בדרך לאקזיט? אינטואיט במגעים לרכישת צ'ק הישראלית תמורת 350 מיליון דולר

החברה הנרכשת מספקת שירות לתשלום חשבונות סלולריים בארצות הברית והאפליקציה שלה נמצאת בשימוש של עשרה מיליון לקוחות

צ'ק (Check) הישראלית מצויה במגעים מתקדמים לרכישתה על ידי אינטואיט (Intuit) האמריקנית, כך דיווח אמש (ד') Silicon Valley Business Journal – תמורת סכום מוערך של 350 מיליון דולרים.

צ'ק, המוכרת בשמה הקודם פייג'-וונס (PageOnce), מספקת שירות תשלום חשבונות סלולריים בארצות הברית. על פי הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), המגעים לרכישה מצויים בשלבים מקדמיים בלבד.

החברה החלה את דרכה ב-2007, אז סיפקה שירות מקוון באמצעותו המשתמשים יכלו לנהל את חשבונות הבנק שלהם, פרופילי הרשתות החברתיות, רכישות מקוונות ועוד. לאחר מכן התמקדה בפיתוח טכנולוגיה המביאה לכך שהטלפון החכם של הלקוחות מהווה מעין ארנק אלקטרוני, באמצעותו הוא יכול לשלם את החשבונות בכל דרך שיבחר – כרטיסי חיוב, כרטיסי אשראי, או באופן ישיר לבנק.

על פי הנרכשת הפוטנציאלית, האפליקציה שלה נמצאת בשימוש של עשרה מיליון לקוחות.

הנהלת החברה יושבת בפאלו אלטו, ולה מרכז פיתוח בישראל, עם כמחצית ממאה עובדיה. את צ'ק ייסד גיא גולדשטיין, המשמש כמנכ"ל החברה, יחד עם אחיקם קאופמן וניסים טפירו – שלושתם יוצאי מרקורי הישראלית שנרכשה על ידי HP.

צ'ק גייסה במהלך שנותיה 47 מיליוני דולר מקרן ההון סיכון פיטנגו, שהיא מחזיקת המניות העיקרית בה, וכן מהקרנות  Morgenthaler Ventures, Menlo Ventures.

אנליסטים ציינו כי שירותי צ'ק דומים במידת מה לאלו של מינט (Mint), שנחשבה למתחרה של צ'ק – אותה רכשה אינטואיט ב-2009, תמורת 170 מיליון דולרים. בשנה האחרונה הוביל בראד סמית, מנכ"ל אינטואיט, שורה של רכישות של חברות, ביניהן ספקית שירותי מסמכים DocStoc, ספקית שירות המסייע להחזרי מס GoodApril, ומפתחת הכלי לתזמון עבודת עסקים קטנים, FullSlate.

לפני כשנה דורגה אינטואיט במקום העשירי ברשימת החברות המבטיחות פרטיות למשתמשים, במחקר שערך מכון פונימון (Ponemon).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים