיבים חיוניים לאספקת הביצועים שלהם מצפים בעולם. העולם דורש את הביצועים האלה היום, והוא ימשיך לדרוש אותם ב-10 השנים הקרובות".

"אנחנו לא רוצים שמישהו יתבלבל", אמר סטיבן מילס, סגן נשיא בכיר לעסקי התוכנות והמערכות בענק הכחול. "אנחנו צריכים לחזק את המחויבות ארוכת הטווח שלנו לפלטפורמות החומרה שיש לנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים