זעזוע בהנהלת בנק הפועלים: צביקה נגן מסיים את תפקידו כמנמ"ר; מחליפו – אבי כוכבא

נגן עוזב את הבנק לאחר שלוש שנים וחצי ופונה למיזמים במגזר הפרטי ● בחודשים האחרונים רווחו ההערכות שהוא יסיים את התפקיד ● כוכבא, בעבר מפקד ממר"ם, ישמש גם כמנהל חטיבת הטכנולוגיה והמיחשוב, משנה למנכ"ל וחבר בהנהלת בנק הפועלים

צביקה נגן, מנמ"ר בנק הפועלים, מסיים את תפקידו ואת מקומו ימלא אל"מ (מיל') אבי כוכבא – כך נודע לאנשים ומחשבים. התואר הרשמי של התפקיד הוא מנהל חטיבת הטכנולוגיה והמיחשוב של הבנק, משנה למנכ"ל וחבר הנהלה. הדירקטוריון אישר את המינוי היום (ה'). נגן, שמילא את התפקיד ב-3.5 השנים האחרונות, יעסוק במיזמים במגזר הפרטי.

במהלך החודשים האחרונים רווחו ההערכות כי נגן עומד לפרוש, אולם הוא הכחיש זאת בתוקף לאורך התקופה.

כוכבא כיהן בשלוש השנים האחרונות כמנהל אגף הפיתוח בחטיבת הטכנולוגיה והמיחשוב של הבנק, ובמסגרת תפקידו היה אחראי על מערך פיתוח התוכנה, שכולל כ-600 איש. הוא שירת בצה"ל במשך 27 שנים ושימש כמפקד ממר"ם בין השנים 2002-2006.

עם פרישתו מצה"ל הוא הקים, ביחד עם רונן יוכפז, את הסטארט-אפ VeNotion Technologies ושימש כמנכ"ל שלו, בעוד יוכפז כיהן כ-CTO. החברה פיתחה את VeN4 ServiceWare – תוכנה למיפוי ולמידול נכסים אפליקטיביים בהקשר עסקי. מוצר זה מאפשר מידול עסקי של הארגון, מידול מרכיבי התוכנה והקשר ביניהם לבין המודל העסקי. כך, הלקוח מקבל בסיום שלב התקנת המערכת עץ מובנה של הארכיטקטורה העסקית ומיפוי מפורט של כלל מרכיבי התוכנה הקיימים בארגון, תוך הצבעה על השיוך העסקי של מרכיבי התוכנה.

אל"מ (מיל') אבי כוכבא, המנמ"ר הנכנס של בנק הפועליםבשנת 2010 ניהל כוכבא את מגזר הביטחון ב-HP ישראל וב-2011 הוא הצטרף לבנק הפועלים.

כוכבא הוא בן 52, נשוי + 3, בעל תואר ראשון בכלכלה ומדעי המדינה, תואר שני במינהל עסקים ובוגר מסלול TIM של הטכניון.

חטיבת הטכנולוגיה והמיחשוב של בנק הפועלים פועלת בשלושה תחומים מרכזיים: תכנון אסטרטגי ותשתיתי, פיתוח פרויקטים והפעלת מערכות הטכנולוגיה והמיחשוב. בחטיבה ארבע יחידות מרכזיות – פיתוח, תשתיות ו-CTO, תפעול ושירות מערכות מידע ו-BRM – וכן יחידות נוספות שעוסקות בתחומי אבטחת מידע, תכנון ובקרה.

נגן מונה לנהל אותה בינואר 2011 והחליף את דוד לוזון, ששימש בתפקיד כ-11 שנים. לפני שהגיע לבנק הפועלים כיהן נגן בתפקידי ניהול בכירים באמדוקס (Amdocs).

ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים, אמר כי "בתקופת כהונתו, נגן קידם ויזם תוכניות אסטרטגיות בעלות תרומה מכרעת להמשך הצלחת הבנק כמוביל וחדשני, ביניהן המובייל והאינטרנט, תוכנית מובילות עסקית טכנולוגית, הקמת דטה סנטר חדש ועוד. הוא השכיל למצב את חטיבת הטכנולוגיה כשותף אסטרטגי לחטיבות העסקיות בבנק". על כוכבא ציין קינן כי "הוא הוכיח בשלוש השנים האחרונות את יכולתו להוביל את החדשנות בבנק ואני בטוח שיידע להצעיד את החטיבה לשיאים חדשים".

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ד

    קיימת הערכה רבה לאבי כוכבא בבנק הפועלים ומחוצה לו. מינוי ראוי ביותר. מנהל בעל כושר מנהיגות, מקצוען וראש פתוח. בהצלחה!

  2. Shlomo

    חברים מתברר שנציגי אמדוקס בבנקאות מפשלים בגדול תבינו בנקאות זה לא טלקום

  3. יאיר .ד.

    למגיב 1(כנראה כוכבא בעצמו) יש על מה להזדעזע. המינוי בעייתי על פניו.

  4. יעל

    אבי כוכבא יהיה מנמ"ר בעייתי. לא נשכח איך הקים מיזם ביחד עם חבריו ואחר כך זנח אותם לאנחות. זה לא טיפוס של מנהיג כמו שראוי שמנמ"ר יהיה. כך שיש על מה לבכות

  5. אבי

    לא הגזמתם בכותרת... ממש כל עובדי ההנהלה מזועזעים בכי תמרורים תדהמה סוף העולם

אירועים קרובים