נפתלי בנט: "תוכניתה של אינטל היא המתנה הכי טובה שישראל יכלה לבקש ליום העצמאות"

"זאת בשורה חשובה לפריפריה, לתעסוקה, לחינוך ולקידמה של ישראל מול העולם", אמר שר הכלכלה בנט בעקבות הודעה של אינטל על שדרוג המפעל בקרית גת ● לפי הערכות בענף, הצפי להשקעה הוא כ-20 מיליארד שקל, ממנו כמיליארד וחצי במענק ממשלתי

מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל. צילום: פלי הנמר

"זאת בשורה חשובה לפריפריה, לתעסוקה, לחינוך ולקידמה של ישראל מול העולם, וזו המתנה הכי טובה שיכולנו לבקש ליום העצמאות ה-66", אמר נפתלי בנט, שר הכלכלה, בעקבות הודעתה של אינטל על תוכנית ההשקעות לשדרוג מפעל החברה בקרית גת.

אינטל עוד לא פרסמה את הסכומים המדויקים אותם היא מתעתדת להשקיע במפעל, אך לפי הערכות בענף, הצפי הוא להשקעה של כ-20 מיליארד שקלים. החברה תגיש למשרד הכלכלה את תוכנית ההשקעות, והיא צפויה לקבל מענק בשווי של כמיליארד וחצי שקלים.

שר האוצר יאיר לפיד התייחס גם הוא להודעתה של אינטל, ואמר כי "השקעות כמו זו של אינטל ייצרו עוד אלפי מקומות עבודה במעגל הראשון ועשרות אלפי מקומות עבודה במעגל השני, למעמד הביניים בישראל".

מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל וסגנית נשיא אינטל העולמית, אמרה על ההחלטה להגיש תוכנית השקעות לשדרוג מפעל אינטל קרית גת: "במהלך 40 השנים האחרונות היקף היצוא של אינטל הסתכם ב-35 מיליארד דולר, מרביתו הגיע ממפעלי ההייצור של אינטל בקריית גת וירושלים. במהלך 2013 זכה מפעל אינטל קריית גת בפרס האיכות היוקרתי של אינטל, ה- IQA (ר"ת Intel Quality Award) על ביצועים מיוחדים. אינטל מחוייבת להמשיך ברצף ההישגים האיכותיים כתוצאה מהפעילות בקריית גת".

אינטל נחשבת למעסיק הפרטי הגדול ביותר בישראל עם 9,855 עובדים, והיקף ההוצאה שלה בשנה במשק הישראלי עומד על כמיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים