לנובו מובילה בטבלת המכירות של יצרניות ה-PC ברבעון; היקף המכירות הכולל ירד

למרות ירידה דרסטית באסיה, עלו המכירות של החברה הסינית בקרוב ל-3% ● בסך הכול נמכרו ברבעון 80 מיליון יחידות - הנתון הנמוך ביותר מאז 2008

לנובו (Lenovo) שמרה ברבעון האחרון על מעמדה בראש טבלת המכירות של יצרניות ה-PC, למרות הירידה הדרסטית בשוק המקומי שלה – סין, כך עולה מנתונים שפרסמה גרטנר (Gartner). המכירות של לנובו בשוק זה עלו ב-2.8% והנתח שלה עמד על 17.6% מהשוק העולמי.

HP, שהובילה את הטבלה במשך שנים ארוכות, הגיעה ל-17.1%, לאחר שעלתה ב-1.5%. האזור היחיד בו ירדו מכירות ה-PC של החברה היה אמריקה הלטינית. היה זה הרבעון הראשון שבו עלו המכירות שלה מאז שלושת החודשים שפתחו את 2012. מג ויטמן, מנכ"לית HP, אמרה שהיא מצפה שהכנסות החברה יתייצבו בשנה הבאה, במסגרת המאמצים לחולל בה מפנה. אחת הסיבות לכך צפויה להיות מעבדי ה-האסוול של אינטל (Intel), שדוחפים לצמיחה בשוק מחשבי ה-Ultrabook. המכירות של דל (Dell) עלו ב-1% והיא עדיין ממוצבת במקום השלישי בטבלה, עם נתח שוק של 11.6%. אחריה ניצבות, במקומות הרביעי והחמישי, אייסר (Acer) ואסוס (Asus), שכל אחת מהן צללה ביותר מ-22%. אייסר עדיין חווה קשיים בגלל התמוטטות שוק מחשבי ה-Netbook, בעוד אסוס העבירה את המיקוד לטאבלטים.

ככלל, המכירות הרבעוניות של מחשבי ה-PC ברחבי העולם ירדו ב-8.6%, כשהסיבה לכך היא המגמה העולמית של מעבר לטאבלטים. הנהנות מהמגמה הזו הן אפל (Apple) וגוגל (Google) והסובלות ממנה – מיקרוסופט (Microsoft) ואינטל. מכירות מחשבי ה-PC ברחבי העולם הסתכמו ברבעון האחרון ב-80.3 מיליון יחידות – הנתון הנמוך ביותר מאז 2008, על פי גרטנר. זאת, על אף שבמהלך הרבעון חלה תקופת הקניות של החזרה ללימודים, שבדרך כלל תורמת לעלייה במכירות.

הפגיעה הקשה ביותר במכירות הללו הייתה באזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה), עם ירידה של 13.7%. במזרח אסיה הסתכמה הירידה ב-11.2%. לעומת זאת, בשוק האמריקני רשמו המחשבים האישיים עלייה של 3.5%. גרטנר משייכת את העלייה בין היתר לפופולריות של דגמים חדשים המצוידים במעבדי אינטל מהדור האחרון.

"המעבר של הצרכנים הפרטיים ממחשבי PC לטאבלטים, שמשמשים בעיקר לצריכת תוכן, ממשיכה לכרסם במסד ההתקנות של המחשבים האישיים, הן בשווקים בשלים והן בשווקים מתפתחים", אמרה מיקקו קיטגאווה, אנליסטית ראשית בגרטנר. "העלייה בזמינות של טאבלטים זולים עם מערכות אנדרואיד (Android) קוסמת לצרכנים שרוכשים מחשב ראשון בשווקים מתפתחים, בעוד שבשווקים בשלים הם משמשים כמחשב נוסף". לדבריה, "התוצאות החיוביות בשוק האמריקני עשויות להצביע על כך שהוא עבר את נקודת השפל, שהחלה ב-2010".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים