אנליסטים: שוק האבטחה רותח בעקבות רכישת סיסקו את סורספייר; צ'ק פוינט או פורטינט הבאות בתור?

חברות נוספות שעשויות להוות יעד אטרקטיבי לרכישה, ציינו האנליסטים, הן אימפרבה ופאלו אלטו ● הרוכשות הפוטנציאליות: יבמ, EMC וג'וניפר ● דניאל אייבס, מנהל מחקר ואנליסט ב-FBR: "תג המחיר הגבוה של סורספייר מדגיש את החשיבות ההולכת וגוברת של שירותי אבטחת מידע באינטרנט"

עסקת הענק מהשבוע שעבר, במסגרתה רכשה ענקית הטלקום סיסקו (Cisco) את חברת אבטחת המידע והסייבר סורספייר (SourceFire) תמורת 2.7 מיליארד דולרים במזומן, הובילה לרתיחה של ממש שוק אבטחת המידע העולמי. האנליסטים ציינו, כי היקף הרכישה משקף מכפיל של 12 לעומת 233 מיליון דולרים של הכנסות הנרכשת בשנה האחרונה. מכפיל זה הוא הגבוה ביותר מזה יותר מעשור אשר שולם עבור חברת אבטחת מידע, הודגש.

על ידי רכישת סורספייר, ציינו האנליסטים, תוכל סיסקו לחזק את מעמדה בתחום אבטחת הרשתות, לאחר שאיבדה בשנים האחרונות נתחי שוק ליריביה התחרותיים יותר – צ'ק פוינט (Check Point) הישראלית ופאלו אלטו (Palo Alto Networks) האמריקנית, שהוקמה על ידי הישראלי יוצא צ'ק פוינט, ניר צוק. לשתיים יש פיירוולים ויכולות טובות יותר בעולמות ההגנה על יישומי ווב, מיחשוב ענן ומדיה חברתית, נמסר.

על פי האנליסטים, המועמדת הבאה לרכישה היא פורטינט (Fortinet), ויש מי שציינו את שמה של צ'ק פוינט. בית ההשקעות וויליאם בלייר (William Blair & Co) העריך, כי יעדי הרכישה הבאים הסבירים הם פורטינט ואימפרבה (Imperva) הישראלית, שייסד שלמה קרמר – אף הוא מיוצאי צ'ק פוינט. על פי בית ההשקעות FBR, שווי השוק של פורטינט עומד על 3.5 מיליארד דולרים והיא עשויה להניב במכירתה פרמיה של 86%. לדברי ג'ונתן הו, אנליסט ב-FBR, שווי השוק של אימפרבה עומד על 1.3 מיליארד דולרים.

אופנהיימר הולדינגס (Oppenheimer Holdings) רואה בפאלו אלטו רכישה אטרקטיבית נוספת, וציין כי היא צפויה להגדיל את מכירותיה מהר מכל מתחרותיה עד 2015 – שצפויות לעמוד על 713 מיליון דולרים, כמעט פי שלושה ממכירותיה ב-2012.

על פי דניאל אייבס, מנהל מחקר ואנליסט ב-FBR, "תג המחיר הגבוה מדגיש את החשיבות ההולכת וגוברת של שירותי אבטחת מידע באינטרנט, אותם מבקשים תאגידים וממשלות, על מנת להגן עליהם מפני האקרים". הוא ציין שלוש חברות שעשויות להיות הרוכשות הבאות של חברת אבטחת מידע: EMC, יבמ (IBM) וג'וניפר (Juniper Networks). על פי אייבס, "הסיכון שבפריצה הפך לעניין משמעותי. ההגנה על הנתונים עברה שינוי – מ-'אולי כדאי שיהיה לנו' ל-'אנו חייבים את זה'. זה מה שמזין את הצמיחה של חברות האבטחה וזה מה שמתדלק את ההתעניינות של ענקיות ה-IT בתחום ואת הרכישות הבאות שלהן". הוא ציין, כי אפשרות נוספת הקיימת היא, שסיסקו תרכוש את פורטינט על מנת להגדיל עוד יותר את ההיצע שלה בעולם אבטחת המידע.

עסקת הרכישה של סורספייר על ידי סיסקו, אמר אייבס, "תצדיק את הרכישות היקרות הבאות של יבמ, ג'וניפר ו-EMC. הן חייבות להמשיך ולהיות תחרותיות בכל שדה פעילות של ה-IT ובוודאי בעולם אבטחת המידע". הוא ציין, כי "זהו משחק שחמט. סיסקו עשתה את הצעד הראשון, ואז ספקיות ה-IT האחרות לא יכולות פשוט לשבת בחיבוק ידיים".

"שני המהלכים האחרונים שקרו", סיכם אייבס, "זה של קרן ההשקעות האמריקנית הפרטית ויסטה (Vista Equity Partners) שרכשה את חברת אבטחת המידע וובסנס (Websense) תמורת מיליארד דולרים והפכה אותה לחברה פרטית, וזה של רכישת סורספייר – הם רק קצה הקרחון להערכתנו. עולם המיזוגים ורכישות מצוי על סף הרתיחה. אנו ממשיכים להעריך כי ענקיות IT דוגמת יבמ, EMC, ג'וניפר וסימנטק (Symantec) ירכשו חברות אבטחת מידע נוספות. נדרש לעקוב אחר צ'ק פוינט ופורטינט בעתיד הקרוב".

לא התקבלו תגובות מסיסקו, יבמ, EMC, פורטינט, אימפרבה ופאלו אלטו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים