פרשת טלדור: הגירעון תפח ל-37 מיליון שקלים; צפויה חקירה פלילית

אחרי שמסרה לבורסה על גירעון של 20 מיליון שקלים, החברה מעדכנת ואומדת אותו על כמעט פי שניים ● על פי ההודעה של טלדור, כל אי ההתאמות הכספיות היו בחטיבת השירותים המנוהלים ● לאנשים ומחשבים נודע כי מאז תחילת הפרשה הוצאו לחופשה כפויה ראש חטיבת שירותים מנוהלים בחברה, יוסי פחימה, ורו"ח מירב גת, סמנכ"לית הכספים של החטיבה

מה קורה בטלדור? לאחר הודעתה הדרמטית של החברה מלפני שבועיים וחצי על גירעון בסך 20 מיליון שקלים, מסתבר שהגירעון גדול בהרבה, תפח כמעט כפליים ועומד על 37 מיליון – לא סופי. הדברים עולים מהודעה מעודכנת שהחברה הוציאה היום (א') לבורסה. לאנשים ומחשבים נודע כי צפויה חקירה פלילית בפרשה. מאז תחילת הפרשה הוצאו לחופשה כפויה ראש חטיבת שירותים מנוהלים בחברה, יוסי פחימה, ורו"ח מירב גת, סמנכ"לית הכספים של החטיבה. בשלב זה לא ברור האם פחימה ידע על העבירות לכאורה של "רישום כוזב במסמכי תאגיד" או שיש לו רק אחריות מיניסטריאלית, בעמדו בראש החטיבה. שער המנייה של החברה בתל אביב ירד היום ב-6.64%.

בהודעתה הראשונה, ב-13 בפברואר, כתבה טלדור כי אי ההתאמה התגלתה "במסגרת ספירת מלאי לקראת הכנת הדו"חות הכספיים השנתיים ל-2013". הדבר, כך נמסר אז בהודעתה של החברה, שקול לגירעון במלאי החברה בפועל, לעומת הספרים שלה.

בעקבות זאת החליט דירקטוריון החברה למנות ועדת בדיקה מטעמו, לבחינת הנושא וכלל ההשלכות הנובעות מאי ההתאמה. הוועדה הוסמכה לבצע, במידת הצורך, תיקונים לדו"חות הכספיים שפרסמה טלדור.

מהדיווח לבורסה היום עולה ש-"ממצאי הבדיקה העלו כי מקורן של אי ההתאמות בדו"חותיה הכספיים של החברה נובע במלואו מפעילותה של חטיבת שירותים מנוהלים בחברה, העוסקת בתחומי מכירת שירות ותמיכה כלל ארצי למגוון ציוד מיחשוב בתחום התשתיות, כגון קופות רושמות, עמדות מידע לשירות עצמי, עמדות ATM ועוד".

על פי ממצאי הבדיקה, שהובאו בהודעת החברה, הדיווח העודף בערך המלאי בדו"חות טלדור לסוף ספטמבר 2013 לעומת ערך המלאי של החברה בפועל עומד על 23 מיליון שקלים.

בנוסף, טלדור מסרה לבורסה כי "במסגרת בדיקה מקיפה שבוצעה מטעם הדירקטוריון והוועדה המיוחדת נתגלו אי התאמות מהותיות נוספות בפרטים מאזניים, השייכים להון החוזר של חטיבת שירותים מנוהלים – בעיקר בסעיפי הלקוחות, הספקים וההכנסות מראש – בהיקף כולל מצטבר של 26 מיליון שקלים".

לפיכך, הודיעה טלדור כי כלל התיקון בדו"חותיה יעמוד על 49 מיליון שקלים ברוטו ובהתאם, סכום הגירעון הכולל עומד על 37 מיליון שקלים. כך, הסכום המתוקן של ההון העצמי, נכון לספטמבר אשתקד, עומד על 84 מיליון שקלים.

לפי ההודעה, מקור אי ההתאמות הכספיות הוא בפעילות החטיבה לשירותים מנוהלים בשנים 2007-2013. מטלדור נמסר כי "החברה פועלת על מנת לבצע הקצאה מדויקת של סכום הגירעון הכולל, לכל תקופת הדיווח הרלוונטית. הנתונים הכספיים שהועברו על ידי חטיבת שירותים מנוהלים לצורך שילובם בדו"חותיה הכספיים של החברה לא תאמו את הנתונים הכספיים של החטיבה, כפי שאלה משתקפים בספרים וב-IT של החטיבה".

טלדור סיכמה את הודעתה בציינה כי "החברה ממשיכה עם משרד רו"ח המבקר שלה ויועציה המקצועיים לבחון את ההשלכות השונות של אי ההתאמות הללו ואת אופן הטיפול החשבונאי הנדרש, בהתאם להנחיות הרשות לניירות ערך".

לא התקבלה תגובה מטלדור.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יאיא

    העובדים הרגילים עובדים קשה במשכורות צנועות וקפואות - והמנהלים הבכירים מושכים לעצמם משכורות מנופחות ללא שום קשר לביצועים שלהם..... איפה הבושה?

אירועים קרובים