דיווחים: יבמ חידשה את המו"מ למכירת עסקי השרתים שלה; דל או לנובו צפויות להיות הרוכשות

סוכנויות הידיעות רויטרס ובלומברג דיווחו כי לנובו ו-יבמ חידשו באחרונה את המגעים ביניהן, בעוד שב-וול סטריט ג'ורנל נכתב, כי מי שתרכוש את עסקי השרתים של הענק הכחול תהיה דווקא ענקית המיחשוב דל ● היקפה הכספי של עסקת הענק צפוי לעמוד על סכום הנע בין 2.5 ל-6 מיליארד דולר

דל (Dell) או לנובו (Lenovo) צפויות לרכוש את עסקי השרתים של יבמ (IBM) בעסקת ענק בהיקף מיליארדי דולר – כך עולה משורה של דיווחים שונים, שהחלו להופיע אמש (ב') ברחבי העולם.

על פי סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters), לנובו ו-יבמ חידשו באחרונה את המגעים ביניהן לרכישת עסקי השרתים של הענק הכחול. כזכור, באפריל האחרון דווח, כי העסקה בין הענק הכחול והענקית הסינית מצויה בשלבים מתקדמים לקראת חתימה. באחד הדיווחים אף פורסם, כי עובדי הייצור והמו"פ של שרתי יבמ בצפון קרוליינה קיבלו הודעה לפיה ב-1 ביוני 2013 הם יהפכו לעובדי לנובו. הסכומים עליהם דווח עמדו בתחילה על 6 מיליארד דולר, אולם לאחר מכן ירד המחיר המוערך לכ-2.5 עד 4.5 מיליארד.

במאי האחרון דווח כי עסקת הענק בוטלה, לאחר שעלתה מחלוקת בין הצדדים לגבי הערכת השווי של עסקי השרתים. לנובו, שהינה יצרנית ה-PC השנייה בגודלה בעולם, נרתעה מהמחיר אותו נתבקשה לשלם.

אולם, כעת נראה כי לנובו חזרה לשולחן המו"מ. סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג (Bloomberg) דיווחה אתמול, כי הדיונים מצויים במצב מתקדם וכי העסקה תיחתם בתוך שבועות. יבמ לא הגיבה על הדברים.

במקביל, דווח אתמול בוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), כי מי שתרכוש את עסקי השרתים של הענק הכחול תהיה דווקא ענקית המיחשוב דל. אנליסטים ציינו בפני העיתון, כי הרווח השולי מעסקי השרתים הוא נמוך, אולם העסקים של שרתי יבמ מצויים בצמיחה, ורכישתם תסייע לדל לחדור באופן מעמיק יותר לשוק הארגוני.

עסקי ה-System x הניבו ליבמ ב-2012 הכנסות בסך 5.6 מיליארד דולר – נתון המשקף מעט יותר משליש מכלל המכירות של מערכות הענק הכחול, שעמדו על 15.6 מיליארד.

במידה ולנובו תהיה זו שתרכוש את חטיבת השרתים של יבמ, תהיה זו הפעם השניה שבה הענקית הסינית רוכשת פעילות מיחשוב מהענק הכחול בעסקת ענק היסטורית. הראשונה, כזכור, היתה ב-2005, כאשר שילמה לנובו 1.25 מיליארד דולר תמורת חטיבת ה-PC של יבמ – מהלך ששימש לה קרש קפיצה שבעקבותיו הפכה ליצרנית השנייה בגודלה בעולם בתחום.

באוגוסט 2012 כרתה לנובו ברית עם EMC, במטרה להגדיל את מכירות השרתים והאיחסון שלה. שתי החברות גיבשו תוכנית פיתוח של טכנולוגיית שרתים שתאיץ ותרחיב את היכולות של לנובו בתחום שרתי ה-x86, מאחר שאלה יוטמעו במערכות האחסון של EMC. עסקי השרתים של יבמ, המבוססים גם הם על מעבדי x86, יכולה להגדיל באופן משמעותי את שיתוף הפעולה הזה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים