הממשלה אישרה את מינויה של עו"ד בינה בר-און למנכ"לית משרד המדע

עו"ד בר-און תחליף בתפקיד את מנחם גרינבלום, שכיהן בתפקיד בשלוש וחצי השנים האחרונות ● קודם לכן היא כיהנה כמנכ''לית הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי במשרד הכלכלה ובמגוון תפקידים במשרד להגנת הסביבה

הממשלה אישרה היום (א') את מינויה של עו"ד בינה בר-און למנכ"לית משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל. עו"ד בר-און תחליף את מנחם גרינבלום, שכיהן בתפקיד בשלוש וחצי השנים האחרונות.

עו"ד בר-און, בת 62, נשואה ואם לשלושה, היא בוגרת הפקולטה למשפטים של האוניברסיטה העברית. באחרונה סיימה את תפקידה כמנכ"לית הרשפ"ת (ר"ת הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי) במשרד הכלכלה, לאחר כתשע שנים. במסגרת תפקידה זה היא הייתה אחראית, בין היתר, על פיתוח שווקים חדשים לתעשייה, מינוף הייצוא, סיוע לתעשיות הביטחוניות בייצוא, בהן גם תעשיות החלל, קשירת קשרים עם סוכנויות רכש גומלין מקבילות בחו"ל והבאת חברות זרות מחויבות במחקר ופיתוח לישראל, בהיקף השקעות של מאות מיליוני דולרים. במהלך כהונתה הורחב רכש הגומלין שחברות זרות מבצעות בארץ והוא עומד על למעלה מ-22.5 מיליארד דולרים. פעילות הרשות הביאה לכך שמאות מפעלי תעשייה ישראליים, ביטחוניים ואזרחיים, נהנו מהזדמנויות עסקיות, השקעות, שווקים חדשים והעברת ידע וטכנולוגיות מחברות זרות לארץ.

קודם לכן כיהנה עו"ד בר-און במשך 15 שנים במגוון תפקידים במשרד להגנת הסביבה, בהם משנה למנכ"ל המשרד , סמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש, ומנהלת מחלקת אכיפה.

המנכ"ל היוצא, גרינבלום, עמד בראש הוועדה לבחינת תוכנית החלל הלאומית, שבעקבותיה קיבלה סוכנות החלל הישראלית תקציב מוגדל של 180 מיליון שקלים. במסגרת תפקידו הוא הקים מחדש גופים שלא היו פעילים במסגרת המשרד, כגון ועדת סוכנות החלל הישראלית והמועצה הלאומית למחקר ופיתוח. תקציב המשרד גדל במהלך כהונתו פי ארבעה והוא היה שותף לקידום פרויקטים מדעיים לאומיים, להרחבת קשרי המדע הבין לאומיים של ישראל ולפיתוח פרויקטים חדשים של הנגשת מדע לציבור הרחב ולאוכלוסיות ראויות לקידום.

שר המדע, יעקב פרי, אמר ש-"תרומתו של גרינבלום לקידום המדע, הטכנולוגיה והחלל במדינת ישראל מורגשת לאורך כל שנות כהונתו. הקדנציה שלו הייתה מלאת הישגים, תוך ביסוס תחום המחקר והפיתוח בישראל".

מינויה של עו"ד בר-און כפוף לאישור ועדה בראשות נציב שירות המדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים