מסתמן: הממשלה תקים משרד על לתקשורת ומיחשוב – בראשותו של השר גלעד ארדן

ארדן, שהתפטר אתמול (ג') מתפקיד השר להגנת העורף, צפוי לקבל את התפקיד כחלק מתוכנית קיימת לאיחוד כל המיחשוב בממשלה תחת קורת גג אחת ● בכך תועבר הפעילות, כולל מטה התקשוב הממשלתי, ממשרד האוצר

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן. צילום: מתוך ויקיפדיה

התפטרותו של השר גלעד ארדן מהמשרד להגנת העורף עשויה לקדם אותו בממשלה: לאנשים ומחשבים נודע מפי גורמים בכירים המקורבים לנושא כי בממשלה מתכננים להוציא לפועל תוכנית קיימת להקמת משרד על לתקשוב, תקשורת ומדע, ולמנות את ארדן לתפקיד השר.

ארדן הודיע אתמול (ג') לראש הממשלה, בנימין נתניהו, על התפטרותו מתפקיד השר להגנת העורף לאחר ששר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, סירב להעביר לו סמכויות. לדעתו של ארדן, הסירוב הזה לא מאפשר לו לתפקד כהלכה. בעקבות המהלך מתכוונים בממשלה לממש תוכנית אסטרטגית שהגישו לה גורמי מקצוע לפני כשנה, ללא קשר לסכסוך בין השרים, למנות שר על במשרד ראש הממשלה שיהיה אחראי על כל נושא התקשוב במדינה. בכך יועבר הנושא מטיפולו של החשב הכללי במשרד האוצר, שטיפל בו עד כה.

במסגרת המהלך, ציינו אותם גורמים, אמור לעבור גם מטה התקשוב הממשלתי לאחריותו של השר החדש, והמנמ"ר הממשלתי יהיה כפוף לו ולא לשר האוצר. על פי ההערכות, המינוי יעלה בפגישה שתתקיים הערב בינו לבין ראש הממשלה. בסביבתו של השר ארדן סירבו להתייחס לנושא.

גורמים רבים בתקשוב הממשלתי ובמשרד האוצר מעריכים את פעילותו של ארדן, שנתפס בעיניהם כ-"בולדוזר" שיודע להזיז דברים. ארדן פועל בימים אלה לסגירת רשות השידור ופתיחת שידור ציבורי חדש. הם אף סבורים כי טוב ונכון לאחד את כל הפונקציות שקשורות לתקשורת, למיחשוב ולמדע תחת קורת גג אחת. לדבריהם, הדבר עשוי לקדם רבות את פרויקט "ישראל דיגיטלית" שיזם ראש הממשלה והשרים אישרו אותו בדצמבר האחרון. הפרויקט נועד לקדם דרכים חדשניות למתן שירותים דיגיטליים לאזרח, על בסיס תשתיות טכנולוגיות מהירות. לפי החלטת הממשלה, תוקם ועדת היגוי בין-משרדית בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, והמשנה למנכ"ל, יוסי קטריבס.

האם עכשיו ימונה סוף סוף המנמ"ר הממשלתי?
במטה התקשוב הממשלתי מביעים תקווה כי מינויו הצפוי של השר ארדן יאיץ את איוש תפקיד המנמ"ר הממשלתי, או, בתארו הרשמי, הממונה על התקשוב הממשלתי. הממשלה עדיין לא מינתה מנמ"ר קבוע מאז פרישתה לפני שבעה חודשים של כרמלה אבנר. בינתיים משמש בתפקיד, כמינוי זמני, רז הייפרמן, שהודיע שהוא לא מעוניין לקבל את המינוי באופן קבוע.

בחודש שעבר הקימה הממשלה ועדת איתור למציאת המועמד המתאים לתפקיד. בראש הוועדה עומדת יעל אנדורן, מנכ"לית משרד האוצר, וחברים בה אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים, אהובה פיינמסר, לשעבר מנמ"רית משרד החינוך ומנכ"לית הטלוויזיה החינוכית, פרופ' נאוה פליסקין, שמשמשת נציגת האקדמיה בוועדה, ומוטי אהרוני, סגן נציב שירות המדינה. הוועדה קיבלה פניות ממועמדים רבים אולם טרם התכנסה. יצוין כי הממשלה, שהעדיפה למנות ועדת איתור על פני קיומו של מכרז חדש, לא מחויבת למנות לתפקיד את אחד המועמדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים