הממשלה דחתה את הצעת חוק הצנזורה על האינטרנט

ההצעה נדחתה ברוב של שישה שרים ● אם ההצעה הייתה מתקבלת – לא ניתן היה לצרוך "חומר תועבה", אלא אם הלקוח היה מגיש לספקית האינטרנט בקשה מפורשת ● השר מיכאל איתן, שהתנגד להצעה, אמר, כי אילו זו התקבלה, ישראל הייתה מצטרפת למדינות כמו סין, איראן וצפון קוריאה, שמטילות צנזורה על הרשת

ברוב של שישה שרים, דחתה אמש (א') ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק של ח"כ אמנון כהן מש"ס, שנועדה להטיל צנזורה על האינטרנט. זאת, לאחר שההצעה עברה בפברואר השנה בקריאה ראשונה. עתה יקשה על המציעים להביא אותה שוב להצבעה במליאת הכנסת.

מטרתה של הצעת החוק הייתה לחסום באופן גורף אתרים הכוללים אלימות, הימורים או "הצגת חומר תועבה". לדברי ח"כ כהן, מטרת החוק הייתה להגן על קטינים מפני נזקיה של רשת האינטרנט. אם היה החוק המוצע מתקבל, ספקי האינטרנט היו מחויבים לחסום אתרים אלה, ולאפשר גישה רק למי שהיה מבקש לצרוך אותם. במקרים כאלה, היה על הספקים לרשום את הנתונים של האדם ולקטלג אותם במאגרי מידע – מה שהיה מביא לפגיעה בצנעת הפרט שלהם.

השר מיכאל איתן, האחראי על פרויקט מימשל זמין ועל הקשר עם האזרח, שהתנגד להצעה, אמר, כי מי שצריכים להפעיל את הצנזורה אלה ההורים, וקרא להם לעשות כן. לדבריו, ההתמודדות עם הנזקים שעלול לגרום האינטרנט צריכה לבוא בחינוך ולא בחקיקה. הוא אף טען, כי אם החוק היה מתקבל – יכול היה להיווצר ויכוח בין דתיים לחילוניים בשאלה אילו תכניך ייכללו במסגרת החוק ואילו לא. עוד הוסיף, כי אילו התקבלה ההצעה, הייתה ישראל מצטרפת למדינות כמו סין, איראן וצפון קוריאה, שמטילות צנזורה על האינטרנט.

שר התקשורת, משה כחלון, הביע אף הוא את התנגדותו להצעה. במכתב ששלח לשרים בטרם הדיון כתב כחלון, כי הצעת החוק מעוררת מספר קשיים, בהם פגיעה בפרטיות והעובדה שאין לספקיות האינטרנט תשתית טכנולוגית ליישומו של החוק המוצע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים