חילן הגישה הצעה לרכישת אשבל בסכום של 105 מיליון שקלים

יחד עם חילן הגישו את ההצעה מנהלים בכירים באשבל, שמחזיקים במיעוט ממניותיה ● מומחים העריכו שההצעה שהגישה חילן גבוהה בהרבה מהשווי של אשבל ושככל הנראה, חלקה יבוצע על ידי הקצאת מניות

אבי באום, מנכ"ל חילן

חילן הגישה לבעלי המניות של אשבל, בעלת התוכנה פריוריטי (Priority), הצעה לרכישת השליטה בה תמורת 105 מיליון שקלים. ההצעה הוגשה לאחר שבית המשפט מינה פקיד מיוחד מטעמו שינהל את המכירה של החברה, בעקבות סכסוכים בין בעלי השליטה לבעלי מניות נוספים בה.

יחד עם חילן הגישו את הצעת הרכישה מנהלים בכירים באשבל, המהווים בעלי מניות מיעוט של החברה. במידה שבית המשפט יאשר את ההצעה המשותפת תהפוך החברה לבעלת שליטה באשבל, תוך הגעה להבנות עם העובדים.

אשבל היא חברת תוכנה פרטית שהוקמה ב-1986 על ידי קבוצת שותפים בראשותו של יוסי שחם. המוצר העיקרי שלה, פריוריטי, שולט בשוק ה-SMB, תוך שהוא גובר על אלה של הענקיות אורקל (Oracle) וסאפ (SAP). על פי הערכות לא רשמיות, החברה ביצעה קרוב ל-5,000 התקנות בשוק הישראלי – יותר מכל אחת משתי המתחרות. אשבל מעסיקה כ-70 עובדים והיא עובדת בעיקר עם שותפים עסקיים בעלי ערך מוסף, כאשר הבולטים הם מידעטק, FBC ואידיאה.

תיענה להצעת הרכישה של חילן? אשבלאולם, למרות הפופולריות של מערכת ה-ERP של אשבל, החברה נקלעה בשנים האחרונות למשבר פיננסי. הסיבה העיקרית לכך היא כתב האישום שהוגש בפברואר 2011 נגד מנהליה העיקריים, שחם ובת זוגו, נאוה אנוש, המשמשת מנהלת הכספים של החברה. השניים הואשמו ברישום כפול של ניהול ספרים וברישום כוזב במסמכי תאגיד בהיקף של 100 מיליון שקלים. בעקבות המשפט נדרשה החברה לשלם מס בהיקף של 4.5 מיליון שקלים ואילו שחם ואנוש נאלצו לשלם עשרות מיליוני שקלים. בעקבות זאת הגישו עובדים באשבל תביעות נגדה, בדרישה לקבל כספים שלטענתם מגיעים להם. ביולי האחרון הוגשה לבית המשפט בקשה לקבלת הסדר נושים. בספטמבר הוציאה דן אנד ברדסטריט דו"ח על מצב החברה שבו נכתב כי היא בסיכון התקשרות גבוה.

שחם הודיע במרוצת ההליכים המשפטיים כי הוא מעביר את המניות שלו באשבל לבן אנוש, בנה של בת זוגו, וכיום אנוש הוא הדמות החזקה בחברה (מחזיק ב-73% ממניותיה), בעוד שחם ממשיך להיות פעיל בניהול המקצועי והשוטף. אנוש עצמו ניסה לגבש קבוצת רכישה על מנת לחלץ את החברה מקשייה. פרט לו, חברות מתחרות וגורמים פיננסיים נוספים היו מעוניינים לרכוש את אשבל, אולם הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה.

למרות כל המשברים, החברה ממשיכה לעבוד. נציגי שותפים עסקיים באשבל אמרו לאנשים ומחשבים כי הם לא חוששים לעתיד החברה, בגלל בסיס ההתקנות היציב שלה, וכי ההליכים המשפטיים נגד המייסדים והבעלים שלה לא משפיעים עליהם.

מומחים המעורים בשוק העריכו שהמחיר שחילן הציעה לארבל גבוה בהרבה משווייה ושככל הנראה, חלק מהעסקה יבוצע על ידי הקצאת מניות ולא במזומן.

לא ניתן היה לקבל תגובה מאשבל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אור

    האם כלקוחה של אשבל אני אמורה להיות מודאגת מכך? האם יעלו לנו מחירים של התחזוקה והשרות? האם יפטרו עובדים שנתנו שרות ללקוחות ורמת השרות תפגע?

אירועים קרובים