מודי כידון, יושב ראש איגוד חברות הפרסום: "ענף הפרסום מצוי בקיפאון למרות החדשנות שקיימת בו"

כידון, המסיים בימים אלה את תפקידו, פורש תחזית קודרת ביותר לגבי מצב הענף ● לדבריו, "הסיבה העיקרית למצב העגום אליו נקלע הענף היא מודל התגמול הקיים בין המפרסמים לפרסומאים" ● עוד הוא אמר, כי "למרות הדמיון הרב בין החדשנות שיש בהיי-טק ליצירתיות בענף הפרסום, ישראל לא נחשבת מדינה מובילה בעולם בתחום זה"

"ענף הפרסום בישראל מצוי בתקופה של קיפאון וקיבעון, למרות החדשנות והיצירתיות הרבה שקיימת בו", כך אמר מודי כידון, יושב ראש איגוד חברות הפרסום בישראל, בטקס חלוקת פרסי EFI, שנערך הבוקר (א') במוזיאון תל אביב. התחרות, שנערכת על ידי איגוד חברות הפרסום, מנהלי השיווק והמי"ל, באה במטרה לעודד את המצוינות ואת העלאת האפקטיביות בקמפיינים פרסומיים.

כידון, המסיים בימים אלה את תפקידו, פורש תחזית קודרת ביותר לגבי מצב ענף הפרסום. "ישראל נתפסת בעולם כמדינה מובילה בחדשנות, בהיי-טק. השיא היה בוועידת הנשיא לפני שנתיים, כאשר כל ראשי הקונצרנים הענקיים בהיי-טק הגיעו ארצה. אולם, למרות הדמיון הרב בין החדשנות שיש בענף ליצירתיות בענף הפרסום, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בטקס היום, ישראל לא נחשבת מדינה מובילה בעולם בתחום זה", אמר.

הוא ציין, כי "בתחרות קאן האחרונה, שהיא האולימפיאדה של הפרסום, ישראל לא זכתה אפילו בפרס אחד, בעוד שמדינות כמו הפיליפינים, ברזיל ודרום אפריקה, גרפו כל אחת שורה ארוכה של פרסים, על אף ששיעור ההשכלה וחדירת האינטרנט בהן נמוכים יותר".

לפי כידון, "הסיבה העיקרית למצב העגום אליו נקלע הענף אינה רק ההאטה והמיתון במשק, ולא המחאה החברתית, אלא מודל התגמול הקיים בין המפרסמים לפרסומאים. אנחנו עדיין תקועים בשיטת העמלות, שכבר לא קיימת בשום מדינה בעולם. אנחנו גובים כסף מהמפרסמים על מה שלא מגיע לנו ולא מקבלים תמורה על חדשנות, יצירתיות ואפקטיביות אמיתית".

הוא ציטט דברים שאמר לפני שנתיים מוריס לוי, יושב ראש קונצרן הפרסום פובליציסט, לפיהם האינטרנט מהווה 16% מתקציבי הפרסום במדינות אירופה רבות ושיעור זה הולך וגדל. "אצלנו יכולים רק לחלום על כך, אף על פי שאנחנו מובילים באינטרנט, במספר הטלפונים הניידים ובחדשנות בכלל", אמר כידון.

בסיום דבריו הוא התייחס לסרטון אנימציה שזכה במקום הראשון בתחרות בקאן. מדובר בקמפיין שהופק עבור רשת רכבות המטרו באוסטרליה, שרץ כולו באינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בפרט. "מישהו יכול להגיד שקיימת איזו חברה בארץ שהייתה מוכנה ללכת לשם, ליצירתיות והמקוריות הזו?", שאל כידון.

בתחרות השנה נבחנו 86 עבודות ב-14 קטגוריות, שדורגו על ידי צוות של 70 שופטים, בהם אנשי שיווק, יחסי ציבור, אקדמיה, ייעוץ ומחקר. בפרס היוקרתי אפי פלטינום, שמודד אפקטיביות בפרסום לאורך שלוש שנים, זכתה חברת דומינוס פיצה. את המהלך, שכותרתו הייתה "החדשנות הדיגיטלית שהמציאה מחדש את דומינוס פיצה", הוביל משרד הפרסום מקאן אריקסון. בפרס הגרנד אפי, הבוחן את האפקטיביות של קמפיין שנתי, זכתה החברה המרכזית למשקאות קלים עם המותג FUZE TEA, שהוביל משרד הפרסום גליקמן נטלר סמסונוב. המהלך זכה גם בפרס הראשון בקטגוריה של מוצרי מזון.

בין הזוכים בקטגוריות הנוספות: בקטגוריית ה-Media innovation, שנוספה השנה, זכתה הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול (הקמפיין בוצע על ידי מקאן אריקסון). פריגת קיבלה את הפרס בקטגוריית חברות מהמגזר העסקי שהובילו מהלכים חברתיים (באומן בר ריבנאי Saatchi & Saatchi). בנק מזרחי טפחות זכה בקטגוריית הפיננסים (ראובני פרידן IPG). מפעל הפיס קטף את המקום הראשון בקטגוריית הקמעונות ומוצרי חשמל (אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY). ש.י.ר שלמה – בקטגוריית רכב ותחבורה (גיתם BBDO). בענף שירותי התקשורת זכתה בזק בינלאומי (אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY). כמו כן, בקטגוריית עמותות, ארגונים התנדבותיים, משרדי ממשלה, מלכ"רים ורשויות ציבוריות שפועלים לקידום מטרות חברתיות-ציבוריות זכתה האגודה למלחמה בסרטן (קמפיין שביצע גיתם BBDO). במהלך הטקס הוענק פרס מפעל חיים לפרסומאי ויועץ התקשורת ראובן אדלר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים